Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Roye

Kan iemand me tips geven aub?

Recommended Posts

Hallo, ik heb 2 plantjes gezet in mijn tuin, zaadjes die ik heb heb van een vriend. Zonde Kush. Het is mijn eerste keer. Heb ze in volle grond geplaatst en geef ze om de 3-weeks-voeding van compo met veel molecule. Nu zij ze al redelijk groot en breed. Wanneer beginnen met te bloeien? En wanneer zijn die klaar? En hoeveel mag mag dit verwachten? Ook heb ik een afdakje gemaakt en leg er een toppen aankomen een transparant zeil boven. Mag ik nog steeds gevende kracht geven met veel stikstof? Ook naar de bloei toe? Ook de bijna dode bladen binnenin verwijderen van gewoon vanzelf laten afvallen? Alvast bedankt 

20180819_151245.jpg

20180819_151255.jpg

 

Edited by Roye
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer de bloei precies begint is per soort verschillend,de meesten die buiten telen met een soort voor binnen bedoeld verduisteren de planten bijtijds zodat ze eerder klaar zijn voordat het prutweer is.
Maar het is geen vroegertje dus,anders had ze nu al bloei vertoont.
 

Als ze gaan bloeien....

Je moet ze dan wat mest korrels geven met minder stikstof maar meer P en K,zoals b.v. biologische tomatenmest.
Teveel stikstof in de bloei werkt nadelig namelijk.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enorm bedankt voor de informatie,  ik ga alvast stoppen met de meststof die ik heb en ga biologische halen voor tomaten en let op de formule. Waarom zit er kans in dat ze niet gaat bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivm je onnederlands ogende tuin en je ietwat bijzondere taalgebruik, vroeg ik mij af of je wel in Nederland woont.

Dit kan nogal van invloed zijn op het moment dat de bloei begint namelijk :)

Mooie planten trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar ik maar 2 plantjes heb. In België is wiet nog een taboe.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, zou iemand weten wat ik hiermee moet doen? En wat dit is? Alvast bedankt 

20180903_173231.jpg

20180903_173320.jpg

Edited by Roye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladspinsel mot,gewoon met web en rups weghalen en niet meer aan denken:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, mijn planten beginnen nu wat in bloei te schieten. Maat zijn enorm groot.... 2.20meter en samen 4meter breed. Mag ik dit houten kader langs de zijkanten dicht maken met transparant zeil? Zodat de buren het wat minder zien en ruiken? Zou enkel de voorkant open laten.

20180910_202757.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet doen,dan krijg je stagnerende lucht en dus schimmel/rot.
Helemaal als een tak continue tegen dat plastic gedrukt zit,word ie nooit droog door condens enzo.

Misschien onderin dan openlaten en alleen de bovenste helft met plastic?

Je had beter een kas kunnen bouwen bedenk ik nu hahaha:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,  planten staan hevig in bloei. Iemand enig idee wanneer ik mag oogsten? Alvast bedankt voor de tips

IMG-20181018-WA0047.jpg

IMG-20181018-WA0048.jpg

IMG-20181018-WA0049.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...