Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

ventilatoren voor volgende kweek

Recommended Posts

hallo allemaal,

voor mijn volgende kweek wil ik graag nieuwe ventilatoren aanschaffen ik wel een echt windje creeren door de hele plant. wat kan ik daarvoor het best gebruiken heb nu zelf 1 normale ventilator gewoon van de blokker ofso maar die ga ik weghalen, doet ze werk wel goed maar is niet gemaakt om zo lang aan te staan. en 2 kleine clip ventilatoren van secret jardin maar die zijn veel te zwak.

wat bevelen jullie aan box ventilator? en dan meerdere of andere ventilatoren ophangen of neerzetten 

hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel van meerdere van die clip ventilatoren is dat de wind wat beter verdeeld is en je geen plekker kan krijgen waar te veel wind staat. Zo veel luchtverplaatsing heb je ook niet nodig hoor.

Mijn ervaring van ook deze fans is dat ze na 1 of 2 ronden aanzienlijk minder lucht gaan verplaatsen ook al zijn ze er wel voor gemaakt. 

Maar waarom de oude vervangen terwijl hij het nog gewoon doet?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf:

Fanline tafel / clipfan 15 cm voor 1m2 tent. Het voordeel (vind ik) is dat deze 3 standen heeft, zo heb je uit en stand 1 en stand 2. Zo kan je in het begin van de kweek toch nog een windje laten blazen zonder dat je zaailingen omwaaien (bewijze van:rolleyes:)

Ik draai over het algemeen alleen op stand 1 maar misschien dat voor een 1,50x1,50 tent stand 2 prima werkt.

Net wat @cannarie zegt: Voordeel van meerdere fans is dat de lucht van meerdere kanten komt en dus beter verdeeld.

Dat de capaciteit minder zou worden van de fans heb ik niet zo zeer gemerkt :whistle:

 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het volgens het ad extreem professioneel is?

Volgens mij werken deze fans op zonne energie aangezien de kweker ze vol in het licht van zijn lampen hangt. Beetje zonde van het licht dacht ik zo.

Wat hij volgens mij overigens doet is alle fans aan de ene kant een kant op laten blazen en aan de andere kant de andere kant op, om zo de lucht letterlijk te laten circuleren door de ruimte. Om dat zelfde principe in een 150x150 tent toe te passen zou je juist meerdere kleine clipfans nodig hebben ;)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze setup is vooral voor de hitte van de lampen weg te blazen (lijkt het), aangezien hij zoveel lampen heeft hangen.

Ik zou inderdaad ook gewoon meedere clip fans gebruiken.

Gr, X 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Xaim said:

Deze setup is vooral voor de hitte van de lampen weg te blazen (lijkt het)

maarja, wat is daar de logica van?

stralingswarmte kan je niet wegblazen en de warmte van de lamp heb je denk ik liever in je lamp (vanuit waar hij naar boven zal trekken) dan dat je het in de omgevingstemperatuur van je planten blaast.

Maargoed, een extreem professionele teler zal het wel beter weten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt stralingswarmte kan je inderdaad niet weg blazen, maar daar heb ik het ook niet over...:rolleyes:

Misschien kweekt hij wel in een koele ruimte en wilde hij de warme lucht overal hebben en niet alleen in de boven laag:)

Soms lijkt het domste idee toch professioneler dan je denkt:P iets met out of de box (ventilator)....

Gr, X 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja.. de locatie kan natuurlijk altijd stiekem niet in Best zijn, maar op de noordpool, dat hij hem met al dat hps geweld niet warm krijgt :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, misschien het professioneler dan je denkt:P ondanks dat het in Best is.

Misschien kweekt hij wel met Co2 en wil een temperatuur van 32graden in zijn ruimte, je weet het niet:P

Daarom zeg ik, soms lijkt iets doms toch professioneler dan je denkt :rolleyes: voordat er snel conclusies getrokken worden.

Als je out of the box denkt,  maakt je juist een professionele kweker. Je ontdekt veel meer, zowel goed als slecht :tu

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fair enough. Misschien lost hij er wel een groter probleem mee op idd.

Maar om het oordeel van de politie in Best nou zomaar over te nemen :) Zo bedoelde ik het ook meer. Ik zie namelijk niet zo in waarom ts specifiek zulke fans wil, anders dan dat het staat omschreven als extreem professioneel. Terwijl het voor mij als buitenstaander niet ideaal lijkt. En om dat dan ook nog eens over te willen gaan nemen in een hele andere setup

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, maestro123 said:

clip fans dus thanks boys

Zijn verschillende soorten, zo hoeven grotere fans niet persè meer lucht te verplaatsen. Ze draaien dan over het algemeen wel rustiger voor zelfde verplaatsing en daardoor zijn ze stiller:tu.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze extreem professionele kwekerij is gebruik gemaakt van boxventilatoren..

Dat zijn in mijn optiek de beste en meest duurzame ventilatoren.
Alleen voor een kleine ruimte wat minder geschikt, want ze verplaatsen op standje 1 nog steeds heel veel lucht.  
Maar die draaiende schijf.......

I love it !!!!!!!!!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf lvs slangen die ter hoogte van de lampen hangen, deze reizen in  hoogte mee met de lampen, alle blaadjes wiebelen heel licht hierdoor,  dus nergens schade door wind en toch ruim voldoende bewegende lucht tussen de bloemen maar ook daaronder.  En geen irritant gezoem van mn clipfans meer. Werkt echt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...