Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donaldduck

Pc kweek 45 watt (spaarlampen)

Recommended Posts

die dikke boomstam kun je prima eronder frutselen hoor, even naar de viswinkel voor wat karperloodjes en die hang je dan aan de top, hangt ie de volgende dag netjes laag :icecool

waaaaant die grote gaat natuurlijk alle lucht licht en grond opvreten dus je moet die in toom houden, lekker laag meppen, bordje met pas op laagvliegende handen erbij voor de waarschuwing en dan leert ze het wel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat touwtje wat je er nu strak om heen hebt zitten gaat er naarmate de stam dikker wordt steeds strakker om heen zitten, totdat de sapstroom afgeknepen wordt en dan kom je hier ineens in paniek vragen waarom dat plantje zo raar gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me plantjes staan er nu zo voor nu zie ik wel datdie linker plant gele puntjes begint te krijgen ik voed niet bij weet iemanand hoe dat komt?

15387520633064145096986424315171.jpg

15387518791137544570326249498992.jpg

15387520432364222579532192502998.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

schommelingen basiskennis !!! of toch niet ?:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei dat gaat hard :verrygood

lijkt mij meer water te willen, dat zal wel een beetje kiezen delen worden want het zijn autoplantjes? en ze hebben niet zo veel tijd gehad om te wortelen eer ze gingen bloeien, die linker zal wel een hoop bodemruimte gaan stelen

ik zou de hoofdstam van de linker ook gewoon plat trekken naar rechts, misshcien zelfs over de andere dames heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog niet verteld dat ik een scheidingschot voor die linker plant had gemaakt zodat de wortelds niet meteen de hele bak in beslag neemt.

De wortels zullen vast wel een weg vinden naar de anderekant maar zo vertraag ik dat tog een beetje

Ik heb de bovenkant naar rechts geduwd kijken of het gaat werken:verrygood

15388388102524449068595318431724.jpg

15388391169061852938534487597812.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook een plantenspuit om de bovenkant van de grond nat te maken, dat helpt het wateren, hoe veel en wanneer geef je nu water? je geeft nu iedere plant persoonlijk water met die schotjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de bovenlaag afdekt kunnen de wortels ook omhoog groeien, gebruik je de aarde beter maar als je plastic gebruikt moet je het optillen om te wateren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de ruimte van de wortels maak ik me niet zo veel zorgen hij moet juinst een beetje klein blijven.

Maar omdat het een kleine ruimte is en de plant veel bladeren heeft word het onderin donker zou het helpen als ik op de grond nog een spaarlamp plaats van 5 watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niets te maken met uiteindelijke formaat, maar potentie in mate van fotosynthese, met een goed wortelstelsel heb je een gezondere plant die mooi en sneller afbloeit, perliet zou ook werken bijvoorbeeld

alu-folie op de bodem leggen :whistle:

ik zou geen spaarlamp (te heet!) daar leggen, zou je later onderin meer licht willen, hang er dan een ledlampje van 3watt bij (even veel licht als spaarlamp)

al het licht dat op de grond verdwijnt is verloren lumens ;)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje tussendoor bestaan er eiegenlijk wietplanten die niet het uiterlijk van een wietplant heeft?:book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duckfoot, Donaldduck :P

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of duckfoot de enige soort is, weet ik niet. Maar het is wel de enige soort die ik ken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat duckfoots moeilijk als wietplant te herkennen zijn geldt wel alleen in de groeifase. Qua toppen ziet het er gewoon normaal uit namelijk.

20170918_162219.thumb.jpg.e380356bfc4311e892341b16d70eff06.jpg

De planten op het plaatje waren vlgs mij trouwens frisian ducks, maar komt op het zelfde neer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon even naar monsanto sturen, die passen het wel aan voor je :rofl

enne 7648832.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil een wietplant die er uit ziet als een kerstboom met dennenappels die naar wiet smaken.

Bij Drie Koningen zit er dan beslist geen dennenappel meer aan.

Terzijde: ik weet ook wel dat de kerstboom geen den is maar een fijnspar. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je fijne sparrenappels der aan hangen :likken:

leeft je broer nog ?

:verrygood

ik bedoel in .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen flauw idee of mijn broer nog in leven is. De afgelopen 3 jaar heb ik taal noch teken van hem gehad. Van zijn vrouw mag hij geen contact met me hebben. Dat is overigens maar een fractie van wat hij niet mag. Ik kan beter opsommen wat hij wel mag: dan ben ik sneller klaar. Raken we niet enigszins off topic?

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Donaldduck said:

Pfffff die zien er wel smakelijk uit:j

Dat viel eigenlijk wel tegen eerlijk gezegd. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Heb er nog een paar potten van liggen,, waar ik nog een keer hasj van wil gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien behoorlijk snel die kleine ga ik 3 dagen geen water meer geven en dan laten drogen:verrygood

 

 

1539097151815555013488901619480.jpg

15390971727488684711086406218427.jpg

15390971956723038904308376045597.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...