Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sundurah

Amnesia Auto 5x 2e kweek ooit..

Recommended Posts

Beste kwekers

Ronde 2 , eerste kweek verpest door afstervende bladeren, mijn setupje :

Tent                    Mammoth Ivory 1x1x2
Zaad                    5x Amnesia Auto wietzaadjes huismerk

Waarom autoflower? Geen idee eigenlijk, ik leer nog en doe het niet voor opbrengst, alleen verwacht wel wat mooie toppen. Volgende keer wou ik normale zaden halen.

Grond                 Universele Potgrond Welkoop

Lamp                  250W 2000k + Lumatek EVSA

Voeding             BioGreen Starter (Grow/Calgel/Xroot/Bloom/Xbloom/Biozym/PK1314)

Afzuiger             MINIMAAL / actieve inlaat

Potten                3x 11L    1x7L    1x15 L (had ze nou eenmaal staan:P)


Ik wil zo min mogelijk water geven omdat het denk ik de reden is dat de vorige bladeren van onder naar boven geel werden. De steel werd hierbij paarsachtig waarna de bladeren afstierven. Ik heb de potten ingewaterd met 1.5 L water per pot en verwacht dat ik hier voorlopig (3-4 wk) niet aan hoef te zitten. Het kan ook de afzuiger zijn, ik zit op een slechte locatie boven iemands slaapkamer., vandaar minimale onderdruk door de afzuiger laag te zetten via een climate fan controller. Wel staan er ramen open.

Zit nu op dag 8, en zal jullie elke 4 dagen een update geven.

De lamp hangt vrij hoog zon 70 cm want ikmoet de temperatuur in de gaten houden, als ze iets strekken vind ik niet erg

Straks als ik moet beginnen met voeden kan ik jullie hulp waarderen met de dosering van mijn bio green voeding, maar ik heb ook nog tomaten voeding staan voor de bloei die ik ook kan gebruiken ipv die hele zooi aan flesjes. Het bio green pakket kreeg ik er gratis bij twv €129... Dit is een autoflower van 10/11 weken dus die kan denk ik wel wat gebruiken.


Update coming soon

Onderaan een foto bijgevoegd van vorige keer, waarna het helemaal fout ging en alle bladeren aan de zijkant van onder naar boven afstierven binnen 2 weken, met nog 4 wk  vollebloei te gaan, toen ik begon met voeding geven werden ze te groen / krompen de bladeren en gingen ze hangen. dit hoop ik te voorkomen

20180814_215330.jpg

20180814_215409.jpg

4.jpg

oie_hBiNMF1Zhi5K (1).jpg

20180724_052909.jpg

Edited by Sundurah
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sundurah

Even wat tips:

Tip1: Hang je lamp wat lager omdat je maar op 250 watt draait en zaden hebt. Hou eerst even 50cm 1 á 2 dagen aan en daarna zou je naar 25-30cm van de plant. Goed kijken hoe ze er op reageren, mochten ze het toch niet leuk vinden. Het zou raar zijn als ze het niet fijn zouden vinden.

Tip 2: ik ga er even vanuit dat je lamp nu boven de waterbak hangt? Recht onder de lamp is het mooiste plekje voor de planten, want daar is het licht het sterkst. Voor zaailingen hoef je niet persè een hoge luchtvochtigheid te hebben. Hou er ook rekening mee dat de hoge luchtvochtigheid (70+) het filter KAN aantasten waardoor het filter niet meer optimaal kan werken.

Wat voor soort buisventilator heb je?

 

Gr, X

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Xaim leuk te zien dat je gaat volgen :)

Ik heb de waterbak rechts gezet en de potten tegen elkaar, wel een goed idee want zo groeien ze ook minder schuin

LV ligt tussen 45-65%, Eerder wou dat nog wel eens teruglopen naar 38 waardoor de planten zo uitdroogde.

En ik gebruik zo'n ding die de bij vrijwel elke complete budget set krijgt (s-vent 100) 365 m3 dacht ik. Maar dat lijkt net een windturbine op max dus heb hem zo laag gedraaid als de fan controller toelaat.

Overdag hang ik de lamp lager omdat dan de ventilator aankan, en de afzuiger iets hoger. 's nachts gaat hij weer omhoog omdat de fan uit moet en afzuiger omlaag,  fan maakt een kut gezoem en in de avond met stilte word alles beter hoorbaar.

Gr

Edited by Sundurah
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je bedoeld qua geluid van de buisventilator. Mocht je het geluid wat meer willen dempen zou je kunnen kijken naar "sonoconnect" slang of een andere isolerende slang. Dit is een slang met een laag glaswol er tussen, dit kan aardig wat geluid dempen.

Sonoconnect

3x stiller dan sonoconnect (wordt beweerd)

Ik zie ook dat je de buisventilator vast hebt gemaakt met een band. Je zou om trillingen te verminderen op het frame een snelbinders/spin kunnen gebruiken. Dan absorbeert het rubber van de snelbinder de trillingen op het frame.

Bv deze spinbinder: Klik

Voor een hoge luchtvochtigheid kan je dit proberen:

e29b90032b7370d3d04ae8602d965970-1024x683.jpg

Zorg wel dat er een paar gaatjes in zitten in de bodem van de fles. Je zou voor wat lucht stroom paar gaatjes onder in kunnen maken en een paar boven in, aangezien warme lucht stijgt trekt er weer nieuwe verse lucht er onderin in.

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de tips Xiaim

Zat te zoeken naar een voedingsschema van bio green.

Alleen snap ik die 1 week op 18 uur licht niet helemaal, is dit uitgaande van stekken of laatste week groei? Vraag me af vanaf wanneer ik licht voeding bij kan geven 

Op forums gelezen dat de grond ong 3 weken voeding bevat.

Ergens anders lees je weer dat je auto's zonder voeding kan afbloeien...

Hoe doen jullie dat, kwestie van naar de kleur van bladeren kijken of bijgeven als ze er toch mooi uit zien.

Op CNNBS lees ik dat je licht kan beginnen bij de 4e node van een autoflower, maar goed heb ook een woedend artikel over cnnbs gelezen door een expert grower dus weet niet of ik dit kan vertrouwen :D 

 Deze amnesia moet 10-11wk

Ik heb vrij veel opgezocht over voeding, maar er zijn zoveel tegenstrijdende meningen dat ik het ook niet meer snap , dus als je daadwerkelijk ervaring hebt met autoflowers hoor ik graag je mening:D

image_148036.jpg

Edited by Sundurah
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik je schema zie gaan ze uit van nog een week voorgroeien onder 18 uur licht. Dus als je stekken hebt die je gelijk weg zou zetten in de tent ga je na een week naar 12/12. Heb je zaailingen dan moet je je ze eerst groot genoeg maken om in bloei te zetten en zodra je ze dan in de afbloei ruimte zet laat je ze nog een weekje volle bak licht krijgen en dan zet je de klok om. 

Zo lees ik dat schema iig. Die van jou zijn nog veel te klein nu dus laat ze eerst maar is 3/4 weken lekker groeien dan kan je kijken of ze ver genoeg zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 ..1tje heeft het niet gehaald vanaf dag 10 stopte hij met groeien, zag er ziek uit. zoals eerder heeft Tim van wietzaadjes me uitstekend geholpen en kosteloos een zaadje naar keuze opgestuurd.

Maak niet optimaal gebruik van de HPS afstand vaak minimaal 50 cm, word anders te warm, zou hem lager kunnen hangen maar dan moet de ventilator op volle stand op de kap en dat maakt wat teveel lawaai. Maar hoop dan niet op gram per watt maar 0,2 g p/w zou het de moeite waard zijn, vorige keer heb ik ze gewoon verknooid na 9 weken, niet te roken gewoon weggegooid.. maar goed ik denk tever vooruit, laat ik eerst maar proberen uberhaubt iets rookbaars te kweken :P

 

20180821_212127.jpg

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat de lamp nog op 250w? Want je afzuiger zou dat inprincipe aan moeten kunnen lijkt mij?

Waar gaat de gebruikte lucht heen, zelfde kamer? Want dan kan het inderdaad behoorlijk warm gaan worden:P

Gr. X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger staat altijd aan maar minimaal. Lucht gaat naar een kamer ernaast

Voor verse lucht staat een raam altijd open. Grtz

Vanaf 14 u groeit een plant toch dus kan ik ze met 13;5 u licht goed laten bloeien

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Plantjes zijn bijna 3 weken oud,, en wou ze voor het eerst water geven . Ze zijn bijna aan de 4e node begonnen en groeien lekker onder de 250w hps.

Ik lees verschillende meningen online over auto's, veel zeggen dat je 1/4e van hoeveelheid op het schema mee kan geven en andere zeggen  dat ze bijna niks nodig zijn. Het is best ironisch ik keek een filmpje over voeden en het eerste wat hij zegt is dat hij beter niet online had kunnen zoeken omdat hij er alleen maar verwarder van werd, vond dat wel komisch want hoe meer ik lees hoe gekker ik word, de meningen zijn te verdeeld.

Nou heb ik zo'n mooi pakket van bio green en lees bij de eigenschappen van de voeding ook dat ze zeer veel voordelen hebben.

Zelf dacht ik zodra je bloeiharen ziet beginnen met Week 1 van het bloeischema, maar met 1/4e van de aanbevolen hoeveelheid. 

Ik hoor graag jullie mening hierover, ik snap er DE BALLEN van

 

terra-1.jpg

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...