Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Yanniick

beginner

Recommended Posts

hallo iedereen!

ik ben zeer geïnteresseerd in het kweken van wiet, maar zou geen flauw idee hebben waar ik moet beginnen.
ikzelf gebruik nu amnesia haze en wauw de beste dat ik tot nu toe ooit gebruikt heb, dus zou ik deze plant zeer zeer graag willen gaan kweken.
En ja op het internet staat dit en staat dat maar op den duur weet ik het gewoon echt niet meer, dus als iemand zo vriendelijk zou zijn om mij te willen helpen dat stel ik het op prijs.

alvast bedankt! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem, begin eerst maar te lezen, lezen en nog meer te lezen hier!! Kweekverslagen doorspitten tot je een ons weegt :P , kun je ondertussen rustig bedenken wat het beste bij jou situatie past.

Wil je gewoon buiten een plantje in een potje zetten, of meteen binnen een heel hok vol zetten?
Heb je ooit eerder iets opgekweekt, tomaten, paprika's, snijbonen of iets?

Alle informatie die je zoekt is hier te vinden, zo niet kun je het vragen. Niet andersom ;)  
Als je zelf een kweekverslagje bijhoud hier kun je daar al je vragen stellen, heb je mooi alle info bij elkaar.

 

Succes en veel plezier met je nieuwe hobby!!  :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, vakman said:

Geen probleem, begin eerst maar te lezen, lezen en nog meer te lezen hier!! Kweekverslagen doorspitten tot je een ons weegt :P , kun je ondertussen rustig bedenken wat het beste bij jou situatie past.

Wil je gewoon buiten een plantje in een potje zetten, of meteen binnen een heel hok vol zetten?
Heb je ooit eerder iets opgekweekt, tomaten, paprika's, snijbonen of iets?

Alle informatie die je zoekt is hier te vinden, zo niet kun je het vragen. Niet andersom ;)  
Als je zelf een kweekverslagje bijhoud hier kun je daar al je vragen stellen, heb je mooi alle info bij elkaar.

 

Succes en veel plezier met je nieuwe hobby!!  :smoke

ja ik zou willen beginnen voor de zekerheid met 1 plantje, kan ik rustig mn tijd nemen als het met die 1ne niet gaat heb ik nog een paar andere kansen zeg maar, en ikzelf denk dat binnen beter is als buiten maar ook duurder in het begin, dus gaat dat amnesia plantje buiten? en goh nee niet echt zelf al iets geplant maar zit wel in de familie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet er wel ff rekening mee houden dat de amnees die je koopt in de shop afkomstig is van stekken, dus als je die amnees wilt growen moet je opzoek naar stekken.  Je zou bijv een amnees autoflower buiten kunnen zetten volgend jaar, maar een gewone amnees is buiten haast niet te doen.

Dus zul je idd naar binnen moeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zou autoflower kopen van de site greencompany.nl ofsoiets heb daar al eens stuff gekocht en geen problemen mee gehad. Maar dan kan ik tog beter een mini box maken om die daar in te zetten he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu wilt kweken moet je idd een kastje maken of tentje kopen ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog 1 vraag hoop ik? Wat heb ik allemaal nodig voor in een tentje te kweken want ik zie iedereen met een hele setup kweken en amai men oren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lamp (zeer belangrijk :lol:) , afzuiger + koolstoffilter, ventilator, thermo/hygrometer, potten, aarde, voeding, gieter en een beetje groene vingers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwaar de vraag??
Dat licht er maar net aan wat je wilt, het kan al voor een paar honderd euro, het kan ook heel duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jua persoonlijk vind ik altijd makkelijker of via fb f dergelijk, en ja heb ni veel geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat niet gebeuren!

Dan moet je eerst sparen, heb je mooi de tijd om je te verdiepen in de materie ;)  
Je kunt ook gewoon volgend seizoen buiten beginnen, dat kost niet zoveel. Nu kun je ook nog een poging wagen, maar dan moet je een beetje geluk hebben met het weer. Er zijn auto's die 8 weken na ontkiemen wel klaar zijn.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In belgie MAG je gewoon 1 plant kweken, dus ik zou daar mee beginnen, binnen is makkelijker (en leerzamer) vind ik, dan heb je zelf de controle over alles

buiten is goedkoper maar meer hit or miss qua klimaat en oogst

hoe veel wil je investeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

amai das niet veel he :rofl

verdeel de kosten dan, hoe veel kun je straks neerleggen in een keer, en hoe veel kun je 2 maanden laten erbij leggen, misschien dat dat het makkelijker maakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu rond de 40€ maar zou nog graag een bong en een weegschaal kopen, maar mss dat mijn moeder wilt sponseren Xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Yannick

Probeer alles op te schrijven waar je wat aan hebt.
En maak een lijstje zoals voor de winkel.
Ik snap dat het veel lijkt maar je moet wel toewijding gaan tonen om het financieel te fixen,geen onnodige weegschaal en of bong kopen.(komt later wel)
Vroeger maakte ik mijn eigen bongs als mannetje van 14,dat kun jij ook.;)

Koop een S-vent buisventilator 125MM,en wat 125MM afzuigslang.
Koop een tentje(eenmalige uitgaaf) die hoog genoeg is. (Secret Jardin DR90 )
Koop en Rhino pro koolstof luchtfilter,de kleinste maat MET een 125MM aansluiting moet je hebben(goed kijken)

Het goedkoopste is een TL systeem aanschaffen,alleen ik weet niet meer welke lampjes/armaturen precies nodig zijn? @vakman

T-neon lampen is simpeler(plug&play) maar wel wat duurder.
 

Als je de tent heb opgezet en je klimaat is goed getest,kun je eraan gaan denken om wat plantjes/zaadjes te scoren.
Dan ga je bepalen wat voor grond je nodig bent,en wat voor voedingslijn je erbij neemt.
Met 1 plantje zou ik eerst lekker biologisch gaan,dat is wel te doen.

 

Ik heb wel meerdere beginners geholpen met opstarten,en die halen vanaf dag 1 al redelijke resultaten. 

En slaan de meest gemaakte beginnersfouten gewoonweg over.

 

Dus trek nog een blik met toewijding open,en doe je ding !

 

Veel suc-6 !

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een autoflower in je raam als het niets mag kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Collie Weed said:

Het goedkoopste is een TL systeem aanschaffen,alleen ik weet niet meer welke lampjes/armaturen precies nodig zijn? @vakman 

 

Hmmm, ik weet niet hoe handig de TS is?  Een gewoon kant en klaar TL lampie heb je meestal niet veel aan, verkeerde lichtspreiding, te ver uit elkaar, kappen die je eraf moet slopen enz enz ;)   

Ik denk dat een T-neon een betere optie is, zal qua prijs ook niet veel schelen.  110 watt aan kleine armatuurtjes is ook best prijzig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...