Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Donaldduck

Pc kweek led 92 watt

Recommended Posts

Hij doet ze best maar heb het wel zwaar volgensmij:o

Die andere was weer doodgegaan er zit een nieuwe in het aarde die laat ik boven komen met 2 spaarlampkes appart:verrygood

15355639892853688264496189970842.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee 10 dagen van af blijven :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dat is die dip swits toch zo ja wat gebeurt er als je dat knopje de andere kant op drukt??

1535874258763673780556208823222.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets ongeveer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1   2

1   1   25W

1   0   23W

0   1   20W

0   0   18W

(bron @Wietefras)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dimpen =krimpen 

en waar staan de ebaystrips standaard op ?
want hier snap ik geen kloiten van man >
:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar ze stonden zoals op de foto en heb van 2 strips 1 zo un knopje de anderekand opgedaan:specool

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, macerror said:

en waar staan de ebaystrips standaard op ?
 

Op ebay. Basiskennis macerror. :p

Die drivers staan standaard op 500 ma of 25 watt dus. Ik weet ook niet helemaal hoe je die lumenopbrengst moet zien, 3542 op 23 watt staat er in die ebay advertentie, dan denk je 450 ma dus. Dan heb je alleen ook nog driververlies omdat ze maar 86% efficient zijn, dus leveren ze op 500ma ongeveer 23 watt aan de strips en trekken ze ~27 watt, denk ik. Ik weet alleen niet of je dat dan ook nog moet door verrekenen in de lumenopbrengst of dat ze dat al hebben gedaan in de tests, waarschijnlijk wel. Een gozer op rollitup had trouwens een killawatt aangesloten op zo'n ding en volgens hem trokken ze op de hoogste stand ~26watt: http://www.rollitup.org/t/boring-ol-230w-154lm-w-led-strip-build.943311/page-9#post-14088188 

datasheet driver: https://win.tcisaronno.com/downloads/?IDnode=4407&field=docs 

specs voor led module (deze driver en strip samen in een armatuur): http://www.leuchtstark.de/out/media/LIVAL_PDF/SCOPE_SPECIFICATION.pdf

pagina 10 (Respect Double): http://www.mtsi.si/assets/pdf/katalogi/lival/Lival-katalog-2017.pdf 

voor de gein ook nog ff hoeveel 1 zo'n armatuurtje kost: https://www.railspot.nl/lival-respect-double-27-watt.html

Toch een aardige deal hoor, 5 strips voor 45

Ik zou gewoon allebei die dipswitches omlaag zetten, dat is de laagste stand. Allebei omhoog is de hoogste stand, makkelijk te onthouden.

Edited by Blowmonkey
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor je reactie en het uitzoeken:verrygooder is zo te zien nog een boel te leren ik hoop dat het wat gaat worden hier nog een foto van hoe het er voor staat.

20180902_220412.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Blowmonkey said:

Ik weet alleen niet of je dat dan ook nog moet door verrekenen in de lumenopbrengst of dat ze dat al hebben gedaan in de tests, waarschijnlijk wel.

Niet dus. Net nog even op de site gekeken van lival en daar stond deze oa nog: https://www.lival.com/product/respect-double-2/?pdf=2778 

Die asymmetric diffuser (plastic kappie) ervoor zou 96% lichtopbrengst geven voor 126 l/w, dus je zit met deze drivers rond de 131-132 lumen per watt. Had ik al veel eerder achter kunnen komen als ik 3542 door 27 had gedeeld, want dan kom je niet op 154 uit, met 23 wel, maargoed, rekenen, lol. Misschien is upgraden naar een betere driver toch niet zo gek als je er wat meer wilt ophangen. 154 x 086 = 132, maar x 0.93 voor de gemiddelde meanwell en je zit al rond de 143 l/w.

Plantje vind het wel lekker iig, zou haar alleen ff een keer een goede plens water geven. Vorige foto lijkt het ook alsof het meeste water in de bovenlaag is gaan zitten, gewoon om de paar dagen plons water en dan droog laten trekken, heel veel kleine beetjes vinden ze pas lekker als ze die pot hebben gevuld met wortels. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betere driver gaat nu op dit moment helaas niet lukken wel een beste berekening:specool

Ik gebruik regenwater uit een regenton is dat voldoende? Ik heb thuis plagon grow liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze branden nu toch ook bro ?
betere driver op die stripjes gaat geen vermeerderde opbrengst brengen me dunkt >
plus alle heisa van paralel en of / serie aansluiten rood is vuur is plus van dien >
en moet je telkes bij kenners vragen welke driver hoeveel ooms en tantes etc >
of je moet de basiskennis al tot je hebben ?
regenwater kan maar beter mengen met kraanwaterje van wege kalk en ander ministofjes zie basiskennisinfo .
welke plagronlijn heb je ?

:specool 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt inderdaad systeem efficientie en led efficientie. Net zoals met HPS kijken we vooral naar de efficientie van de lamp zelf. Dan is het ook een 400W HPS terwijl de driver (VSA) natuurlijk ook stroom verbruikt naast die 400W van de bulb.

Is ook wel logisch, want je schiet er niets mee op qua lichtopbrengst als je een efficientere driver gebruikt en van 86% naar 93% scheelt je 2W per led of 10W in totaal voor een setje van 5. Ben je 40 euro kwijt voor een driver waarmee je 10 tot max 15 euro bespaart als je alle dagen die lamp 12 resp 18 uur aan hebt staan. 3 tot 4 jaar wachten tot die paar tientjes terug verdiend zijn was voor mij nou niet bepaald de moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh dat is inderdaad de moeite niet waard.

Maar regenwater mengen met kraanwater is dus beter?? Ik heb zelf dacht ik alga grow ik check het even als ik thuis ben:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ging er precies mis? potje wat uit laten drogen, potje zachtjes masseren zodat de wortels/grond los van het plastic komen, hand over de bovenkant, steeltje tussen de vingers, paar tikjes op de onderkant en potje voorzichtig (soms draaien) er af trekken

dan andere hand om wortelstelsel/kluit en voorzichtig omdraaien en in de grotere pot zetten, grond om de plant beetje aandrukken en wat water erbij, indien nodig grond aanvullen

is dit stekgrond (ik zie zand)?

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is stekgrond maak zo wel ff foto van de zak is wel echt balen hopen dat het nog wat word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...