Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anneman

Eerste kweek

Recommended Posts

Hoi, ik ben hier nieuw. Mijn eerste oogst zit erop en heb juist olie gemaakt voor mijn partner met Alzheimer. Zit echter met nog wat vragen voor mijn  volgende oogst. Heb nu terug zaailingen doch om olie te maken.

ik  heb vastgesteld dat de buds op de onderste takken zeer klein zijn, en niet volgroeid, ik heb ergens gelezendat je deze bij aanvang bloei het beste wegknipt ? Wat denken jullie ?

bij het oogsten heb ik gezien dat er kleine bolletjes onder de buds zitten die er bij het bloeien niet zaten ? Is dit normaal ? Op deze bolletjes zat ook hars dus heb die maar meegenomen. Had toch 45 tot 58 gr droog, dus niet slecht voor eerste keer denk ik. ( het waren auto )

heb dus na 10 / 12 dagen drogen de olie gemaakt. Zoals ik gelezen heb knakte de takjes. Doch de buds zelf plakten toch  nog wat, is dit normaal ?

ik lees dat het drogen moet gebeuren in het donker en tussen de 20 _22^,  mijn enigste plek waar ik kan drogen is op zolder. Ik heb ze gedroogd op gestapelde netten, in kleine buds verdeeld. Spijtig genoeg is het niet pikdonker wel  een beetje donker en kreeg ik het  niet kouder dan  25+26º met airco, luchtvochtigheid tussen 26 en 40º.  Het weer was nu wel uitzonderlijk heet hé.  Ik heb gelezen dat te warm de THC afbreekt ?   Heb ik nu weinig Thc  of  zal het nog ok zijn ?

Sorry voor deze vragen doch ben al weken aan het lezen en het wordt onduidelijker met de dag.

bedankt dat jullie mij willen helpen.

 

 

Edited by Anneman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alzheimer en olie?

Geen idee of dat gaat werken, wat is je doel?

Als je alles toch verwerkt tot olie is bijna alles waar trichomen op zitten te gebruiken, dus ook die kleine topjes onderin, gewoon laten zitten de volgende keer want je kweekt vd plant en niet vd toppen die je showt of naar een CS brengt.

Die bolletjes zijn opgezwollen calyxen, prima bruikbaar vd olie, hoort bij een vrouwelijke plant.

Qua drogen is het zoals het is, zaak is het niet te snel te drogen maar ook dat heeft weer met roken van de toppen te maken en niet het maken van olie.

Wat drogere wiet komen de trichomen (daar doe je het om) ook wat makkelijker los van het plantmateriaal.

Zonlicht breekt THC af, licht van een lamp doet dat niet en als het niet helemaal donker is dan zij dat zo.

In de medicinale hoek staat veel info en mocht je vragen hebben wees niet bang ze te stellen als je er niet uit komt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, lostchild said:

Alzheimer en olie?

Geen idee of dat gaat werken

Google staat er helemaal vol mee hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou helpen als je de hele zin quote want zoals jij het nu neerzet lijkt het op een ontkenning wat het helemaal niet is.

Het gebrek aan klinische studies maakt het moeilijk deze theorie in de praktijk te toetsen. Vooralsnog moeten we het daarom hebben van onderzoeken op dierlijke ziektemodellen of patiëntengetuigenissen, zoals die van ambassadricewietolie op het forum  van Alzheimer Nederland.

Sorry hoor dat ik geïnteresseerd ben in patiëntengetuigenissen en hiernaar vraag:rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het net zo verfrissend om de behulpzame en vriendelijke LC eens te zien, moet daar jammergenoeg meteen de bittere LC weer overheen komen.

Er zat helemaal niks negatiefs achter mijn comment hoor. Gaf er nog een like bij zelfs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

je zou eens moeten proberen het bij jezelf te zoeken ipv het bij de ander neer te leggen en de vermoorde onschuld te spelen als jouw veel te kort door de bocht opmerking van repliek voorzien wordt

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, het kan best zijn dat ik jouw comment verkeerd geïnterpreteerd heb en dat je er wel van op de hoogte was dat wetenschappelijk onderzoek veelbelovende resultaten heeft getoond (al dan niet genoeg voor klinische implicatie). 

Het gaat me meer om hoe je daar vervolgens op reageert. Zoals ik net al aangaf was mijn reactie goed bedoeld, maar je reageert alsof ik je aanval. Echt nergens voor nodig.

Maar laten we dit topic niet verder vervuilen aan deze onzin.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag aan IEDEREEN die medicinaal cannabis in gaat zetten wat het doel is van de inzet want ik merk dat veel, heel veel, gebaseerd is op Google en Facebook en mensen vaak met een heel verkeerde verwachting aan cannabis beginnen.

Waar bemoei je je mee vraag ik me af? Ga een ander topic voorzien van nvt commentaar svp.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd gezellig met jou!

Misschien moet je mijn vorige reactie nog een keer begrijpend lezen, want je bevestigd het beeld van bittere oude man nu nogal

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anneman 

Aangezien het een auto immuun ziekte betreft,zou ik zeggen goed gedaan dat je met olie wilt beginnen!

Probeer een plantje te vinden wat ook CBD bevat,dat is zooo belangrijk voor het immuunsysteem en de regulatie ervan.
THC is een neuroprotectant dus die ben je ook nodig voor een goed/compleet brouwsel.
CBD versterkt de medicinale werking van de THC weer,en zorgt tegelijkertijd voor een minder high gevoel als het er voldoende inzit.
Ik maak geen reclame maar je zou van the grass company de Auto CBD medgom moeten halen,die is echt de moeite waard voor jouw toepassing.

Wat betreft het dieven,kun je beter niet doen bij een autoflower.
Je kunt beter vanaf eind v/d groei de plant horizontaal leiden,zodat je de lamp er beter op af kunt stellen en het licht ook op de onderste bloempjes schijnt.
 

Wat betreft het verval van THC is minimaal als er geen zonlicht op schijnt tijdens het drogen of erna.
De temperatuur was hoog en een autoflowertje is zowieso sneller droog dan een hele kast vol,maar het zou nog prima moeten zijn.
Dat plakkerige is normaal als het net droog is.

Die 'bolletjes' zijn calyxen en daar komen de stampers uit die eigenlijk het stuifmeel moeten vangen om zaad te maken,typisch vrouwelijke bloei dus.
Als je er eentje afplukt en op tafel legt lijkt het net een groene muis met een wit of oranje staartje:lol:
Crimson Haze.....rat in de keuken.jpg

 

Ik hoop dat je de progressie kunt vertragen of zelfs stoppen met deze olie,Alzheimer is namelijk echt niet te beschrijven hoe erg.
Veel sterkte toegewenst en als je vragen hebt hoor ik het wel.

Jah bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie commentaren. Ik gebruik, alé mijn partner, ondertussen 4 maanden. Ik kocht het gemaakt en dit is wel duur. Daarom zelf gemaakt nu. En ja het helpt zeker, hij slaapt nu gans de nacht zonder de wilde bewegingen , tijdens de dag is hij rustiger, af en toe nog een bevlieging van agressie doch veeeel minder als voorheen. Hij gebruikt wel alle drie uur, 3 druppels. Zelf in de dagopvang ziet men het verschil met voorheen. Ik zeg niet dat hij ineens zal genezen doch het is voor hem en voor iedereen rond hem een hele verbetering. Voorheen was hij neerslachtig, veel verdriet en huilen, dat is nu allemaal gedaan. Dus ik kan echt spreken van ervaring. Heb voordien veel over cannabis versus Alzheimer gelezen en andere getuigenissen gelezen wel ik ben blij dat ik begonnen ben. Dit enkel ter info.

ik kan nu met mijn flesjes een jaartje toekomen tot volgende oogst. Zonder reclame te maken doch die cannolator is wel iets handig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anneman

is er een arts die kan meten of de cannabis naast veranderingen in gedrag ook wat aan de alzheimer zelf doet?

@cannarie

blijf lekker invullen voor de ander (want jij weet het zo goed wat die precies bedoelt) en op je roze wolkje zitten kerel:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, lostchild said:

en op je roze wolkje zitten kerel

Zou jij ook eens moeten proberen kerel ;)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @lostchild

Wij zijn gestart op aanraden van mijn arts. Hij heeft ook andere patiënten die er wel bij varen. Ik kan alleen maar spreken over de symptomen van Alzheimer. Deze zijn bij iedere patiënt anders. Of het iets aan de amyloïde plaques doet weet ik niet. Ik volg de medische studies in Israël, daar staan ze al het verste. En zou het mogelijks toch iets aan doen ? Eerst zien... in elk geval ben ik momenteel al blij dat ik de symptomen kan bedwingen. Mijn partner is al ver gesteld dus als ik het eerder had geweten .... ?????

Ik kan natuurlijk volgend jaar nog eens een test laten doen en zien of zijn hersentoestand verbeterd / gestabiliseerd is tov 2 jaar geleden.

In elk geval weet ik dat de traditionele artsen / neurologen enkel oog hebben voor de traditionele geneeskunde, zo worden zij natuurlijk ook opgeleid. Hier en daar zijn er artsen die er een ander gedacht over hebben, zoals ook mijn alternatieve arts. Al goed zou ik zeggen.  Via de neuroloog hebben wij vele verschillende medicamenten geprobeerd, de ene hielp niet en van de anderen werden de symptomen alleen maar erger dus ben met alles gestopt en nu door de olie hij voelt zich nu veel beter, hij kan nu tenminste al eens terug lachen dit was al maanden geleden.

Ik ben begonnen met sativa olie en daar werd hij onrustig van , nu gebruikt hij Indica en is hij veel rustiger.

Ik hoop dat ik een antwoord heb gegeven op uw vraag

Bedankt voor de interesse 

Ann

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...