Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Head Honcho

5 x Lemon Haze onder Fluence LED in Autopot XL met Cocos

Recommended Posts

ja daar kan je 15 gram wiet voor kopen in de shop .

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keertje wat foto’s net voor de lampen aan gaan. Wel wat verbranden bladpunten dus heb de EC van 1.5 naar 1.3 terug gebracht blijkbaar toch iets te hoog nog voor de dames. Maar het mag de pret niet drukken. Ze zijn mooi bossig nog een weekje denk ik dan gaat de klok om.

Groeidag 36

BF4A0050-E0C1-4562-B132-9B7253D1C54C.jpeg

0D5B7DAB-89BA-4319-98CE-74D542752294.jpeg

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

Planten beginnen wel wat geel weg te trekken op het moment terwijl ze vorige week nog verbrande punten hadden. Beetje irritant dus. Ik ga maar met die B’Cuzz Coco uni Booster beginnen gezien daar magnesium in zit. Dit had ik al willen doen maar had het niet gedaan ivm die verbrande bladpunten.

 

EC nu is 1.4

PH tussen 5.7 en 6.0

temp 21 - 26

 

Weet alleen nog niet wat die boost met de EC gaat doen. Wil ook weer niet te hoog gaan omdat ik al verbrande punten had vorige week.

CEC1EA19-E07B-4A35-A588-13E64CA1C58E.jpeg

3B77AF46-F625-4858-BB15-D6EE7016591B.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben er denk ik achter wat het probleem is!

Grote PH problemen in de trays van de Autopot.

Het vat constant tussen de 5.5 en 6.0 gehouden maar de trays hebben een PH tussen de 6.5 en 7.0. Ik denk dat het te maken heeft met de clay pebbles op de bodem want iets anders kan ik niet verzinnen. Ik heb de clay pebbles voor op de bodem wel eerst bewerkt voor ik ze ging gebruiken dus eerst goed gespoeld met kraanwater in en daarna in bad een paar uur laten weken in PH water van 5.5. Blijkbaar is dit nog niet genoeg geweest. 

Ik vond het al vreemd gezien de twee extra plantjes in 9x9 potjes geen enkele vorm van tekortkomingen vertonen. (zie foto's voor het verschil)

Nu kan ik mezelf een paar opties bedenken:

Optie 1: Het vat afzuren tussen de 4.8 en 5.2  zodat de waardes in de trays rond de 5.8 uitkomt

Optie 2: Medium Spoelen met PH 5.8 en EC 1.4 en deze ronde van boven water geven.

Optie 3: Stekker eruit en helemaal opnieuw beginnen

Optie 4: Gewoon zo door gaan op 12/12 zetten en gewoon zo afmaken :ph34r:

Ik heb eigenlijk in het verleden nooit geen enkel bladprobleem gehad op aarde en canna terra voedingslijn, ik heb dus ook geen verstand van het herstel vermogen van de plant met dit soort problemen. 

Ik hoop op wat goed advies wat betreft de PH lockout. Ik zal ook even een apart topic aanmaken gezien niet iedereen deze log bekijkt natuurlijk.

IMG_0303.jpg

IMG_0304.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/12/2018 at 6:38 PM, Head Honcho said:

€160,- maar ja is nog een hoop geld natuurlijk.

p.st en waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag idd wel magnesium in. Hier en daar een geel puntje is toch niet zo erg? Zolang het maar niet uit de hand loopt. Ik zuur nooit af op aarde (zou volgens de geleerden 6.0-6.4 moeten zijn) gaat altijd prima. Heb 1x wat lava korrels in door een pot heen gedaan om te kijken wat er gebeurde, maar dat was een drama. Denk dat je nu in 1x teveel hebt veranderd tov hoe je normaal gesproken kweekt. Led, aarde, voedingslijn. Zou als ik jou was zelfde manier onder die leds draaien als hoe je onder hps deed, dan merk je gelijk waar het aan ligt.

Als je magnesium wilt toevoegen dan zou ik enkel dat doen, en niet die uni booster omdat daar toevallig ook mg inzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Patrick034 said:

Heb 1x wat lava korrels in door een pot heen gedaan om te kijken wat er gebeurde, maar dat was een drama.

Waarom was dat een drama??

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Patrick034 said:

Mag idd wel magnesium in. Hier en daar een geel puntje is toch niet zo erg? Zolang het maar niet uit de hand loopt. Ik zuur nooit af op aarde (zou volgens de geleerden 6.0-6.4 moeten zijn) gaat altijd prima. Heb 1x wat lava korrels in door een pot heen gedaan om te kijken wat er gebeurde, maar dat was een drama. Denk dat je nu in 1x teveel hebt veranderd tov hoe je normaal gesproken kweekt. Led, aarde, voedingslijn. Zou als ik jou was zelfde manier onder die leds draaien als hoe je onder hps deed, dan merk je gelijk waar het aan ligt.

Als je magnesium wilt toevoegen dan zou ik enkel dat doen, en niet die uni booster omdat daar toevallig ook mg inzit.

@Patrick034 Hier en daar een puntje zegt die,  vind dit wel iets meer als een geel puntje hoor...

Wat betreft de B'Cuzz Coco Uni booster die gebruik ik omdat die in het schema van Atami staat. Ik ga gewoon even volgens Atami schema kweken nu. Die booster komt dus niet uit de lucht vallen. Zit nu op 20 liter water met 25ml Coco A en 25ml Coco B, aangevuld met Coco Booster, Wortelstim, en wat Cal-Mag dit maakt EC 1.4. Ik heb het vat gewoon op PH 5.0 gezet zodat die in de trays rond de 5.8 uit moet komen. Ik hou het gewoon even dagelijks in de gaten als het niet werkt dan maar niet dan begin ook gewoon opnieuw zonder zure korrels ;)

Heb eerlijk gezegd al helemaal geen zin meer om met deze planten verder te gaan. Nieuwe setup en dan zo'n start is niet echt leuk. Begin ik liever opnieuw dan gelijk goed. Denk dat het dan wel even een sog gaat worden op aarde met canna in 11 liters. Dat kan ik onderhand met de ogen dicht kweken bij wijze van spreken.

Maar goed kijkt het gewoon nog even aan trekken ze niet bij met de juiste PH en wat Cal-Mag gaan ze hier weg en mogen ze ergens anders gaan logeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het  zooitje er uit trekken niet verkeerd gaat zijn in deze situatie, vooral niet als je motivatie al weg is.

opnieuw beginnen op een nieuw en schoon medium en die rare potten weg doen gewoon normale 11 liters en met t handje voeden,

ook zou ik er gelijk 9 zetten ipv van 5 of 4 want nu valt 70 % van je licht naast de planten.. als je van boven af kijkt moet alles groen zijn en mag je geen pot zien alleen dan haal je de efficientie uit je ruimte en de lamp.

 

als ik nog een tip mag geven: stop met zoveel voeding te mengen dit is onnodig gewoon A+B. en na week 4/5 misschien een beetje pk/13/14!

waarom zou je nu nog wortel stimulans meegeven? en waarom booster wat wil je boosten er zit geen top in?

cal/mag is ook iets voor in de laatste weekjes

je moet niet naar een voedingsschema kijken dit is enkel een richtlijn op een promotieblaadje...

 

beetje jammer .. Wel een HELE dikke setup heb je trouwens:verrygood

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij valt het allemaal wel mee. 

Geen idee waar die rare ph waarde vandaan komt. (meet zelf geen drain oid) Maar je werkt met kokos toch? Dus zou ik zeggen even lekker spoelen die handel.

Licht verbrande puntjes moet je je niet op blind staren. Die kunnen soms al bij zeer geringe EC optreden.

1 hour ago, dragon6521 said:

ook zou ik er gelijk 9 zetten ipv van 5 of 4 want nu valt 70 % van je licht naast de planten.. als je van boven af kijkt moet alles groen zijn en mag je geen pot zien alleen dan haal je de efficientie uit je ruimte en de lamp.

Het nadeel van minder planten is dat je een langere groeifase hebt. Maar wel met minder plant oppervlak. Dus door de planten bij elkaar te zetten en een deel van zijn ledbalken uit te zetten zal het wel meevallen met dat efficientie verlies. En je zou maar tegen de lamp lopen. Kom je met 5 planten toch een stuk beter weg. Voor 5 planten kan je wel beter iets van een netje oid gaan gebruiken voor de verdeling. 4 zou dan toch mijn voorkeur hebben, maar ik ben een luie kweker :P

1 hour ago, dragon6521 said:

cal/mag is ook iets voor in de laatste weekjes

vnl week 3 t/m 5 bloei toch? Maar op kokos moet je er wel voor zorgen dat er gedurende de hele cyclus voldoende van in je voedingsoplossing zit. Al dan niet vanuit de kokos basisvoeding die er als het goed is ook al meer van in heeft zitten

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, cannarie said:

En je zou maar tegen de lamp lopen. Kom je met 5 planten toch een stuk beter weg.

maakt geen verschil..

14 minutes ago, cannarie said:

vnl week 3 t/m 5 bloei toch? Maar op kokos moet je er wel voor zorgen dat er gedurende de hele cyclus voldoende van in je voedingsoplossing zit. Al dan niet vanuit de kokos basisvoeding die er als het goed is ook al meer van in heeft zitten

je zou cal/mag de hele ronde mee kunnen geven in lage dosis maar waarom zou je? zolang de plant er niet naar vraagt zou ik zo min mogelijk geven

 

spoelen is trouwens niet zo gemakkelijk als gedacht vooral niet als je eenmaal hoog in de ec zit

ik heb dit in het verleden al eens geprobeerd maar het is tijd en water weg gooien, onder de douche minimaal 7 minuten per stuk tot er enkel schoon water uit komt daarna heb je minimaal 10liter water met ec 1.0 en een ph van 5.5 per pot nodig om de waardes iets weer goed te krijgen en dan 2 weken wachten tot je potten droog genoeg zijn voor te voeden vinden de wortels niet fijn 

je kan wel goed corrigeren met kokos maar als je er eenmaal flink naast zit door bijvoorbeeld een hele hoge ec of een hele hoge ph krijg je het zelden binnen een paar weken goed en met led drinken ze in dit geval nog minder dan hps dus kan net zo goed zijn dat ze dalijk echt 2weken zeiknat staan na het spoelen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, dragon6521 said:

maakt geen verschil..

Ben zelf gelukkig geen ervaringsdeskundige maar dit onderwerp is al geregeld terug gekomen op het forum. Iets met de damocleswet. Geloof verder zelf wat je wil geloven.

35 minutes ago, dragon6521 said:

je zou cal/mag de hele ronde mee kunnen geven in lage dosis maar waarom zou je? zolang de plant er niet naar vraagt zou ik zo min mogelijk geven

Als je van calcium en magnesium weet dat je er op kokos meer van nodig hebt, dan waarom wachten op tekorten? Je zou er zoals ik zei vanuit kunnen gaan dat de fabrikant van een basisvoeding specifiek voor kokos hier al op in heeft gespeeld, of je kan zeggen ik volg het schema van diezelfde fabrikant. Beide niet perse fout zou ik zeggen, maar uiteindelijk zul je er na een paar rondjes met een soort op dat merk voeding wat meer gevoel voor krijgen wat in deze situatie ideaal is.

Wat betreft spoelen hebben we het hier ook niet over het corrigeren van de ec maar van de ph. Zou niet weten of dit nou de oplossing is, maar ik heb altijd begrepen dat je op 100% kokos niet zo bang hoeft te zijn voor overbewatering en dat er altijd met drain bewaterd dient te worden, waardoor het spoelen dus niet enorm veel zal schaden. Omhakken geeft overigens nog meer schade hoor ;)  Dat ze op led minder verdampen heb je wel een punt, maar heb me laten vertellen dat dit geen enorme verschillen zijn. Maar hier kan in dit geval TS het beste antwoord op geven adhv hoeveel ze nu drinken.

Overigens is de lagere verdamping ook weer een indicatie om toch wat meer cal/mag toe te voegen ;) 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek al 4/5 jaar op kokos met enkel A/B/pk13-14.  canna/plagron/atami

paar keer booster geprobeerd van verschillende merken  maar geeft geen duidelijke meerwaarde

8 van de 10 draai 1 op 1 met hps

de kokos is al voorbevoed tot een ec van 1.1 dacht ik

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon6521 70% is overdreven, ze staan nog op 18/6 en met 5 planten komt het heus wel vol hoor. Moet alleen wat langer voorgroeien natuurlijk. Ik ken dit zaad zodra ik de klok omzet gaan ze als een speer in de lengte en breedte. Normaal had ik de klok al omgegooid maar gezien de situatie wacht ik ermee. Veel voeding mengen valt wel mee en omdat het product boost in de naam heeft hoeft het geen toppen boost te zal ala Green Sensation of Boost van Canna. Dit is gewoon een aanvulling in de groei op A+B. Cal/Mag is nu eenmaal nodig op coco en dit zit niet in de A+B van Atami. Spoelen wordt inderdaad altijd makkelijk over gedaan maar als de plantjes al niet helemaal happy zijn zijn en natte voeten hebben vind ik dit geen optie. Ik hou het gewoon bij een lage PH in het vat het gaan om wat er in de trays zit want dat drinken ze. Als ik over een week of max twee weken nog slecht bij staan ga ik gewoon even een sog neerknallen op aarde inderdaad. De ronde erna wel weer even met coco en autopots spelen want het moet werken alleen is gewoon balen van de kleikorrels die een te hoge PH afgeven.

@cannarie inderdaad de 5 planten regel kom je beter weg in deze gemeente althans. Dan worden ze gewoon in beslag genomen en ben je er vanaf wel een waarschuwing. Meer als 5 wordt er een proces verbaal opgemaakt en krijg je een boete. Tenminste dat staat allemaal netjes in de beleidsregels van deze gemeente.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon6521 niet iedere A+B is hetzelfde natuurlijk kan best zijn dat je het bij Canna niet nodig hebt. Vooralsnog zien mijn planten er wel uit of ze wat extra cal/mag kunnen hebben en het kost ook geen drol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, dragon6521 said:

ik kweek al 4/5 jaar op kokos met enkel A/B/pk13-14.  canna/plagron/atami

En dat is nou net het verschil :) TS doet bijna alles voor het eerst op deze manier en gebruikt andere voeding dan jij, andere verlichting, een ander soortje en zo zijn er vast nog wel wat verschillen te benoemen.

Maar als je zegt dat de meerwaarde van verschillende additieven beperkt is geloof ik je zo hoor.

10 minutes ago, Head Honcho said:

en het kost ook geen drol.

Maar of dat nou een reden moet zijn om het toe te voegen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maar als het voorgeschreven wordt door Atami zal het wel tekort schieten in de A+B voeding lijkt me zo. Bedoel er eerder mee te zeggen voor het geld hoef je het niet te laten. En ja ik snap dat Atami of welke leverancier hier allemaal geld aan verdienen. Maar ik ga er ook vanuit dat Atami ook graag zijn klanten wil behouden. Als je door die toevoegingen je oogst zal verneuken of slecht zal draaien komen ze ook niet meer terug om weer die voeding te kopen lijkt me zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Head Honcho said:

Maar ik ga er ook vanuit dat Atami ook graag zijn klanten wil behouden. Als je door die toevoegingen je oogst zal verneuken of slecht zal draaien komen ze ook niet meer terug om weer die voeding te kopen lijkt me zo.

Zou je zeggen ja. Maar kijk maar eens op wat voor ec je bij de meeste voedingsmerken uitkomt als je het geadviseerde aantal ml's per liter toevoegt. Nog even los van de ec verhogende additieven die er evt nog achteraan komen. Ik geloof dat dit bij Atami (iig bij de bcuzz soil die ik gebruik) 5ml A en 5 ml B is. Nou, dan kom ik boven de ec 3.0 uit hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Head Honcho said:

Ik ken dit zaad zodra ik de klok omzet gaan ze als een speer in de lengte en breedte

in dat geval zeg ik klok om en knallen! en zo snel mogen lijk je ph stabiel op de juiste waarde krijgen< let op dat temperatuur hier ook een rol speelt

wat is de temperatuur van het water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water temp is rond de 23 graden in de trays maar mijn Hanna Combo meter heeft een temp correctie erop zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom weet echt bijna iedereen hier waar ik vandaan kom?!?! haha

De start ec hier is idd behoorlijk hoog met 0,7. Maarja als die van jou bijv 0,4 is ofzo kom je nog steeds op 2.7 :P 

2 minutes ago, Head Honcho said:

mijn Hanna Combo meter heeft een temp correctie erop zitten.

Naar mijn idee is dat ook een wassen neus. Weet het effe niet meer precies uit mijn hoofd, maar ik geloof dat 10 graden temp verschil een afwijking van nog geen 0,1ph heeft, waar de "echte" ph geloof ik bij 25C is. Dus met andere woorden is de temperatuurgebonden afwijking als je water een enigszins normale temperatuur heeft, nog kleiner dan het afrondingsverschil van de meting (met 1 cijfer achter de komma). Maar correct me if i'm wrong

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC 0.28 hier... Ja ik weet zelfs je adres man:P

Oké wist ik niet misschien dat het er dan opzit om de EC te corrigeren? Neem aan dat Hannah het er niet voor niets op heeft zitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...