Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Head Honcho

5 x Lemon Haze onder Fluence LED in Autopot XL met Cocos

Recommended Posts

mijn bluelab meter heeft het ook. Is dacht ik alleen voor ph hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook aan de ph- liggen dan

als ik voeding aan maak en hem aanzuur op 5.5 dan is het restant de volgende dag 6.0

 

maar goed ik persoonlijk zou de auto pots weglaten en van boven af met het handje watergeven en dat een beetje met een vast ritme van bijv elke dag 1 liter per stuk en het liefst als de lampen aan gaan kort daarna water geven

gewoon op gevoel water geven af en toe wat potten optillen om te voelen hoe vochtig ze nog staan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Head Honcho said:

Nee sowieso ook voor EC want mijn oude losse EC meter had ook een temp correctie erop zitten.

ec is niet temp gebonden volgens mij

en daarbij is ec niet echt belangrijk maar je wilt deze zo laag mogelijk houden om blokkade's te voorkomen 

waarom zou je een ec van 3.0 willen als 1.3 ook voldoet? elke keer overschot op overschot vervuilt de boel

Edited by dragon6521

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja loopt altijd wel iets op de PH maar PH in het vat blijft redelijk stabiel en in de trays niet. Ik gebruik gewoon PH- Groei van Canna.

Ik laat ook altijd wat door de slangen lopen want aan het eind zit een tapkraantje die PH is ook gewoon goed. Het loopt enkel op in de trays en het komt denk ik gewoon door die kleikorrels.

Aan de andere kant blijft de PH in de trays nooit zo stabiel als in het vat van 30 liter omdat er in de trays natuurlijk maar maximaal 500ml zit.

EC is wel degelijk temp gebonden: http://www.canna.nl/nl/kweekcentrum/canna-research/artikelen/hoe-de-zoutconcentratie-ec-waarden-meten/

Ik wil en heb geen EC van 3.0 dus ik weet niet hoe je daarbij komt? Ik heb opgebouwd van 1.0 tot max 1.5 totaal.

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, dragon6521 said:

waarom zou je een ec van 3.0 willen als 1.3 ook voldoet? elke keer overschot op overschot vervuilt de boel

Dat was om even aan te geven dat je er niet zomaar op moet vertrouwen dat wat een voedingsfabrikant zegt ook veilig is. Omdat ik dus met de 5ml/l die op de fles van atami staat boven de ec 3.0 kom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 3.0 gaf ik als overdreven voorbeeld 

er zit verschil in een ec van 1.5

 1.5 door stoffen wat een plant pas laat in de bloei op neemt of 1.5 bruikbare voeding is een verschil

maar goed verder heb ik weinig verstand van voeding 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met deze lampen op Plagron Lightmix. T/m week 3 bloei enkel Greenhouse groei voeding . Eerste 2 weken af en toe wat extra mg om evt tekorten op te vangen. Daarna A+B van Hypro met Aptus P en K booster (volgens Pro of Extreme schema). 100% goed resultaat! Geen moeilijk toestanden met allerlei exta toevoegingen.

Edited by Patrick034

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er zo moeilijk aan het schema van B'Cuzz dan? Is gewoon A+B, Wortelstim, cal/mag en Uni Boost (dit is gewoon groeistimulator) voor in de bloei heb je een bloeistimulator voor bij de A+B. Is geen hogere wiskunde toch?

En op aarde had ik ook nooit ergens last van, nogmaals het ligt gewoon aan de hydro korrels.

Heb voor minimaal 4 meijers aan coco voeding staan dus wil dit eigenlijk niet door de plee spoelen omdat een paar hydro korrels de PH verneuken...

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook helemaal niet moeilijk, enige is dat er vaak veel meer wordt 'geadviseerd' in een schema dan dat je daadwerkelijk nodig hebt. Je bloeistimulator is je PK en wortelstim heb je misschien alleen in week 1 nodig. En idd, die hydro korrels kan je er beter uitvissen de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef altijd wortelstim mee tot zichtbare bloei en dan ga ik over op enzymen. Altijd zo gedaan altijd goed resultaten mee gehaald. De één zegt ik gebruik helemaal geen wortelstim de ander zweert erbij. Persoonlijk denk ik dat het wel iets toevoegt hetzelfde voor enzymen.

Mijn theorie is dat het wortelgestel groeit tot aan zichtbare bloei vanaf daar mogen de enzymen de oude wortelresten lekker opeten.

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 10/19/2018 at 3:41 PM, Head Honcho said:

Ik gebruik gewoon PH- Groei van Canna.

Vervang die eens door de bloei uitvoering en constateer dat Canna je liters pH- groei laat gebruiken en je toch de pH niet stabiel kunt houden wat met een paar druppies  van de bloei je wel lukt. Die fles bloei heb je als je het schema volgt vast ook staan.

Verbazingwekkend hoeveel kwekers zich hierdoor in de luren laten liggen en het alles behalve bij de pH- oplossing zelf te zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna zelf beveelt ph- groei aan voor de groei en bloei fase dit staat op het coco schema 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt PH- bloei wordt niet geadviseerd op Coco. Heb nooit wat anders gebruikt dan PH- groei ook niet op aarde. PH blijft normaal gewoon stabiel en heb amper wat nodig om op de juiste PH te komen. Dus wat @lostchild zegt kan ik me niet in vinden. PH in het vat blijft gewoon goed dat is het probleem ook niet. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check de info paper Canna kokos, er is geen negatief advies vd bloei pH- min op kokos, het wordt zelfs aangeraden bij harder water.

Gaat het nu om het water in je vat of wat er in de trays gebeurt waar je planten uit drinken en waar een verschil tot wel 1.5 punt in zit?

De meest voorkomende zuren gebruikt om de pH in hydroponics voedingsoplossingen te verlagen zijn fosforzuur en salpeterzuur. Maar deze vragen enige kennis.  Zo heeft salpeterzuur de voorkeur wanneer water hoge calciumconcentraties bevatten. Het belangrijkste verschil tussen het gebruik van salpeterzuur en fosforzuur in water die calcium bevatten, is dat salpeterzuur calciumnitraat (CaNO3), kooldioxide (CO2) en water (H2O) produceert. En fosforzuur produceert calciumfosfaat (Ca (H2PO4).

Doe er je voor- of nadeel mee en pas op met het mixen van diverse merken voeding want dat kan je pH buffering maken of breken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet zeker dat het zo is heb het een keer uitgezocht namelijk. Maar het betreft de PH in de trays. Het vat is het probleem niet die loopt maar heel iets op in een aantal dagen. Zelfs als ik de lijnen doorspoel is de PH goed. Het gebeurt dus echt in de trays. En het moet een PH probleem zijn want de hand gevoede plantjes staan er perfect bij en die krijgen uit hetzelfde vat. De planten staan er wel beter bij nu moet ik zeggen dus gaat hopelijk wel goed komen.

De klok is gister ook om gezet weekje te laat door dit gezeik maar dat is niet anders.

339CBC61-D10E-4635-BD3C-DA11951EA0AD.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel weer eens tijd voor een update:

Ik heb één plant verwijderd gezien die heel erg achter bleef en er slecht uit zag. De andere vier zijn zichtbaar verbeterd en groeien goed. Ik heb in de pot van de verwijderde plant gewoon de twee plantjes gezet die ik extra in de tent had staat in 9x9 potjes. Anders is het zo'n gapend gat wat zonde is van het licht. PH blijft te hoog in de trays. Ik zet de PH in het vat op 5 en in de trays loopt het op naar gemiddeld 6.2. Ik ga niet nog lager insturen de dames moeten het er maar mee doen. Het zal geen top ronde worden gezien het gezeik maar ben al lang blij dat ik verder kan en  niet opnieuw hoef te beginnen.

Ze staan nu 6 dagen op 12/12 en heb er een netje overheen gehangen. De dames drinken goed zo'n 1 liter per dag per plant.

thumbnail_IMG_0370.jpg

thumbnail_IMG_0369.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soortje gaat inderdaad nog flink de lucht in heb hem al eerder gekweekt. Het is me eerste keer scrogg ooit dus misschien wel te vroeg geen verstand van verder haha. Maar ik zie overigens ook genoeg verslagen van mensen die de scrogg al beginnen in de groei periode. Hoe doen die dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook een beetje afhankelijk van of je je net gebruikt om echt te scroggen (dus planten laag en breed houden) of meer als steun voor later in de kweek. Logischerwijs zou hij in het eerste geval wat lager moeten en in het 2e geval wat hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mij enkel om de planten breed te krijgen. Voor ondersteuning zou er altijd nog een netje boven kunnen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Head Honcho said:

Het gaat mij enkel om de planten breed te krijgen. Voor ondersteuning zou er altijd nog een netje boven kunnen natuurlijk.

ik doe ook altijd een net om ze goed breed te krijgen en dan een of twee voor ondersteuning mocht het nodig zijn.  Zo weetje ook zeker dat je geen gaten in je veld hebt. 

mocht je weinig ruimte hebben en je dames niet te lang mogen worden dan moet je ze gwn vroeg beginnen met knakken. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update om het een beetje levendig te houden hier.

De planten zien er natuurlijk nog steeds niet zo uit als ik had gewild maar dat was te verwachten met PH problemen. Volgende ronde gaan de Autopots er gewoon uit denk ik. Buiten de PH problemen lijkt het systeem niet geheel goed te werken. Sommige trays zitten constant vol en sommige zijn constant half vol dus weinig eb/vloed principe. Twee planten van de vier in Autpots zijn erg geel en zien er ziek uit.

Er zijn ook positieve dingen, de top ontwikkeling gaat als een speer ondanks dat sommige planten er niet uit zien lijken de toppen voor te lopen op de HPS kweekjes op aarde.  De vergeling lijkt verder geen invloed te hebben op de top ontwikkeling, de meest gele plant heeft de dikste toppen tot nu toe.

De plant linksvoor (die ik had verwijderd) heb ik na een hevige reanimatie in een 30 liter pot gedaan met lightmix en canna terra voeding. Deze plant ziet er nu het beste uit van allemaal. Deze heeft wel een weekje achterstand opgelopen gezien deze een weekje extra 18/6 heeft gehad onder T-Neon. Deze heb ik daarna weer in de tent gezet. Achteraf jammer dat ik zie niet allemaal overgeplant heb in aarde.

Paar foto's van dag 22 op 12/12:

 

6BE7DBAF-C276-48C7-8263-677F19A7986B.jpeg

D359566C-EBAE-4EAA-8F24-D9653CAA7F3F.jpeg

25C67E9E-55B5-4DB8-98B4-A6DBC8C2E20A.png

Edited by Head Honcho
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister is er een vlotter blijven hangen dus de hele tent bodem onder water. Wat een klote dingen die autopots zeg. Gelukkig zat er niet zo heel veel meer in de tank maar blijft klote met een paar doeken en een emmer +/- 10 liter uit de tent proberen te zuigen:P

Voor de rest niet veel te melden, planten zien er beroerd uit. Topvorming gaat gelukkig wel goed dus komt wel wat te roken af denk ik over een week of 6.

Geur is nu al veel beter als met HPS met dit soortje ik ruik letterlijk de Lemon al en dat voor begin week 4. Flinke laag sneeuw zit er ook al op.

Volgende ronde gewoon weer lekker ouderwets! 11 of 18 liters, Aarde en Canna Terra en met het handje water geven. Succes gegarandeerd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...