Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Triglav

Cinderella 99 semi sog

Recommended Posts

Ja, je hebt niet persè alleen dikkere toppen, maar het hok warmt ook veeeeel sneller op dan een 400W. Door die plotselinge temperatuur verschillen kan er condens ontstaan.

Ik denk inderdaad dat strips in dat opzicht een stuk beter zijn qua warmte verdeling over het gewas dan Cobs.

Ik zeg niet dat alles persè waar is, maar dit zie ik zelf persoonlijk een beetje gebeuren :rolleyes: en tuurlijk spreekt de compactheid van de toppen mee. 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, greentjeonatrip said:

Het een en ander hangt ook wel van de expertise af van de kweker zelf, denk ik. Ik heb hem toen het hemd van het lijf gevraagd. Je kunt je voorstellen dat dit ook vragen waren waarbij je onomstotelijk zou kunnen vaststellen dat ik er niet zo heel veel van begrijp en waarschijnlijk nog steeds niet :lol:, maar als ik die vragen stel, waarom zou een ander dat dan niet doen ?  Desalniettemin heeft hij mij altijd keurig binnen 2 dagen geantwoord. Ik probeer me dat zo voor te stellen, dat als je iedere dag steeds maar weer dezelfde vragen op je af krijgt en dat 10.000 keer, dat je dan gaat denken : wat kan ik doen om mijn mail inbox te reduceren om vragen te mijden van mensen die een leuk lampje bij mij hebben gekocht, maar er eigenlijk geen kaas van hebben gegeten en ja, dan kom je misschien wel met zo'n tabel, heel globaal, waar ik als beginner in ieder geval wel iets van houvast aan had. Maar om de redenen die jij aangeeft heb ik toen nog veel meer vragen gesteld :lol:.

Ze hadden heel simpel per armatuur de ideale hoogte kunnen vermelden, gebaseerd op hoe ver de cobs van elkaar afhangen. Dan hadden ze evt nog een indicatie kunnen geven van een dim niveau per fase. Maar dat lijkt me niet heel anders dan bij bijv hps en ik geloof dat men daarbij doorgaans ook gewoon de intensiteit gelijk houdt gedurende het grootste deel van de kweek.

Met deze tabel stuur je mensen alleen maar het bos in.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...