Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HUFFnPUFF

stil stiller stillst

Recommended Posts

Huffie heeft zon houten huisje met 3 ruimtes maar het is hoorbaar, bij de buren? nee, buiten? nee ja waar dan, in de kamer er naast? Nee ook niet, het is te horen als je er voor staan midden in de nacht en het buiten niet waait :lol: Het ding maakt nu even veel geluid als de computer naast mij, een pc fannetje op 6v maakt dus te veel geluid! :angry:

bovenin zon 50cm aan veg ruimte
daaronder de knutselhoek van zon 40cm(electra + fan)  
daaronder de bloeiruimte van ongeveer een 100cm
en dan iets smaller dan een meter en halve meter diepte

de fan is zon wisperline doos van zon 30x30x30 ongeveer en die rust op een geperforeerde plaat (dak bloeiruimte) en zuigt zo lucht door die gaatjes af maar houd ook veel geluid tegen; bevalt mij wel, de uitlaat zit met zon stukkie isolatieslang direct door de achterwand aan een "schoorsteen"/tunnel naar boven (zodat warme lucht niet achter de kast blijft hangen of de inlaat weer in gaat) tot bovenkant kast, dit geeft weinig geluid en kan ik zonder problemen aanpassen voor meer geluidsreductie (bekende woosh op hogere cfm)

waar ik graag advies voor wou: de ruimte waar de fan in ligt is een bijna open ruimte en ik denk hier winst uit te halen.. het eerste idee was om een box om de box heen te bouwen en vol te gooien met purschuim en die box dan weer op een binnenband van een kruiwagen te zetten, tegen trillingen
heb gipsplaten liggen, en die zijn ook lichter dan hardhout ed en bewerkbaarheid speelt ook mee, geschikt? 

daarnaast kan ik de wanden bekleden, alsmede de deuren, maar daar houd ik mogelijk max 10cm voor aan over, te klein voor een plenum, dus solide materialen kiezen? dikke piepschuimplaaten of rockwool? (lekker goedkoop)

de inlaat zijn nu twee gaten (met pc fans) en is ook een bron van herrie en als iemand daar creatieve oplossingen voor weet graag, anders is daar een (ongedraaide) plenum misschien een betere optie voor, buitenkant kast laat ik graag intact, achterkant is free game ;)

bedankt voor het lezen van dit lulverhaal :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor een grotere inlaat gaan en dan passief zonder die herrie fans, die whisperline boxen ken ik niet zien er wel sexy uit trouwens hoe zit dat aan de binnenkant, slakkenhuis fan? 
Zelf heb ik wel is een softbox ingepakt in een grote doos en die volgepropt met steenwol(jeuken) zodat de eerste 10cm slang ook nog geïsoleerd was samen met sonodec slang dit scheelde toch wel in die bass wat je hoort.(dit was 1500kub)
Die nieuwe phonitec slangen werken ook super dit heb ik nu.
phonitec

beetje late reactie maarja^_^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dankje, geen probleem, stormlooptopic met vaag verhaal :D

ja de intake fans eruit was de oplossing, met alleen de afzuiger aan moet ik echt de kast aanraken om te voelen of de fan aanstaat 

dus ook niet vol met pur gedaan, misschien later, want rotzooi geeft dat

ja gewoon een doos met een slak er in en helemaal gedimt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er iemand waar m'n nog aan die Phonitec 160mm geraakt ?

Vind enkel shops uit Frankrijk die die nog hebben maar daar liggen de verzendkosten tegen de 50€ lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greensell of online top garden? Tenmiste bij 1 van die twee wat gehaald. Wel tijdje terug alweer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greensell staan er geen op hun site en Online Top Garden heeft ze gehad maar al maanden uit stock en als je vraagt of ze nog binnen komen weten ze van niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ja is ook al een tijdje terug dat ik het gehaald heb idd. Jammer want het is echt top spul!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...