Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ObiTo

toppen en fimmen

Recommended Posts

hallo

klein vraagje mijn plantje is nog niet zo hoog in hoogte maar de 5de node begint nu wel door te komen dus zou ik principe al mogen toppen of fimmen ? niet ?
ik heb de eerste gekartelde blaadjes , dan die met 3 vingers dan die met 5 vingers en die van 7 zijn ook ontwikkeld en de volgende noode begint nu door te komen ..
het is een og kush van huismerk wietzaadjes.nl.... ze zouden in het algemeen al niet zo hoog worden dus dacht ik dat het normaal is dat het nog redelijk klein is.
maar ik wil het juiste moment kiezen om dit te doen dus vraag ik het even aan de experts hier zo  xD  hier zo al een fotootje bij

196D7FE2-93C7-40B6-AEFE-9DFF954B440C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het anders vragen is er een minimaale afstand dat er moet zijn van elke internode voor je mag toppen of fimmen ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen.

5/6e internode is een mooi moment om het voor de 1e keer te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor lamp (hoeveel watt) heb je en welke afstand hangt die? Je hebt wel hele kleine internodes namelijk... Doordat je 75% indica hebt EN onder paars disco licht kweekt blijven ze sowieso wat kleiner maar dit is net een krop sla :D

wat de vraag betreft; niet TE vroeg toppen/fimmen anders duurt het herstel erg lang vanwege het beperkte bladoppervlak. Zelf wacht ik tot ik 3 internodes heb, dan top ik de bovenste en verwijder ik de laagst gelegen zijtakken... er staan wel honderden tutorials en tips op YouTube, zeker een aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, lostchild said:

Geen.

5/6e internode is een mooi moment om het voor de 1e keer te doen.

ok dan wacht ik nog effe af ! thx 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, KenJeKenny!? said:

Wat voor lamp (hoeveel watt) heb je en welke afstand hangt die? Je hebt wel hele kleine internodes namelijk... Doordat je 75% indica hebt EN onder paars disco licht kweekt blijven ze sowieso wat kleiner maar dit is net een krop sla :D

wat de vraag betreft; niet TE vroeg toppen/fimmen anders duurt het herstel erg lang vanwege het beperkte bladoppervlak. Zelf wacht ik tot ik 3 internodes heb, dan top ik de bovenste en verwijder ik de laagst gelegen zijtakken... er staan wel honderden tutorials en tips op YouTube, zeker een aanrader!

thx voor de reactie xD ik heb zelf indd al 100den videos bekeken ik probeer altijd eerst mezelf wat wijzer te maken voor ik een vraagje hier stel xD  

maar omdat het me duidelijk was dat bij alle videos de plant een stuk hoger was begon ik te twijfelen xD 

er staan nu 2 lampen boven van een 1500 watt led full spectrum van chineese makkelij dus exacte wattage weet ik neet .. staat niet op het plaatje mor volgens mijn berekening  P = U x I  trekt die zo een 450 wat uit de muur elks .

ik ben nog wat opzoek naar de sweet spot van de lamp maar ze hangen nu op een +/- 40 cm hoogte en ik denk dat ik er niet ver van ben xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...