Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hannesh

Hasj olie soxhlet extractor & destillatie

Recommended Posts

Dames en heren: 

Soxhlet extractor

Met dit apparaat kun je alle thc extraheren door middel van polaire oplosmiddelen. Ik kan je aan raden om wasbenzine (nafta) te gebruiken als oplosmiddel voor extractie van de olie uit wiet(afval).

Doe een stuk staalwol onderin de extractor. Laad de wiet(afval) in. Stop de wasbenzine in de extractor totdat hij een keer door trekt door het siphon effect. Vul iets meer bij na het door trekken. 

Laat net zo vaak lopen totdat er geen kleur meer uit je wiet(afval) mee komt met het oplosmiddel. 

Nadat je een flesje met bruine oplossing hebt, kun je het oplosmiddel terug winnen en de hasjolie scheiden van de nafta (wasbenzine) door middel van destillatie. 

Destillatie setup

Bij het laatste beetje wasbenzine/oplosmiddel uitdampen, dat beter doen op een schaal zodat je de hasjolie/hasjtinctuur er vanaf kan schrapen.

Ik heb het boven staande al een paar keer gedaan. Zeer potente olie was het resultaat, erg plakkerig, geen rare smaak. Als je het mengt met droge wiet wordt het meer hanteerbaar. Kan ook mengen met polm, geeft ook een goed hanteerbaar resultaat.

Niet duur, als je maar oplet dat je dezelfde halsmaat neemt voor al je glas. 24/29 is prima. Andere maten kan ook als je maar steeds dezelfde maat hebt, kan je alles op elkaar gebruiken. Als er wat stuk aan komt sturen ze na het mailen van fotos je glas opnieuw op of krijg je je geld terug. Prima dealen met chinezen...

Dat was mijn input. Dit is ook op schaal te vergroten mocht je ergens een vallei vol wiet hebben.. Erg gemakkelijk voor de luie persoon dit.

Groeten,

Hannesh

 

250-ml-Soxhletapparaat-Body-45-50-Allihn-Condensor-Platte-Bodem-Kolf-24-40-Glaswerk-Lab-Glaswerk.jpg_640x640q90.jpg_.webp

images (1).jpeg

image002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met als enige verschil dat de wiet boven op een prop fijn staalwol ligt en niet zoals op het plaatje in een soort papieren theezakje. De richting waar op het water loopt is ook beter van onder naar boven, anders houd de aquarium pomp het niet bij, of moet je de kraan heel hard zetten. 

 

Soxhlet_apparatus.jpg

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor als je meer wilt doen in een keer kun je je soxhlet vergroten, of er gewoon meer van neer zetten. 

SOX-plug-et-Full-size-2-Résolution-de-lécran.jpg

soxhlet-apparatus-500x500.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh Mooi ding die zal vast wat kosten,maar ik vind wasbenzine toch een wat vies idee als je het mij vraagt,beter alcohol gebruiken misschien?
Dat zou toch ook prima willen met dit dingetje,of zie ik dat verkeerd?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wasbenzine, distillatie poeh ja ik heb vroeger ook met vuurwerk gespeeld..
beetje oud afrikaans zeven ben ik niet gek van (kan daarna altijd in de olie) maar ik ben ook een luie hoor, ik heb wel die voc mentaliteit, ik verzamel alle kinderen in de straat en dan leer ik ze "koekjes bakken" family-cooking-background-mum-and-childr

super leuk, kinderen blij, ouders een schone keuken, ik koekjes, iedereen blij 

dat doe je dan drie keer en dan vervang je het witte bloem voor iets groeners "ja dat is biologische bloem kinders, super gezond" 
6113-08321653em-grandmother-and-granddau

vele kinderhanden maken licht werk 
Homemade-Kinetic-Sand-Pretend-Snow_A-Lit

rYwd7ZwAtNznsHKGzaKENT6Km7M6jw2hgu19M3Wz

vrolijk weekend 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Collie Weed said:

@Hannesh Mooi ding die zal vast wat kosten,maar ik vind wasbenzine toch een wat vies idee als je het mij vraagt,beter alcohol gebruiken misschien?
Dat zou toch ook prima willen met dit dingetje,of zie ik dat verkeerd?

Kost niet zo veel, voor 60 euro heb je al een soxhlet extractor en een destilatiekolom. Alleen nog een opstellinkje maken van wat (oude) kachelpijp en wat klemmen van de aliexpress, ben je zo klaar voor onder de 100 euro.

Als je wat oude gewichten hebt kun je die gebruiken als voet steun voor die kachelpijp opstelling.

O bam merry in water die bollen verwarmen.

Wasbenzine is prima, het verdamp op kamertemperatuur, laat geen troep achter, prima. Aceton puur kan ook, maar is duurder per liter en alcohol is helemaal duur, er moeten ook geen additieven in zitte. Maar goed 20 euro voor 96% puur is niet verkeerd ald je het de hele tijd kan hergebruiken door het terug te winnen.

Wasbenzine was goed zat, gerookt met wat verschillende mensen op straat. Erg stoned, de smaak niet echt raar, wel goed. Zeiden dat het duur was in de shop iets van 20 euro per gram.

Ik zei is prima, gratis voor mij, zelf gemaakt. :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, HUFFnPUFF said:

wasbenzine, distillatie poeh ja ik heb vroeger ook met vuurwerk gespeeld..
beetje oud afrikaans zeven ben ik niet gek van (kan daarna altijd in de olie) maar ik ben ook een luie hoor, ik heb wel die voc mentaliteit, ik verzamel alle kinderen in de straat en dan leer ik ze "koekjes bakken" family-cooking-background-mum-and-childr

super leuk, kinderen blij, ouders een schone keuken, ik koekjes, iedereen blij 

dat doe je dan drie keer en dan vervang je het witte bloem voor iets groeners "ja dat is biologische bloem kinders, super gezond" 
6113-08321653em-grandmother-and-granddau

vele kinderhanden maken licht werk 
Homemade-Kinetic-Sand-Pretend-Snow_A-Lit

rYwd7ZwAtNznsHKGzaKENT6Km7M6jw2hgu19M3Wz

vrolijk weekend 

:rofl

Ja in het beste geval zet je fatma en kroost in je wietveld in marocco en doe je daarna dit op grote schaal ben je meteen rijk.. ;)

Maar ja, dit is serieus wat als je je met wiet bezig houd voor de hobby. Je kan ook lavendelolie extractie doen met dit, alleen weet ik niet welk oplosmiddel je dan moet hebben. Voor wiet in ieder geval een polaire stof.

Groeten,

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK OP DE LINKS IN DE EERSTE POST VOOR DE SOXHLET EXTRACTOR EN DESTILLATIESETUP

Gr. Hannesh

Ps.

DE GROENE TEKST

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk kun je dit proces schaal vergroten door het in rvs in het groot uit te voeren. TIG lassen wordt dan aangeraden. Soxhlet laat zich niet beperken tot enkel wiet, maar kan ook worden gebruikt voor papaver somniferum(ethanol, hier is onderzoek naar gedaan, alle werkzame stoffen lossen op in ethanol), of andere extracties uit plant materiaal. Vermoedelijk ook coca uit cocabladeren, maar hier heb ik verder geen onderzoek naar gedaan. 

Nog een video voor de sceptici:

Groeten,


Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...