Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeff-1986

Iemand ervaring met meeldauw met een melkoplossing behandelen?

Recommended Posts

Ik heb net meeldauw ontdekt bij een paar van mijn planten. Uiteraard opzoek gegaan naar wat ik ertegen kan doen.
Kant en klaar spul is zo te zien een beetje prijzig. Zeker omdat ik denk ik wel veel nodig heb aangezien ik 5 planten heb van 2,5 tot 2,7m
Het mag wel wat kosten maar als een melkoplossing net zo effectief is heeft dat de voorkeur.
Was dus benieuwd naar ervaringen, of het echt helpt?

Ze staan al ff in de bloei dus er zitten ook toppen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om je meeldauw te verwijderen maak je een mengsel van melk en water dat je met een plantenspuit op de plant sprayt. Als je binnen twee weken al moet gaan oogsten, spray dan alleen op de besmette bladeren, anders kun je de hele plant bespuiten. Gebruik 1 deel melk en 9 delen water (10% melk). Voor een extra goede werking kun je er natriumbicarbonaat (zuiveringszout) aan toevoegen. Een recept: 100 ml melk, 900 ml water en vier theelepels natriumcarbonaat. Natriumcarbonaat is in Nederland als zuiveringszout verkrijgbaar bij veel reformwinkels. Als je bijna moet oogsten kun je de melk ook weglaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...