Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Redman

Beginnend bladprobleem

Recommended Posts

Goedemorgen allen!

Allereerst bedankt voor de reacties en interesse :-]! 

Bij de Frisian zie ik nu ook iets hoger in de plant, her en der een blad tegen met deze tekenen. Ook bij de Gold rush en Durban heb ik wat van deze bladeren gespot. De uitbreiding gaat wel veel langzamer dan een vorige keer dat ik dit in één van mijn planten had.

De planten zien er verder erg gezond uit, mooi groen van top tot teen. Enkel een paar fan leaves die weinig licht krijgen, zijn aan het vergelen geslagen. Op dit moment ben ik alleen in heel kleine stapjes de Ph wat naar beneden aan het brengen met Lemon - kick van plagron. Het heeft wat mij betreft nog het meeste weg van een magnesium/calcium probleem.

Omdat de planten pas ruim een maand in een flinke bak verse GK aarde staan, verrijkt met wat complete organics en biovin, lijkt me een tekort eigenlijk uitgesloten. Het lijkt me dan waarschijnlijker dat er wellicht een opnameprobleem is ontstaan vanwege het water, wat hier een Ph heeft van rond de 8,4. 

Behalve de Biddy (not early), staat alles in bloei, het plan is dus om heel langzaam de Ph van de watergift iets te verlagen, zodat iets verder in bloei ook fosfor nog goed opgenomen kan worden. Zal sowieso niet lager gaan dan Ph 6,5 en vertrouw erop dat het bodemleven de rest regelt.

Heb vermoedelijk zondag weer tijd om er een paar foto's van te plaatsen, voor nu, voor een ieder alvast een fijn weekend!

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden de strepen duidelijker of valt het wel mee?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Redman

Ik d8 je plukt het er wel uit daarom gaf ik dat plaatje aan je:lol:
Je planten groeien erg goed en snel,wat heeft een plant dan nodig in die situatie?
 

Mg is het antwoord,en niet fosfor:P

 

Dus een klein beetje kieseriet doet wonderen ;)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, lostchild said:

Worden de strepen duidelijker of valt het wel mee?

 

Het valt op zich wel mee, maar op een aantal bladeren worden de streepjes wel duidelijker.

Edited by Redman

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Collie Weed said:

@Redman

Ik d8 je plukt het er wel uit daarom gaf ik dat plaatje aan je:lol:
Je planten groeien erg goed en snel,wat heeft een plant dan nodig in die situatie?
 

Mg is het antwoord,en niet fosfor:P

 

Dus een klein beetje kieseriet doet wonderen ;)
 

Thanks voor het plaatje, had deze zelf al bekeken, maar twijfelde eigenlijk tussen een magnesium of calcium tekort. Kortom ben heel blij met je informatie :verrygood.

Het verlagen van de Ph van de watergift is om te zorgen dat fosfor goed opneembaar is, als de behoefte iets verder in bloei groter wordt.

Heb hier nog een doos Ecostyle magnesium-meststof staan, geschikt voor coniferen, sierplanten en fruit. Kan ik deze hiervoor gebruiken, en heb je enig idee hoeveel ik dan ongeveer zou moeten toevoegen?

Fijne avond en greetz!

red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe met Ecostyle magnesium een topdressing (strooi 1-2 eetlepels over de toplaag (niet teveel aan de randen)) en water deze in elke keer als je water geeft.

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit ik me bij aan @lostchild

@Redman
Een beetje aarde op je boven laag aanbrengen,en dan Mg erover en inwateren.
Ongeveer 1 of 2 theelepels hangt ervanaf hoe erg het is.
Degenen die het niet hebben maar 1lepeltje en degenen die al last hebben 2 thee lepeltjes.;)

Lekker de vingers vies maken !

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild @HUFFnPUFF @Collie Weed

Goedemorgen beste WF - vriendjes :-]. 

Wil jullie bij deze bedanken voor het meedenken en de hulp die jullie hebben geboden :specool!

De handjes zijn inmiddels vies gemaakt. De Frisian in de 65 liter kuip heeft een volle eetlepel gekregen, gemixt met wat verse aarde, en de Gold rush (40 liter bak) een afgestreken eetlepel. 

Biddy early en Durban poison krijgen woensdag ook een afgestreken eetlepel met wat verse aarde. Zodra er verandering zichtbaar is, zal ik dit natuurlijk laten weten.

Fijne dag voor een ieder, en tot laters!

red

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen beste Wff's.

Het ziet er naar uit dat de uitbreiding van het bladprobleem gestopt is :-]. En de bladeren waar de streepjes zichtbaar zijn, worden tot nu toe niet bruin, nice!

Wil iedereen nogmaals danken voor het meedenken en het delen van kennis :tu

Fijne dag en tot laters!

red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...