Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peyote93

complete set of losse onderdelen ?

Recommended Posts

high everyone,

k ben van plan een nieuwe tent aan te schaffen. heb reeds 3 rondjes in een SJ dr90 met hps400w gedaan en overweeg nu voor ongeveer dezelfde grootte te gaan maar met led ... tips?

koop ik best een volledige set met afzyiger,lamp,filter e.d. ? of alles apart ?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alles los kopen, omdat niet altijd alles persè goed op elkaar afgestemd is.

Wat voor ledlamp zou je willen nemen?

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké, de vorige was in een set en gaf inder die 400hps ong. 95gr /plant .

geen idee ... daarom dat in hier ten rade kom :) weet niet wat t beste is ? buis led, ufo led..

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wil je over op led als je 400w zulke mooie opbrengsten hebt? 

Ik heb zelf de ervaring dat sets niet altijd even goed samengesteld zijn, maar als je bij je 400 zeer tevreden was dan zou je bij die zelfde winkel weer zo'n set kunnen halen alleen dan met een led lamp.

Een zelf gemaakte ledlamp met Strips of Cobs. Zou je even op het forum rond kunnen kijken, zou genoeg info moeten zijn. Kijk maar eens in het topic: De bouwdoos.

Gr, X

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Xaim said:

Waarom wil je over op led als je 400w zulke mooie opbrengsten hebt? 

Ik heb zelf de ervaring dat sets niet altijd even goed samengesteld zijn, maar als je bij je 400 zeer tevreden was dan zou je bij die zelfde winkel weer zo'n set kunnen halen alleen dan met een led lamp.

Een zelf gemaakte ledlamp met Strips of Cobs. Zou je even op het forum rond kunnen kijken, zou genoeg info moeten zijn. Kijk maar eens in het topic: De bouwdoos.

Gr, X

 

 

omdat met  hps in de zomer te warm word, ook omdat led langer mee gaat en omdat ik dan nu toch terug moet investeren beter led nam dacht ik ..

die set kwam van tuincentrumholland

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, led is koeler dan HPS. Maar 400w aan led (werkelijk verbruik) komt aardig in de buurt als 400Hps. 

Je kan een dimbare ledlamp kopen/maken,  kan je in de winter voluit en in de zomer kan je hem terug dimmen naar de gewenste temperatuur :rolleyes:

Ga je de oude tent gebruiken of komt er nog een bij te staan?

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

Klopt, led is koeler dan HPS. Maar 400w aan led (werkelijk verbruik) komt aardig in de buurt als 400Hps. 

Je kan een dimbare ledlamp kopen/maken,  kan je in de winter voluit en in de zomer kan je hem terug dimmen naar de gewenste temperatuur :rolleyes:

Ga je de oude tent gebruiken of komt er nog een bij te staan?

Gr, X 

heeft u een punt.. ga alles nieuw aa kopen, de oude tent heb ik een kleine voorgroeitent van  gemaakt. dus enige suggesties ? 3-4 planten, waarschijnlijk scrog methode.

gr

20180309_230206.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi maatje tent voor voorgroei, had je daar de 400w hps in? 

In deze tent kan je wel een paar plantjes kwijt om voor te groeien, en met led kan je er zelfs goed in afbloeien.

Wat voor merk tent zou je willen nemen met welke afmetingen voor de nieuwe tent? 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is de secret jardin  dr 90 die ik heb gehalveerd om voor te groeien ... van secret jardin  was ik tevreden, misschien was er ondertussen iets beter in de omloop :) 

was aan t denken van in de doorgroei tent met kleine 5watt leds te werken en dan in de zomer led in de grote tent ( ong 90x90x180 )en in de winter eventueel 400w hps. 

 

welke voeding  gebruik jij ?heb altijd canna terra lijn gebruikt.

 

gr

Edited by peyote93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel netjes uit zo'n halve tent:tu  daar kan je inderdaad mooi led in zetten.

Je kan beter overcapaciteit led nemen in de bloeitent en dan in de winter opschroeven naar behoefte qua temperatuur en dan in de zomer terug dimmen. Dan hoef je niet meer de HPS naar voren te halen ^_^

Ik gebruik als bijvoeding BAC bloei en groeivoeding met voedingstabletten :Dvoor de rest giet in 1X pw bacteriën aan.

Je zou mijn kweekverslag door kunnen lezen: 

 

Gr. X 

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond ik dus ook, hoeveel watt led ? Welke merken zijn goed ?en idd met dimmer dan ;)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf de lampen gebouwd en kan je kiezen tussen Citizien en Cree. Je zou kunnen kijken bij Rubol.nl die bieden DIY (Do it Yourself) setjes aan. Tegen meer betaling maken ze denk ook lampen op maat. 

Ik gebruik zelf bij de 80x80 260w aan led en de 100x100 440w aan led, maar is net wat je zelf wilt. Ik zelf heb voor Citizien gekozen (zijn wat goedkoper en in mijn ogen net zo goed).

Maar je kunt natuurlijk ook voor ledstrips gaan, maar daar ben ik niet bekend mee maar @Wietefras die kan je er meer over vertellen.

Gr X 

Edited by Xaim
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Xaim said:

Ik heb zelf de lampen gebouwd en kan je kiezen tussen Citizien en Cree. Je zou kunnen kijken bij Rubol.nl die bieden DIY (Do it Yourself) setjes aan. Tegen meer betaling maken ze denk ook lampen op maat. 

Ik gebruik zelf bij de 80x80 260w aan led en de 100x100 440w aan led, maar is net wat je zelf wilt. Ik zelf heb voor Citizien gekozen (zijn wat goedkoper en in mijn ogen net zo goed).

Maar je kunt natuurlijk ook voor ledstrips gaan, maar daar ben ik niet bekend mee maar @Wietefras die kan je er meer over vertellen.

Gr X 

Heb je een foto van de setup? Hoeveel watt hang ik best ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is hoe het er bij mij uit ziet.

tent 80x80:

DSC_0564-2208x1656.JPG.2d3136e8f34402349171ed901e3b0943.JPGDSC_0565-2208x1656.JPG.025ad579410ea962f0d50f93d1d1ca39.JPG

Tent 100x100:

DSC_0560-2208x1656.JPG.f5424f05ff27a94ba4a42ea9bc0dda54.JPG

Maar lees even een hoop topics door, ik kan wel op al je vragen antwoord geven maar heel veel antwoorden zijn te vinden in verschillende topics. Er is ook een zoek functie op het forum, zo kun je gericht zoeken. Op bv: Ledlamp, Sannie's Way, Cob, enz. 

Kweekverslagen doorlezen van leden kan je een hoop van leren, raad je aan om deze ook door te bladeren zodat je meer kennis op doet en waarom mensen kiezen voor bepaalde methoden. Ik vertel je nu alles van MIJN kant, anderen kunnen ook een andere mening hebben. Als je alle meningen hoort kan je zelf een conclusie trekken wat voor jou het beste zal werken.

Gr, X.

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mening.. ga voor strips.

Geeft een betere verdeling en minder wandverliezen om dat je ze lager kunt hangen (door de betere verdeling). Vooral in een kleinere ruimte zou dit moeten schelen. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, zouden strips mijns inziens meer penetratie moeten geven omdat het licht vanuit meer hoeken komt.

*Zelf heb ik nog geen ervaring met led maar ben me er een tijdje in in het verdiepen. Ik ga binnenkort een strip armatuur maken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, cannarie said:

Mijn mening.. ga voor strips.

Geeft een betere verdeling en minder wandverliezen om dat je ze lager kunt hangen (door de betere verdeling). Vooral in een kleinere ruimte zou dit moeten schelen. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, zouden strips mijns inziens meer penetratie moeten geven omdat het licht vanuit meer hoeken komt.

*Zelf heb ik nog geen ervaring met led maar ben me er een tijdje in in het verdiepen. Ik ga binnenkort een strip armatuur maken.

netjes ,ga ook eens kijken. zullen waarschijnlijk ook wa goedkoper zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet zo thuis in de prijzen van cobs, maar geloof dat deze niet zo ver uit mekaar ligt met de high end strips.

Als je goedkoop wil, zou je voor de welbekende tci strips kunnen gaan. Die zijn dan wel weer wat minder efficient.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...