Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dragon6521

20x bubblegummer

Recommended Posts

@Fatamorgana bubbelgummer van female seeds. zoals de titel vernoemd..

 

 

ik heb even geen idee meer hoeveel dagen 12/12 ze staan maar de bloei begint .

de grootste is denk ik 90cm 

naar mijn mening niet echt een soort voor een sog vanwege de absurd brede grote bladeren wat zeer veel licht van de buren wegvangt

1836162875_anoniem-kopie.thumb.jpg.e2aa51d68edbfa97a8126cdc90501b27.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

we zitten op 3 weken 12-12 

Om de dag 20 liter water met een ec van 1.5 en een ph van 5.8  20ml a+20ml b 

temperatuur is stabiel maar wel aan de lage kant, 20graden lamp uit 25max lamp aan

de afzuiger kan niet zachter draaien, maar het was dan ook de bedoeling om een 2e 600 aan te zetten want dat hebben ze niet alleen voor warmte nodig er mag ook best wat licht bij want ze gaan als een gek de hoogte in.

de hoogste zit op bijna 1.5m gok ik  en de laagste op krap een meter 

ik had ze dus allemaal netjes op hoogte gesorteerd hoog achterin en laag voorin

echter weigert er een trafo dus ik zal nog even moeten wachten voor het 2e lampje ook aan kan

785059089_nieuw5-kopie.thumb.jpg.c25379551acbc0093c36e6594e0d7984.jpg 

 

867363389_nieuw2-kopie.thumb.jpg.b17a99722aa294b91f55964bfc2b7164.jpg

 

1968201640_nieuw4-kopie.thumb.jpg.3d97a5b0275b716bc62a1aea11507b97.jpg

 

516900902_nieuw-kopie.thumb.jpg.e5bcd08d836cc8dfd0dbce954ac4657f.jpg

volgens mij redelijk goed ik hoop alleen dat ze stoppen met groeien nu.

maar geen ziektes of beestjes gelukkig.

 

grtz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF: niet de eerste keer maar wel heel lang geleden. voorheen altijd met stekken gewerkt maar ik begin daar steeds minder voordelen in te zien.

ik wil wat gaan klooien met verschillende soortjes uit zaad en dan ooit een mooie stabiele strain gaan kruisen dit keer heb ik niet zo veel tijd vandaar fem zaad de volgende word hoogst waarschijnlijk een soortje uit reg zaad.  AK-47 leek me wel wat om een mooie moeder te vinden dus dat word denk ik de volgende en dan hoop ik ook gelijk wat zaadjes te kunnen maken maar daar moet ik me eerst goed voor inlezen :P

@Wiekspiet: alleen in de voorste rij staan er 5 naast elkaar, dit zijn de 5 kleinste en heb ik zo op geofferd voor de grotere zodat die meer plek hebben.

er uit halen kan maar ik denk dat als de 2e 600 erop komt kan ik ze verder uit elkaar zetten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze volgende keer niet zo snel omschakelen, gaan ze van strekken namelijk, en zaadplanten moeten toch eerst "volwassen" worden eer ze gaan bloeien, dus je scheelt er eigenlijk niets mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, HUFFnPUFF said:

Zou ze volgende keer niet zo snel omschakelen, gaan ze van strekken namelijk, en zaadplanten moeten toch eerst "volwassen" worden eer ze gaan bloeien, dus je scheelt er eigenlijk niets mee

dit is voor het eerst dat ik het hoor.

mijn gedachte was dat ik te laat geschakeld heb waardoor ze nu zo groot zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze schieten juist de hoogte in omdat ze op een gegeven moment tegen elkaar aan groeien en dan gaan strekken naar het licht. Dus eerder schakelen is 1 optie om ze kleiner te houden, maar je zou ze ook meer ruimte kunnen geven na het schakelen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze strekken omdat je van 18+ uur licht naar 12 uur gaat, in de het donker strekken ze, maar omdat die plantjes nog niet volwassen zijn kunnen ze ook niet al bloeihormoon aanmaken, dus blijven ze strekken

als je een plant vanaf zaad op 12/12 zet, mist ie gewoon een hoop uren licht en dat beperkt de GROEI (niet hetzelfe als STREK) dat strekken omdat er meer rood licht gefilterd word is niet van toepassing met 5 nodes ;)

sterker nog eht 12/12 systeem doen ze met veel planten kort op elkaar (wel indica)

licht geleidelijke afbouwen kan ook helpen maar duurt langer tot ze bloeien (wel minder schokkende vermindering aan daglicht)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2018 at 5:52 PM, HUFFnPUFF said:

Zou ze volgende keer niet zo snel omschakelen, gaan ze van strekken namelijk, en zaadplanten moeten toch eerst "volwassen" worden eer ze gaan bloeien, dus je scheelt er eigenlijk niets mee

Wat een onzin. Je moet ze echt niet langer dan een week 12-12 hebben staan. 

Het beste neem je een stek van elk en laat die apart op 12-12. Dit is inderdaad te groot voor met alle planten zo. Beter zet je alles in een grotere tent. 4 van zulke op dit oppervlak. En dan zou ik ze ook nog buigen zodat je een bovenkant hebt wat top kan worden. 

Nu is het net als bomen in het bos: die willen ook een bladerdek (denk toppen) hebben en daarondet groeit niets. Het zit nu alleen nog aan de plant.

Al aardig gesnoeid is goed. Ik zou alles weg halen waar onvoldoende licht op valt. Misschien kom je er dan al mee weg met zo veel grote planten.

Groeten,

Hannesh

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste zit nu inmiddels op 1.75m.

ik maak me meer druk om het hoogte verschil eigenlijk.

ook zie ik maar 1 echte mooie pheno tot nu toe,( niet te groot niet te klein niet te veel takken ) en een mooiere top opbouw waar veel meer cristallen op zitten maar dat kan allemaal nog veranderen. 

stekken had ik al genomen direct toen ze in de bloei gingen, deze wortelden zeer snel en goed 9 van de 9 alleen daar heb ik nu geen plek voor deze stonden eerst in 6 liters in de tent maar heb ik er uit gehaald omdat de 2e lamp nog niet aan kan

zit er ook aan te denken de klok op 10 uur aan 14 uur uit te zetten want ik denk niet dat ze met 5 weken klaar zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Hannesh said:

Wat een onzin. Je moet ze echt niet langer dan een week 12-12 hebben staan. 

zaadjes ontkiemen, en voor er lobblaadjes aan zitten gooi je alles op 12/12 en niets strekt, okay hoor :huh:

hey ik kweek ook op mijn eigen manier, doe je ding meid

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is als je de tent zo vol wil stoppen moet je vanaf dag 1 op 12/12.

hoe hoog is je tent?

Op wat verbrande bladpuntjes na gaat die gewoon prima hoor , je gaat wel spijt krijgen dat je zo weinig gedieft hebt veel fluff onderin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tent is 2 meter hoog

misschien dief ik nog een keertje, ik kan nu nog niet echt zeggen wat fluf gaat worden en wat niet

 

wat betreft schakelen vind ik een lastig punt> de een zegt als de bladeren de rand van de pot raken maar dat lijkt me dan weer afhankelijk van de pot maat 

de ander zegt voor een sog direct 12/12

de zaadbank geeft volgens mij 4 weken veg time aan

nu hoor ik dat ze met later schakelen kleiner blijven

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xell. Ik ben niet zo bekend met die SOG methode, maar ik begrijp dat het gebruikelijker is om dit met stekken te doen en dan idd snel schakelen. Begrijp ik je goed dat wanneer je vanuit zaad ontkiemt je dus ook meteen de klok op 12/12 zet ? Ik kan me daar eigenlijk ook niet zo'n goede voorstelling van maken. De basis van een goede bloeiperiode is toch immers de vegetatieve periode, waarin je je planten nog kunt trainen ?

@dragon6521. Aangezien je al eens een keer door justitie 'getikt' bent, zou je dan niet overwegen om de volgende keer een strain te kiezen waarbij je  scrog  toepast en dus minder planten ?

https://www.zamnesia.nl/blog-speciale-cannabissoorten-voor-sog-door-philosopher-seeds-n1531

De SOG methode is makkelijk te begrijpen. Het dwingt cannabisplanten op jonge leeftijd tot bloei en is ideaal voor kweek in compacte ruimtes zonder aan oogst in te leveren. Het voornaamste idee erachter is om meerdere, kleinere planten dichter op elkaar te kweken, in plaats van een beperkter aantal grotere planten. Het bloeien begint vijftien dagen vanaf het zaaien en creëert uniforme, homogene groei.

Bij het bepalen van de opstelling van de planten in de kweekruimte is het verstandig om de onthouden dat de planten een 12/12 lichtschema nodig hebben zodra ze de bloeifase bereiken. Er moet ook rekening worden gehouden met het feit dat verschillende soorten variëren in hun vegetatieve cycli. De meeste groei duurt echter tussen de vijftien en dertig dagen.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je voorgegroeid onder leds las ik ? Ik weet eigenlijk helemaal niet wat het effect is wanneer je zaailingen van led naar hps gaan. Mocht je nog eens een keer uit zaad kweken en daar stekken van willen nemen, zou je kunnen overwegen om de lichtintensiteit van de zaailingen zo snel mogelijk te laten toenemen. ieder nieuw gevormd blad zal dan meteen het maximale aantal stomata aanmaken, waardoor je de koelcapaciteit vergroot en waar je stekken later weer profijt van zullen hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF onder hps bedoel ik dan he. Dus echt niet langer dan 1 week hps voorgroei zonder een scrogg. 

Ik neem aan dat je ze pas onder hps(groei/bloeilamp) zet als ze zo groot zijn als stekken en ook voldoende geworteld zijn. 

Groeten,

Hannesh

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo groot zijn als stekken? dan zijn ze al een maand oud joh

een zaadplant van een week is een steeltje met 2 blaadjes

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip je zal versteld staan hoe hard je plant nog groeit als hem gelijk op 12/12 zet, maar dan is het inderdaad wel noodzaak om je tent helemaal vol te zetten wil je een redelijke ronde.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 39 bloei / 12/12

ik ben vanaf boven gaan wateren, halve liter tot een liter per stuk per dag tot nu toe

ec 1.3 15mlA 15mlB

ph 5.7-5.8

1 x in de week geef ik silicium plantbooster mee 1ml op 10l

een week terug heb ik 4 of 5 grootste planten geknakt omdat deze boven de kap groeiden 

ik zal denk ik niet alles in 1 keer kunnen oogsten een paar lijken over een week of 3 klaar te zijn maar meerendeel tog nog wel minimaal 4

1124328719_IMG_20181014_152146-kopie.thumb.jpg.6d2e91aca8f0647a8383ab9e0d3c60cc.jpg

 

2026484373_IMG_20181014_152312-kopie.thumb.jpg.0f756f55b09c1ab114e4fef7dfa1935d.jpg

misschien nog wat blad weg plukken?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekje Dragon!

Ik ben zeer benieuwd hoe die toppen zich verder gaan ontwikkelen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, das aardig hoog voor een bubblegum

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet waarom, maar als ik aan bubblegum dacht kreeg ik een plaatje in mijn hoofd van een korte plant net als ss of ww.

volgende keer maar toppen als ik nog eens fem zaad zou nemen:rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...