Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AndySharon

Help! Schimmel

Recommended Posts

In een van mijn planten vormt zich in de hoofdtooi een beetje schimmel (nog best wel.beperkt). Nu weet ik niet of ik al moet gaan knippen nu en de schimmel weg moet knippen om het te laten drogen. Of moet ik gewoon afwachten tot de plant klaar is? Of is hij misschien al klaar? Ik ben ten einde raad, hoe kan ik het op de beste manier aanpakken maar ook redden. Zie foto's. 

20180830_185200.jpg

20180830_185156.jpg

20180830_185154.jpg

20180830_185151.jpg

20180830_184847.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zie jij schimmel?

ik zie aleen thc en bruine haartjes.

hij is er bijna als je driekwart bruine haartjes hebt kun je m in principe om halen maar zelf zou ik m nog ff laten staan.

mocht je het niet vertrouwen en zie je iets wat ik niet zie spuit dan met een vernevel spuit (ex glasex spuit of zo)

pure spiritus de meeste schimmels kunnen daar niet tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet de schimmel inderdaad niet goed op de foto's omdat het echt nog in de kern van de hoofdtop zit. Is spiritus niet schadelijk om te roken dan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mastersico Ja jij hoeft het niet te roken dus adviseer je spiritus over de top spuiten? 
Lekker ben jij,een beetje de members hier vermoorden:fish:(geintje)
 

 

@AndySharon Doe maar geen spiritus=slecht voor je!!!........straks loop je zelf blauw aan door die troep.
Je plant verbrand ook door pure spiritus,dus 2 redenen om het niet te doen.

Pluk voorzichtig de schimmelstukken er echt helemaal uit,nu zie je op het takje waar het aan vast zat wat bruine wonden v/d schimmel.
Die dep je voorzichtig met een wattenstaafie en wat azijn even aan,je kunt ook waterstofperoxide gebruiken(zou ik doen)
Als het goed is rot het niet meer verder zoals het deed.

Het moet wel droog blijven voor die plant,anders rot ze alsnog verder natuurlijk.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe dat wel vaker zo met spiritus je moet niet alles zijknat spuiten natuurlijk t helpt trouwens ook tegen spint.

de spiritus verdampt heel snel en de resten zijn er na een regenbui afgespoeld.

ik zou het niet aanraden voor binnenplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit weleens van Dimethylalcohol gehoord?
Hebben ze stofjes aan toegevoegd om het ondrinkbaar te maken,die ook neerslaan in je toppen/plant/wiet.
Regen op mijn buitenplant als ik al schimmel heb, is geen pre geloof ik.^_^
 

Mij niet gezien met die spiritus.
Doe maar waterstofperoxide,da's veiliger.:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, mastersico said:

en de resten zijn er na een regenbui afgespoeld.

Omdat je na 1x roken niet dood ging? Of heb je het in een lab laten testen? Waarom dan niet gewoon alcohol? Je gebruikt toch maar een beetje, dus qua kosten zal het niet zo veel uitmaken. Of idd gewoon h2o2 zoals collie zegt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...