Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Redman

Beginnend bladprobleem

Recommended Posts

P1020328.JPG.889f52ff7eda48463ada994e94d32c46.JPGP1020342.JPG.58094a0510af0b48bc1dba3788d3f9e7.JPGP1020341.JPG.0212d3755008bf2563c53c70670a80ef.JPG854012378_P1020341(3).JPG.acb4d4ce842540868e2d26c34c9b2b46.JPGHoi daar, om te beginnen even wat info. Ongeveer een week geleden, zag ik een stuk of drie blaadjes die streepjes vertoonden in de Frisian dew. De blaadjes zaten aan de tweede tak, vanonder gezien. Inmiddels heb ik iets hoger in de plant, ook een paar van deze bladeren gespot. Heb dit eerder gehad met een plant, en dat ging tamelijk vlot de verkeerde kant op. Heb al gezocht natuurlijk, maar voor ik tot actie overga, zijn jullie meningen heel welkom.

Frisian dew; (myco's meegegeven bij eerste keer verpotten)

20 Juli: van 12 liter, naar kuip: 65 liter

Guanokalong aarde, toegevoegd; 5 cupjes Complete organics (250ml) één cupje Biovin, 5 gram myco's, ingewaterd met bacto. Ze krijgen kraantjeswater, de ph ligt rond de 7,5.

Iedere tien dagen bacto en tot nu toe twee keer guanokalong extract meegegeven, verder nog geen voeding gegeven omdat ze nog mooi groen zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken en fijn weekend!

red

 

 

 

 

Edited by Redman

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit naar die bladeren te kijken. Zie niet wat er mis aan is eerlijk gezegd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de zij - nerven zie je een lichte verkleuring (soort vage streepjes). De laatste keer dat ik dit bij een plant had, werden de lichter afgetekende streepjes/plekjes bruin (dood) en zag de plant er in een relatief korte tijd, redelijk gehavend uit. 

Het ziet er nu zeker nog niet dramatisch uit, maar dat wil ik ook juist voor zijn, door tijdig in te grijpen.

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites

53 Liter verse GK-aarde en nog 250ml Complete was mss iets teveel van het goede.
Wat nu??  Hmmmm, zou "spoelen" een oplossing zijn?  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die streepjes zou een (tijdelijk) gebrek aan magnesium kunnen inhouden.

pH is wat aan de hoge kant en zou een factor kunnen zijn.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, lostchild said:

Die streepjes zou een (tijdelijk) gebrek aan magnesium kunnen inhouden.

pH is wat aan de hoge kant en zou een factor kunnen zijn.

Met de verse GK-aarde en de 250ml Complete Organics zou een magnesium gebrek eigl uitgesloten moeten zijn. De pH zou zichzelf moeten regelen d.m.v het bodemleven.

Mss een blokkade dan??

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk bodemleven na verpotten wat Redman deed? Dat is zich opnieuw aan het settelen in de verse aarde volgens mij en functioneert niet meer zoals het deed op de eerdere pot.

Welke verpakking Complete heeft Redman gebruikt nadat ik eens naging wat Complete nu bevat en hoe je dat toepast?

De 500ml verpakking is voor een lichte bemesting van je aarde, zodat je de mogelijkheid hebt om veel bij te sturen met voeding voor je planten. Gebruik 1 maatbekertje van 50ml op 5 liter aarde.

De 1L verpakking is een medium bemesting van je aarde, zodat je deels bij kunt sturen met voeding voor je planten. Gebruik 2 maatbekertjes van 50ml op 5 liter aarde.

De 3L verpakking is een zware bemesting van je aarde, zodat je niet hoeft bij te sturen met voeding voor je planten.

Vaag dat dit zo geregeld wordt en je doet al heel snel een verkeerde aanname want GK Complete is GK Complete toch als je in de winkel staat of shopt bij een online GS?

 


 

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die info vandaan @lostchild ?
Het enige wat ik zo snel gevonden krijg is dit: 

Bij gebruik in de volle grond kunnen de volgende oppervlakte bemest worden:

500ml is goed voor 1 tot 2 m2.

1 liter is goed voor 2 tot 4 m2

3 liter is goed voor 6 tot 10 m2.

5 liter is goed voor 15 tot 25 m2.

22 liter is goed voor 50 tot 100 m2

Bij gebruik in potten en/of bakken voor het aanplanten 2 maatbekertjes van 50ml Complete Organics door 15 liter potgrond of aarde mengen.  
Bron: de duurzametuin.nl

Zie nu dat GuanoKalongShop.com niet meer bestaat, Pg is van de aardbodem verdwenen lijkt :huh:

Als je de plant toch gewoon met de kluit(zonder schade) uit de pot pakt en weer in verse grond zet met myco help je het bodemleven toch niet om zeep? 

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, vakman said:

53 Liter verse GK-aarde en nog 250ml Complete was mss iets teveel van het goede.
Wat nu??  Hmmmm, zou "spoelen" een oplossing zijn?  

Heb net het schriftje gehaald waar de aarde-mix in staat, er zijn drie cupjes complete en één cupje biovin meegegeven. Heb een aantal spulletjes gehaald bij Wendy in Wijdewormer, en daar even gekletst. Zij raadde mij aan; zes cupjes op 45 liter, dus heb eigenlijk maar de helft toegevoegd.

Spoelen met zo'n bak aarde, is denk ik vragen om problemen, wel heeft ze sinds de eind-pot geen voeding gehad, alleen extract en bacto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Welk bodemleven na verpotten wat Redman deed? Dat is zich opnieuw aan het settelen in de verse aarde volgens mij en functioneert niet meer zoals het deed op de eerdere pot.

Welke verpakking Complete heeft Redman gebruikt nadat ik eens naging wat Complete nu bevat en hoe je dat toepast?

De 500ml verpakking is voor een lichte bemesting van je aarde, zodat je de mogelijkheid hebt om veel bij te sturen met voeding voor je planten. Gebruik 1 maatbekertje van 50ml op 5 liter aarde.

De 1L verpakking is een medium bemesting van je aarde, zodat je deels bij kunt sturen met voeding voor je planten. Gebruik 2 maatbekertjes van 50ml op 5 liter aarde.

De 3L verpakking is een zware bemesting van je aarde, zodat je niet hoeft bij te sturen met voeding voor je planten.

Vaag dat dit zo geregeld wordt en je doet al heel snel een verkeerde aanname want GK Complete is GK Complete toch als je in de winkel staat of shopt bij een online GS?

 


 

Het verpotten is heel soepel verlopen, verder myco's (Va Cocktail) in het plantgat en bacto (Colonize AG) meegegeven. Verder niet aangezuurd of andere vreemde dingen gedaan, zie dan ook niet in, hoe ik op deze manier het bodemleven negatief beïnvloed. 

Kan trouwens de bovenstaande info over de verschillende verpakkingen ook niet zo één twee drie terugvinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman @lostchild

Bedankt voor het meedenken mannen :tu wordt zeker gewaardeerd!

Heb nog een checkje gedaan, en de ph van het kraanwater zit eerder op de 8 dan 7,5. Het was tijd voor een watergift vanochtend, ze hebben Spa blauw gekregen met een klein beetje blackstrap molasse, ph kwam uit op 6,5. Zou het wellicht handig zijn om een flesje lemon-kick aan te schaffen, en vanaf nu de ph rond de 6,5 te houden? Volgens mij heeft dit verder geen grote gevolgen voor het bodemleven.

Greetz red

 

Share this post


Link to post
Share on other sites


Ik heb de ballen verstand van pH- :P

Zuren zijn niet echt optimaal voor je bodemleven, wat zijn de ingrediënten van Lemon-kick?

Your welcome!!

EDIT  wat voor extract geef je?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, vakman said:


Ik heb de ballen verstand van pH- :P

Zuren zijn niet echt optimaal voor je bodemleven, wat zijn de ingrediënten van Lemon-kick?

Your welcome!!

EDIT  wat voor extract geef je?

Ben er ook helemaal niet in thuis :P.

Het enige wat ik in de gauwigheid over de samenstelling heb kunnen vinden is; water en citroenzuur. Er staat op de site van Plagron, dat het geen effect heeft op het bodemleven, en heb dit ook al eerder gelezen in bijvoorbeeld een topic van Krasi. Ga morgen even kijken of ik het hier in de buurt kan vinden, anders bestel ik online.

Ben van plan om de ph van de water/voedingsgift tussen de 6,5 en de 7 te houden, aangezien het kraanwater hier ruim ph 8 is.

Het is Guanokalong extract (taste improver) dit is tot nu toe twee keer meegegeven, 10 ml op 1,5 liter water.

Fijne dag!

red

 

Edited by Redman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, gaat wel goed dan dus.

Je planten hebben sowieso geen tekort, mss dan het extract erbij iets teveel is geweest. Laat m even weg en kijk wat er gebeurt zou ik zeggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier komt mijn info vandaan.

Site van GK is nog gewoon in de lucht.

P_G post misschien alleen nog in de NAW sectie vh forum die Sannie als ik het goed las in het leven riep na de update?

@Redman

Je kan ook de pH down in poedervorm van GHE scoren, is citroenzuur en aardig stabiel.

De pH mag gerust een beetje schommelen, als je te vaak zuur geeft gaat je bodemleven alsnog een tik krijgen omdat het zich iedere keer aan moet passen en dat is verloren energie.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet schommelen is basiskennis :punk:

Edited by macerror
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, lostchild said:

Site van GK is nog gewoon in de lucht.

 

Ja dat is de site van Femeg, de distributeur. De site van Pg is uit de lucht.

Daar kom ik ook alleen dit tegen.

bruik: meng 1 kopje (50ml) op 5 liter aarde voor een lichte bemesting, meng 2 kopjes op 5 liter voor een medium bemesting en 6 kopjes op 5 liter voor een zware bemesting meteen vanaf het begin. Als je voorbemeste aarde gebruikt halveer dan de dosering. Ook uitermate geschikt om thee van te brouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Thanks voor je reactie, reageer morgen even. Had net een stukje getikt, alleen submit reply werkte niet en bericht is foetsie. moet nu weer aan de bak.

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, macerror said:

niet schommelen is basiskennis :punk:

Speciaal voor Mac met al zijn wijsheid een stukje vd onbenullen van cnnbs..

Het schommelen van de pH-waarde is voor de cannabisplant geen enkel probleem zolang het binnen de grenzen van het toelaatbare blijft. De ondergrens in het medium is 5.5, de bovengrens is 6.2. Bij de teelt op aarde ligt dat zo’n halve punt hoger. Tussen deze grenzen in zijn alle benodigde micro en macro elementen goed opneembaar. Het advies is dan ook om de pH-waarde niet te snel te corrigeren zolang deze binnen de opgegeven waardes blijft. Cannabis is zelf in staat om de pH-waarde in het wortelmilieu te beïnvloeden. Dit kan bijvoorbeeld doordat bepaalde elementen zoals stikstof gebonden zijn aan zuren. Op het moment dat de plant deze stikstof opneemt, verlaagt het de pH-waarde in het wortelmilieu. Indien de pH-waarde in het substraat niet goed is, kun je dit te compenseren met de pH-waarde in het voedingsreservoir. Zorg er voor dat het verschil tussen pH in het substraat en de pH in het voedingsreservoir, daarbij niet meer is dan 0,5 om te sterke schommelingen te voorkomen.

Zuurpruim:P

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit een vorig disquant met u nam u 5.7 als ph op aarde .
als het toendertijdse desbetreffenden lid de gangbare 6.5 ph op aarde hanteerd had dat persoon al een schommel van 0.7 in zn ph gehad .

is basiskennis ik weet toch bro .
een schommel van 0.7 ph (ja dat kan zonder problemen )zou zomaar eens tot roestbruinen sproeten op  uwen bladerdek kunnen geven en/of /erger een blokkaai van jeewelstee met een diepgeel geel crispy crunchy bladerdek tot gevolg idem ito bro .

ik heb alhier ook op de plaatselijken havo gezeten bro .
om het lood van dak te halen bro .

groeten aan je hoo en je moo too bro

 

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

De titel grootste zuurpruim van het forum.. die kan ook echt alleen maar naar @macerror gaan haha. Wil me verder nergens mee bemoeien ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror

In het vorig disquant was het een pH waarde van aarde uit een zak met waarde 5.8 en een pH van 5.7 van kokos uit de zak.

Mooi he de ignore optie op WF, je staat met stip bovenaan:wave:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wub:

 

 

@redman ":hoe gaat het met je bladproblemen ?

 




 

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol,gaan we weer azijnzeiken?? haha.

doe ff wat extra............. ik moet nog augurken inmaken en heb azijn tekort.:rofl

 

 

@Redman Hoe is het met je blad?
Erger/minder erg?

 

 

Deficiancy-table.png

Edited by Collie Weed
Deficiancy table added
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

dat zijn afgezuurde babykomkommmers toch ???????:likken:

en zit ie der bij ?

Edited by macerror
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...