Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maestro123

steenwolblokken naar aarde

Recommended Posts

hallo allemaal

 

heb ff een vraagje heb afgelopen week me stekken gekregen deze stonde in van die steenwol blokken meestal krijg ik ze in van die bruine root riot sponzen voor aarde maar ik dacht geen verschil. nu heb ik ze in me tent gezet met medium aarde zoals alle vorige keren alleen zijn ze nu allemaal overleden heb eventueel me vermoedens hoe dat kan, maar zou het kunnen dat het komt door de steenwolblokken waar ze in zaten omdat alle vorige keren het wel goed ging met de bruine sponzen

zie graag jullie reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die steenwolblokjes zijn drooggetrokken voordat de worteltjes de aarde in waren gegroeid. Maw. je plantjes zijn verdroogd. Had je de eerste dag of 5 elke dag die plugjes bewaterd met een 100cc lichte voeding dan was dit niet gebeurd, dan hadden de worteltjes de vochtige aarde kunnen bereiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Twiet said:

Die steenwolblokjes zijn drooggetrokken voordat de worteltjes de aarde in waren gegroeid. Maw. je plantjes zijn verdroogd. Had je de eerste dag of 5 elke dag die plugjes bewaterd met een 100cc lichte voeding dan was dit niet gebeurd, dan hadden de worteltjes de vochtige aarde kunnen bereiken..

maar de blokken waren nat toen ik ze kreeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde heeft het vocht wat in de blokken zat er uit getrokken. Zodoende kwamen de worteltjes droog te staan en konden die niet meer verder groeien. Met als resultaat dat wat er gebeurt is, plantjes doudt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je je potten goed inwateren en je stekjes even dompelen voordat je ze er in zet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 9/4/2018 at 10:38 PM, Patrick034 said:

Daarom moet je je potten goed inwateren en je stekjes even dompelen voordat je ze er in zet...

heb de pot ingewaterd en stekken gedompeld 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/3/2018 at 8:53 PM, Twiet said:

De aarde heeft het vocht wat in de blokken zat er uit getrokken. Zodoende kwamen de worteltjes droog te staan en konden die niet meer verder groeien. Met als resultaat dat wat er gebeurt is, plantjes doudt.

maar heb de aarde ingewaterd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat was de temperatuur en luchtvochtigheid dan?

Je moet ze inwateren tot het water eronder uit loopt en goed in de gaten houden de eerste week, wellicht iets er bij doen indien nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...