Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrblonde01

Buitenwiet, bladeren worden geel

Recommended Posts

De plantjes zijn net begonnen met topvorming, alleen de bladeren worden langzaam geel.

Er zijn al gaten in de potten geboord om er zeker van te zijn dat ze niet te nat stonden, maar dat was blijkbaar niet het probleem. Misschien teveel / te weinig voeding?

Herkent iemand deze problemen en is er wat aan te doen?

 

IMG_20180906_161447.jpg

IMG_20180906_161304.jpg

IMG_20180906_161423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stikstof raakt op.

Maar ik zou daar in dit stadium niks meer aan doen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! In mijn ervaring is het altijd lastig zelf determineren wat er nu mis is, vandaar dat ik het hier vroeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt of ze wel te nat hebben gestaan en dat je er hierna wat aan hebt gedaan ?

Ik zou ze zeker wat voeding gaan geven (ook stikstof) om ze er weer een beetje bovenop te helpen.

heb je een luchtige grond gebruikt ?

 

greetz sannie

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Sannie, 

Ze hebben niet te nat gestaan, maar ik heb voor alle zekerheid met de regen van de laatste tijd wat gaten in de bakken geboord. Er liep geen water uit. De bakken zijn gevuld met gewone potgrond, als ik me niet vergis. Zou gewone canna bloeivoeding goed zijn vanaf nu? 

Ik heb ze nu nog even iets meer geconcentreerde A + B voeding gegeven, mocht het zo zijn dat ze wel wat extra kunnen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond houdt aardig wat water vast, met de regen loopt de N er dan sneller uit, zou wel bijvoeden want het zijn niet alleen de onderste blaadjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was inderdaad een voedingstekort. Ik had duidelijke instructies voor de voeding gegeven (de planten staan niet bij mij) maar niet goed genoeg blijkbaar, hierdoor vroeg ik me af wat er eventueel nog meer aan de hand kan zijn. Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...