Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Head Honcho

5 x Lemon Haze onder Fluence LED in Autopot XL met Cocos

Recommended Posts

Ziet er goed uit

Ga je nog wat met die 2 extra plantjes doen? zoja, waarom haal je ze niet wat omhoog?

On 28 september 2018 at 9:07 AM, Head Honcho said:

Als ik dim zouden ze op dezelfde hoogte als de Fluence kunnen.

hoe dan? Volgens mij is dat gp led ding een stuk hoger dan zon spydrx balk. Daarnaast (is al aardig veel over gediscussierd op het forum de afgelopen week) bepaalt de afstand tussen de cobs de hoogte tot het gewas, niet de lichtintensiteit.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleintjes staan hoger dan de grote zelfs, ze staan namelijk in de grote bakken, alleen met water geven zet ik ze op de grond. Maar ik ga er niets mee doen denk ik.

Als ik de cobs dim kunnen ze ook lager neem ik aan? Je laatste zin snap ik niet helemaal @cannarie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogte wil je bepalen adhv hoe laag je de lamp kan hangen zonder de lichtverdeling te benadelen. Dit zou bij cobs een hoogte van 2/3 van de afstand tussen de afzonderlijke cobs zijn en bij strips 1/2 van de afstand tussen de strips. Als je een hele zwakke lamp hebt kun je hem wel heel laag hangen, maar dan krijgen de plant delen die niet direct onder die lamp hangen helemaal al helemaal geen licht meer en is je verdeling dus kut. Hang je hem hoger neemt de intensiteit wel af, maar dat is alleen omdat je je licht op de wanden verspilt dus dat wil je ook niet. De intensiteit bepaal je dus door het aantal lampen dat je ophangt en de mate waarin je deze dimt, Niet door je lamp hoger of lager te hangen dus.

 

antwoord op andere topic ook maar hier..

De verdeling van de Fluence blijft toch gewoon zoals die is? Er hangen alleen twee extra zonnetjes boven die inderdaad minder effecient zullen zijn omdat de Fluence eronder hangt en wat schaduw zal geven aan de GP's. Of begrijp ik je niet @cannarie ?

Als je de fluence gewoon laat hangen zoals die nu hangt heb je ten eerste geen mooie verdeling met 2 rijen van 4 op een vierkant en ten tweede krijg je zo echt heel veel schaduw. Dan zou ik dus alle spydrx balken over de ene helft verdelen en de gpleds over de andere helft. Maar dan krijg je dus ook dat de middelste 2 cobs per armatuur op het frame schijnen en je in het midden dus meer lichtverlies hebt, dus wederom geen mooie verdeling. Dit laatste heb je in beide scenarios.

Het kan allemaal. Maar zoals ik zei, heb je die 12 meijer aan de dpydrx uitgegeven om uiteindelijk je tent inefficiënt, slecht verdeeld en onhandig in gebruik te gaan belichten?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bovenste stuk tekst begrijp ik niet maar dat zal wel aan mij liggen.

Het onderste stuk tekst ben ik het op een paar punten niet met je eens.

De 4 cobs balken zijn juist gemaakt voor een vierkant. Ze belichten namelijk 120x60 per lamp. Dus twee x 4 cobs balken zou 120x120 moeten belichten.

Ik heb natuurlijk geen 12 meijers uitgegeven aan een lamp om inefficiënt te draaien alleen de lamp zelf doet zijn werk wel, daar veranderd niets aan. Ik krijg nu in principe 8 cobs naar me hoofd geslingerd met de boodschap hang ze er maar bij als je wilt. Persoonlijk denk ik dat ze toch flink wat grammen meer op kunnen opleveren ook al gaat er een deel van het het licht verloren door schaduw.

De balken helemaal naar één kant schuiven gaan helaas niet want daar is de bekabeling gewoon te kort voor. Verder snap ik dat schaduw zonde is van de stroom en zo minder efficiënt is. Maar goed we hebben het natuurlijk niet over extreem veel stroom de balken zijn samen maar 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Head Honcho said:

Het bovenste stuk tekst begrijp ik niet maar dat zal wel aan mij liggen.

Neem die gpled armaturen als voorbeeld.. Als je die op 10 cm hoogte hangt kun je je toch voorstellen dat het gebied tussen de cobs in weinig licht krijgt? Hang het iets hoger en de footprint per cob wordt groter tot ze op een gegeven moment gaan overlappen. Zo moet je dus zoals ik zei 2/3 van de afstand tussen de cobs als hoogte aanhouden om een goede lichtverdeling te behouden (bron: wietefras). Ga je hem hoger hangen dan dat, neemt de licht intensiteit idd af, maar dat wil je toch juist niet? Dan kun je beter je lamp dimmen voor het zelfde effect, want minder stroom.

1 hour ago, Head Honcho said:

De 4 cobs balken zijn juist gemaakt voor een vierkant. Ze belichten namelijk 120x60 per lamp. Dus twee x 4 cobs balken zou 120x120 moeten belichten.

Dat hangt er maar net vanaf hoe hoog je ze hangt dus. Dan kan het wel, maar dan lijkt me 3x3 bijvoorbeeld veel mooier. Dan hangen de armaturen namelijk dichter op elkaar dus kan je ze lager ophangen dus minder muurverlies (en in dit geval spydrx verlies). Maar laten we voor het gemak zeggen dat je om 120x120 te belichten, de armaturen het best 60cm uit elkaar kan hangen. Dan moet je ze dus op een hoogte van 40cm van je gewas hangen. Dan hangt dus je volledige spydrx armatuur in het licht van die lamp en dat is allemaal schaduw. Dat kost je dan al gauw meer dan 50% aan licht. 200 watt verlies aan alleen schaduw op 730W aan verlichting vind ik nogal een groot aandeel

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai gewoon eerst is een ronde met alleen je fluence man, je geeft zo veel geld uit aan een zieke lamp en dan ga je hem aanpassen en extra licht er bij hangen terwijl dat helemaal niet nodig is.


Ik draai op een ocl 750 in een 1.20tent en een maatje van mij heeft nog wel een dimlux van 600 watt over dan ga ik die er toch ook niet bij hangen omdat het kan.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja misschien moet ik het ook wel laten zoals het is.

Maar als je gewend bent om 6x600 in een 240x240 te draaien dan voelt dit (330 watt in 120x120) gewoon niet goed zeg maar. Zit misschien wel tussen de oortjes maar ja. De opmerking van 750 watt + 600 watt aan HPS vind ik een beetje een vreemde vergelijking overigens met de 700 watt LED die ik wil gaan gebruiken maar dat terzijde. Het is natuurlijk niet zo dat ik een SpiderX+ van 660 watt heb hangen en er nog eens 12 cobs boven wil gaan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Head Honcho said:

Ja misschien moet ik het ook wel laten zoals het is.

Maar als je gewend bent om 6x600 in een 240x240 te draaien dan voelt dit (330 watt in 120x120) gewoon niet goed zeg maar. Zit misschien wel tussen de oortjes maar ja. De opmerking van 750 watt + 600 watt aan HPS vind ik een beetje een vreemde vergelijking overigens met de 700 watt LED die ik wil gaan gebruiken maar dat terzijde. Het is natuurlijk niet zo dat ik een SpiderX+ van 660 watt heb hangen en er nog eens 12 cobs boven wil gaan hangen.

Nou ik ben niet zo heel erg thuis in de led wereld maar volgens mij is 700 watt aan dat soort led licht op 1.20 hangen echt zieke overkill, en light bleaching is zonde van je toppen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Head Honcho said:

Ik gebruik LED Protect he :P

LED protect is dikke rommel kijk maar is naar je EC als je het gebruikt, en alleen dat beetje silicium wat er in zit is geen garantie dat je geen light bleach krijgt.


**edit**
Ik lees dat je het gratis gekregen hebt en daarom gebruikt maar lees je er maar is goed over in, als je je hele voedings schema er niet op aanpast krijg je geheid problem met overvoeding.

Hoewel de fabrikant van HPS Protect het gebruik van extra basismeststoffen aanraadt wijzen ze er op dat HPS Protect óók zonder toevoegingen kan worden gebruikt. Dit spaart de kosten voor extra meststoffen uit. Door HPS Protect wél te combineren met een extra meststof wordt trouwens ook recht gedaan aan kostenefficiëntie omdat HPS Protect het rendement van die toevoeging enorm verhoogd. Er zijn daardoor veel minder extra meststoffen nodig. Vermindering van de hoeveelheid extra meststoffen is  ook nog eens veel gezonder voor het bacteriële leven in de voedingsbodem.


 

Edited by Xell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent wel erg serieus he? Ik zet er niet voor niets een smiley bij...

Maar goed ik gebruik het wel omdat ik 4 liter heb gekregen en niet wil weg gooien, zelf zou ik het niet kopen inderdaad.

Ik gooi het tegenwoordig ook bij mijn buitenplanten :ph34r:

Natuurlijk gaat de EC ophoog er zit ook cal\mag in en andere mineralen het zou pas troep zijn als de EC niet omhoog zou gaan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet verkeerd bedoelt hoor :P


Heb zelf slechte ervaring met hps protect en is eigenlijk het zelfde goedje alleen een anders flesje.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet het, daarom gooi ik het ook bij mijn outdoor grow erbij. Je heb namelijk ook een outdoor variant en inderdaad de HPS variant. Maar dat is waarschijnlijk ook hetzelfde product.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg deze.

Ben benieuwd wat die autopots gaan doen. 

ik heb ooit zo een wilma kweeksysteem gehad en vond het maar niks.  Deed goed zijn werk vooral in de groei.  maar je bent beperkt met hoe ver de planten van elkaar zitten. 

En om je ph en ec te meten toch weer altijd bukken en die bak kan je niet goed schoonmaken tot je planten klaar zijn.  :td

Hoe lang zijn die slagen van de pot naar pot en naar de Tank ?  

Veel succes met je dames :jump:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd naar de Autopots, dit systeem kan je aansluiten zoals je wilt. Je kan de potten onderling ook wisselen. Volgens mij van pot naar pot zit er een meter slang bij die je zelf op maat kan maken en van de tank naar de potten weet ik zo niet lang genoeg in ieder geval.

Ik denk dat ik vanavond de boel ga aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Xell said:

Hoewel de fabrikant van HPS Protect het gebruik van extra basismeststoffen aanraadt wijzen ze er op dat HPS Protect óók zonder toevoegingen kan worden gebruikt. Dit spaart de kosten voor extra meststoffen uit. Door HPS Protect wél te combineren met een extra meststof wordt trouwens ook recht gedaan aan kostenefficiëntie omdat HPS Protect het rendement van die toevoeging enorm verhoogd. Er zijn daardoor veel minder extra meststoffen nodig. Vermindering van de hoeveelheid extra meststoffen is  ook nog eens veel gezonder voor het bacteriële leven in de voedingsbodem.

Haha ik kende het product niet, maar als je deze vage omschrijving leest weet je al genoeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep het kopen niet waard en overpriced inderdaad maar er zitten ook andere bruikbare mineralen in zoals cal/mag en gezien ik op coco’s kweek en toch nog heb staan gebruik ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik het Autopot systeem aangesloten het nieuwe vat heeft EC 1.5 en PH 5.8. Ik hoop dat de Autopots gaan bevallen, het installeren was in ieder geval een fluitje van een cent.

 

IMG_0228.jpg

IMG_0229.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Head Honcho Ik zou deze ronde iniedergeval netjes afmaken met deze lampen alleen,zo zie je wat ze ongeveer kunnen.
Anders weet je niet meer of het door toevoeging van extra lampen komt of door die je al had:blink:

Het ziet er dusver mooi strak uit.
dus ik snap niet helemaal waarom wil je dat extra licht?
Ga eerst gewoon zo door zou ik zeggen,en kijk ernaar als je niet tevreden mocht zijn waaraan dat lig(ch)t.:lol:

Mooi man...... gaat lekker:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Collie daar heb je helemaal gelijk in alleen zit het een beetje in het aard van het beestje.

Bij mij moet het altijd meer en beter... Had nog wel van die goede voornemens.

Ik heb inmiddels ook al een voorgroei/droogtent gekocht van 60x60x160 met 2 x 50 watt CXB3590 Cree wat ook helemaal niet de bedoeling was eerlijk gezegd. Dit pakket is alleen voorlopig nog zoek bij PostNL. Maar goed het geeft wel een beetje aan hoe ik in elkaar zit.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag mezelf maar weer eens een leuk cadeau gekocht via Marktplaats :P

Fluence Ray44 gewoon extra omdat het kan voor in de bloei... Nu dus 415 watt Fluence Power!!!! Over een tijdje nog één erbij denk ik.

94D3E10E-D709-4AA2-A6BA-21D929AAB5B7.jpeg

Edited by Head Honcho
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...