Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MisterX

welke behandeling tegen trips

Recommended Posts

Goeie middag.

 

ik heb trips ik twijfel over de behandeling.

ik hoor dat neemolie goed werkt en dat roofmijt uitzetten ook wel goed werkt

en zijn er nog behandelingen die ik mis? en welke behandeling heeft het beste resultaat
ik zit nu in de eerste week bloei dus kan nu nog spuiten

overweeg nu om roofmijt uit te zetten. maar vergiftig ze liever allemaal om succes veilig te stellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neemolie vind ik maar een stinkend goedje. Mijne zijn alleen met Brimex verdwenen, dit kun je ook icm roofmoord gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bodem roofmijt Hypoaspis voor de kleine tripsen, roofwants Orius voor de volwassen tripsen

insect-off is volgensmij niet te koop voor particulieren

 

is dit de brimex waar jij het over hebt gehad?

https://www.trinacria.nl/brimex-insekten-spray-concentraat-1-liter/P4514

iemand ervaring met 

https://www.allestegenongedierte.nl/bayer-natria-pyrethrum-concentraat-30-ml.html ?

 

 

iemand vertelde me dat lavameel op de planten spuiten(droog) ook erg goed helpt

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem met een interval van 10dgn spuiten (2x dus) en mogelijk de toplaag medium afdekken tegen de verpoppers.

Neem (azadirachtine is de werkzame stof) maakt de plant oneetbaar en insect steriel: je pakt alle nivo's aan en de vreters laten de plant links leggen.

Wat er nog aan volwassenen rondkruipt vreten de mijten met huid en haar op (Neem pakt alleen blad/plantvretende insecten aan die de werkzame stof via het eten van plantmateriaal binnenkrijgen, het is GEEN contactmiddel).

Hoe is het met de shocks?

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met shocks @lostchild De insecten worden gewoon geleverd aan particulieren. Alleen het gif insect-off niet.

 

Dit word me stappen plan

Stap 1: toplaag medium afdekken tegen de verpoppers.

Stap 2: Neem Olie of Brimex spuiten 2x met 10 dagen interval

Stap 3: Orius Roofwantsen uitzetten

 

Twijfel nu tussen Neem olie en een brimex wie heeft hier nog een mening over?Is neem olie niet schadelijk voor de roofwantsen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, die vreten geen blad/plantmateriaal.

Daarom beveel ik Neem aan.

Je hoeft ook niet alles te raken wat bij veel andere middeltjes stiekum wel de bedoeling is: hoe dringt bijvoorbeeld Brimex anders door de buitenlaag van het insect heen?

Shocks: 4->100ltr^_^

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn keuze is gegaan naar brimex en orius woofwans.

De middelen zijn bestelt , Ik heb ook neemolie bestelt,

Ik had gelezen dat de orius roofwans ook stuifmeel eet. was bang dat ze mischien toch last kregen van de neemolie vandaar de brimex keuze

 

Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek je hermannen of mannetjes dan dat je stuifmeel op je planten hebt zitten?
 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch gif gaat spuiten neem dan karate voor de moestuin van compo garden want dat is een plant opneembaar middel,brimex is een contact insecticide en moet je ze allemaal mee raken geloof ik.
Neem olie werkt ook,want dan stoppen ze met voortplanten en blijft een plaag uit.

Roofwantsen prikken jouw ook wel graag aan,ja ze lusten mensenbloed.....
De orius insidiosus is echt insidious dus,liever de orius tristicolor die prikt ons tenminste minder snel.

Lavameel of andere gesteentemelen en ook diatomeeën aarde werkt ontzettend irriterend op onze eigen longen.
 

Kijk maar wat je doet,ik hoop dat je er snel vanaf komt want ik heb ze ook nog steeds hier en daar.
Maar neem helpt ze nu wel naar een andere wereld moet ik zeggen,het word steeds minder hier.

Suc-6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb afgelopen zomer buiten knoflookextract gebruik (van Rogis) toen ik buiten  last van trips had. 2x behandel en een paar tenen knoflook in de grond gestopt.

hele zomer geen last meer gehad.

Binnen heb ik het ook een keer gehad toen knoflookextract en roofmijt gebruikt, dit heeft toen de plaag grotendeels opgelost.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt collie. Dan laat ik roofwantsen niet de deur in. Wel apart dat niet een dodend maar een afwerend middel als neem werkt. 

Gebruik je pure neem, óf een combi middel? Beesten zijn behoorlijk hardnekkig en ik zie ze over het zeil lopen en wat ik ook spuit ik blijf ze zien. De volwassen thrips krijg ik met tracer, spruzit en pvp wel weg uit de plant enkel op de bodem blijf ik de jongen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MisterX ,

Ik ken jouw probleem , zelf ook last van gehad .

Neemolie ( met een emulgator ) of knoflookthee gebruikt wat heel goed werkt tegen spint maar werkt bij mij voor trips niet afdoende .

Er blijft altijd wel iets van trips of eitjes over en deze vermenigvuldigen heel snel als je in de bloeiperiode niet meer behandeld , want mij is altijd geleerd na de tweede week bloei niet meer sproeien

Roofwantsen wil ik niet want waar blijft de poep van deze beestjes , blijven ze niet plakken aan de kleverige toppen en waar blijven ze als je gaat oogsten .

Mijn oplossing , tegen spint spuiten met knoflookthee of neemolie als de plantjes nog klein zijn ook goed de onderkant van de blaadjes behandelen en dit na 10 dagen herhalen .

Tegen trips gebruik ik Spruzit-R ( van ECO style ) , verkrijgbaar bij tuincentra's . Dit is een contactmiddel dus zeker ook aan de onderkant spuiten want daar zitten die hufters . Dit na 14 dagen herhalen en de trips zijn allemaal dood .

Hai

O ja je kan de bovenlaag van je medium ook behandelen , dus niet afdekken .

 

Edited by Haipaaltje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je gaat bestrijden is het handig als je de levenscyclus checkt van wat je bestrijdt.

Trips verpoppen en leggen eitjes en die hele cyclus duurt een dag of 30 bij X temperatuur.

Als je dan denkt dat je met 1x spuiten met Neem of een ander goedje wel klaar bent kom je er inderdaad nooit helemaal vanaf.

Na de 1e keer spuiten dien je dit na een week of 2 (10dgn ongeveer) nog een keer te herhalen, velen zijn hier niet zo secuur in en blijven dan achter de feiten aanlopen.

Heb je een keer een plaag gehad leer je dan aan om de 2 rondes erna preventief te spuiten om een terugkeer van te voorkomen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brimex spuiten en vervolgens orius roofwants uitgezet heeft erg goed geholpen geen 1 trips meer gezien daarna. beschadigde bladeren verwijderd en der waren geen nieuwe beschadigen meer te zien einde van de run

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...