Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Donaldduck

Pc kweek led 92 watt

Recommended Posts

20180815_063954.thumb.jpg.0421bbf46524d9c59990a68f21e0ca5c.jpgHallo ik ben k ...

Ik zag op internet een pc kweek voorbij gaan. en had zelf nog een oude pc op zolder staan dus had op ebay 5x TCI Linear LED strip board 23W 3000K 3540lm 154lm/W CRI80 Drivers included besteld na een middagje knutselen was dit het resultaat.

 er zitten 4 fans in en 4 led strips.                             Ik wil de plantjes uiteindelijk gaan scroggen          dit is mijn 2e kweek mijn eerste kweek was helaas mislukt. 

 

Vorige week dinsdag ging ik de zaadjes ontkiemen.

Tips zijn altijd welcom:specool:welcome:

20180814_220754.jpg

20180814_230333.jpg

20180815_063926.jpg

20180815_063954.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix mis mee 
dit ga ik volgen :specool

waar is strip nr 5 gebleven ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik kijk gezellig mee :tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een is helaas niet boven gekomen het zaadje was helemaal zappig dus heb um weg gegooid ga zo een nieuw zaadje ontkiemen.:punk:

 

15343630170281786354940515612703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet veel teveel licht op zo'n klein oppervlak?

Hoeveel is het, 50x20 oid? Dat is 0,1m2 en daarvoor is 35W van deze strips wel "genoeg" (eigenlijk al vrij hoog). Je geeft ze bijna 3 keer zoveel.

Ik zou zeggen dat 2 van die strips beter werkt. Dan ook nog flink gedimt met de dip switches in de driver. Zeg naar 400mA of zelfs 350mA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen ze te veel licht hebben dan??                     De maten van mijn hokje zijn   L=50   B=22   H=58:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor soort zaadjes heb je? Ik neem aan autoflowers, want je kast is niet licht dicht bij de ventilatoren:rolleyes: of ga je hier nog iets voor verzinnen? 

Hou er wel rekening mee dat als ze gaan bloeien wel te ruiken zijn, en dat ruik je dan gerust door het hele huis als je niet oplet:P

Gr. X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 little dwarf volgens mii zijn dat autoflowers.

Ik hoorde dat als je 2 kattenfilters voor je fans doet dat het helpt tegen de geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kattenbakfilters*  

Maar kan ik beter gewoon 4 strips blijven gebruiken of zal ik er 1 weg halen?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alhiert de kattenbakfilters net weggehaald die ik voor mn inlaten had tegen insecten en muggen.
en de planten hadden het me toch een stuk benauwd traag in groei bloei maar wel snelle snoei .
dus kattenbakfilter kan ik je afraden of je moet er een sucker achter zetten die er geen moeite mee heeft .
en die geven weer zoveel lawaai als een vlaamse reuzen papegaai vandaar >

laters

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Wietefras said:

Is dat niet veel teveel licht op zo'n klein oppervlak?

Hoeveel is het, 50x20 oid? Dat is 0,1m2 en daarvoor is 35W van deze strips wel "genoeg" (eigenlijk al vrij hoog). Je geeft ze bijna 3 keer zoveel.

 Ik zou zeggen dat 2 van die strips beter werkt. Dan ook nog flink gedimt met de dip switches in de driver. Zeg naar 400mA of zelfs 350mA.

 Ik had hier voorbij gelezen:book:

Dan haal ik 2 strips weg ik plaats vanavond een nieuwe foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, macerror said:

ik heb alhiert de kattenbakfilters net weggehaald die ik voor mn inlaten had tegen insecten en muggen.
en de planten hadden het me toch een stuk benauwd traag in groei bloei maar wel snelle snoei .
dus kattenbakfilter kan ik je afraden of je moet er een sucker achter zetten die er geen moeite mee heeft .
en die geven weer zoveel lawaai als een vlaamse reuzen papegaai vandaar >

laters

 

 

Wat raad je me dan aan voor een filter het mag een beetje ruiken maar niet dat het hele huis stoned word:j:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien kan je iets grooterders bouwen waar alle  5 tlc full power in draaien .

met een 114 kuubs ruck  inline pro met travo en een koolfilter naar keuze .

als de bewoners maar nuchter blijven toch ?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahah me volgende kweek ga ik groter doen eerst ff kijken wat ik hier vanaf kan halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja best wel jouw licht hangt er namelijk vlak boven dus die hoeft niet zo te strekken. En ik denk zelfs dat het licht via de witte wanden van je bekertje weerkaatst dus zal die mooi laag nieuwe blaadjes maken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Mr-w said:

Ja best wel jouw licht hangt er namelijk vlak boven dus die hoeft niet zo te strekken.

Het gaat om de lichtintensiteit en niet om de afstand.

 

11 hours ago, Donaldduck said:

Dus als ik wil scroggen kan ik um beter hoger hangen tog?:huh:

Als je de planten minder licht wilt geven kun je beter de lichtintensiteit verlagen. Dus minder strips of het wattage verlagen met de dip switches in de driver. Hoger hangen verspreid het licht meer in de breedte en dan verlies je het dus op de wanden. Dat is een wat verkwistende manier om de intensiteit te verlagen. Dat hoger hangen werd vooral gebruikt met lampen die (vroeger) niet gedimt konden worden. Tegenwoordig is dat nergens meer voor nodig.

Je hebt met leds geen last van extreme warmestraling dus je hoeft alleen aan het licht te denken. De hoogte van de leds gebruik je dan om de juiste uniformiteit te bereiken. Als je die strip op 1cm van de planten hangt heb je duidelijk een hele felle plek onder de strip. Hang je de strip op een meter hoog dan is alles netjes uniform belicht, maar dan heb je veel wandverliezen. Optimaal is ergens daar tussen in dat er niet al teveel uniformiteits verschil is en tegelijkertijd ook niet nodeloos licht op de wanden verspilt wordt.

Whazzup gaf altijd aan dat de optimale verdeling is dat als de "donkerste" plekken nog 80% van de gemiddelde licht intensiteit krijgen. Die hoogte hou je de hele kweek hetzelfde door de lamp steeds wat omhoog te hangen als de planten groeien (of door de planten platter te maken als je lamp niet hoger kan).

Ik heb ook wel gemerkt dat als je zulke kleine plantjes teveel licht geeft dat ze dan ook niet echt opschieten. Teveel licht kan vreemd genoeg ook tot onvoldoende groei leiden. Als je het echt overdrijft gaan ze zelf kapot. Dan trekt het vanuit de top geel weg en gaat de plant uiteindelijk dood.

Heb je misschien een smartphone waar je een lux meter app op kan installeren. Dan kun je een grove indicatie krijgen van de lichtsterkte.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Wietefras said:

Het gaat om de lichtintensiteit en niet om de afstand.

 

Nee klopt ik heb nog een ondimbare lamp en moet dus spelen met hoogte maar bedoelde meer dat hij 3 strips vlak boven het bekertje heeft hangen en dus best veel licht intensiteit creeert in die kleine ruimte en de plantjes dus niet hoeven te gaan strekken om licht te vangen of zit ik er nu heel erg naast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...