Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
morken1

Kweek hok maken

Recommended Posts

Hallo Dames en Heren,

Na lang twijfelen toch besloten om binnen te gaan kweken gewoon 5 plantjes per keer. 

Het hok zou 2,88 bij 0,8 bij 2,4 kunnen worden, of 1 bij 1 bij 2,4. Voorkeur gaat uit naar 1/1/2,4 (toch maar 5 plantjes per keer).

Aangezien ik een Noobie ben op het binnen kweken resteerde mij nog een aantal vragen..

 

Voordeel van LED tegenover HPS? 

Iemand die een goed(kope) LED lamp als aanrader heeft?

Hoe de afzuiging en inlaat aan te sluiten op een slaapkamer, enige tips?

Mogelijkheid tot het plaatsen van een warmtewisselaar tussen in-afvoer?

Wanneer overgaan naar bloei (hoogte in cm's)?

 

Alvast bedankt! X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel van LED tegenover HPS? 

Led is koeler met de zelfde hoeveelheid licht, b.v. een 400W HPS staat ong. gelijkt aan 300W aan led qua licht.

Iemand die een goed(kope) LED lamp als aanrader heeft?

je zou hier kunnen kijken, maar wat is goedkoop?

Hoe de afzuiging en inlaat aan te sluiten op een slaapkamer, enige tips?

inlaat kan in de slaapkamer, gebruikte lucht het liefst naar buiten. Wel je raam altijd op een kiertje laten staan voor verse lucht
verse lucht bron.

Mogelijkheid tot het plaatsen van een warmtewisselaar tussen in-afvoer?

alles kan, net hoe je alles wilt aansluiten

Wanneer overgaan naar bloei (hoogte in cm's)?

Ook hier ligt het er aan hoe groot je de planten wilt hebben, maar de meeste geldt zo'n 2 á 3 weken voorgroei (18/6)

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een halve vierkante meter (vierkant is voordeliger dan rechthoek qua lampen) met 200w aan led, zuig van de kamer aan en blaas er in af, ventilatieroostertje open en klaar, geen gedoe met temp. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf armatuurtje maken. Ik de moeite zeker waard.

Aangezien het op een slaapkamer staat neem ik aan dat je geen tering herrie wilt horen. Werken met led zorgt voor een lagere temperatuur en dus minder afzuiging.

een rechthoekig hok van 2.88 is wel nice. Als je het bij 5 planten wilt houden zou ik voor de scrog methode gaan. Je kan hier lekkere oogste mee behalen. bovendien ziet het er facking nice uit( satisfying :) ).

Het ligt er aan hoeveel oogst je wilt pakken.  0.8 * 2.88 = 2.3 m^2 waar tegenover je andere hok maar 1m^2 heeft. Op wietzaadbanken zie ik staan dat sommige zaden tussen de 400 en 550 g/m^2 opleveren. Neem nu 350g/m2.

je rechthoekige hok levert dan 805 gram op.  je vierkante hok 350.

tevens zal je meer wietjes krijgen als je HPS gaat gebruiken. Dit is gewoon het makklijkste. Geen gekloot met licht spectrum van je leds. HPS is zo succesvol omdat je het kan vergelijken met de zon. Buiten dat heeft de plant voordeel bij de stralingswarmte. Hierdoor verdampt de plant meer water, wat zorgt voor een grotere sapstroom en dus betere groei.

 

conclusie:

Wil je rustig kunnen slapen in de zomer. neem LED

Wil je lekker gaan scroggen en dikke oogst pakken, ga voor je rechthoekige hok, ja je moet dan wel 2 of 3 armatuurtjes gaan ophangen. ik zou 3x 250w hps doen of iets dergelijks met led.

btw, zorg voor een grote afzuiger, bespaar hier niet op. ik ben er zelf achter gekomen dat je nachtrust meer waard is dan 60 euro te besparen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft je geen zorgen te maken over hoogte. je kan prima 4 weken voorgroeien. als je tent 2.40 is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...