Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sundurah

Voeding advies Bio Green Starter

Recommended Posts

Hallo

Na een slechte oogst wil ik mezelf beter voorbereiden op deze.

Ik heb nu 5 amnesia auto zaadjes die net 5 dagen boven de grond zijn ( onder 250w hps)

De potten van 11L zijn goed ingewaterd met 1,25 L per pot en ik ben van plan hier de eerste 3 weken niet aan te zitten, vorige keer ging dat prima maar ging het verkeerd in de bloei. De lobbladeren werden allemaal geel en sterfte veel te vroeg af en hierdoor groeiden de toppen bijna niet. Of het overwateren is of te weinig voeding weet ik niet.

Voor voeding heb ik een bio green starter pakket, maar vind het schema op hun site onduidelijk

Is het aangeraden de groei te stimuleren door te voeden of echt pas in de bloei

Gebruik goede universele potgrond van de Welkoop.

Tips zijn welkom zodat ik ze niet opnieuw verknooi.

 

 

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip 1: geef ze niet te veel water, hierdoor kan je plant geel worden en afsterven. Als die slap gaat staan van tekort aan water is dat binnen een uur weer helemaal goed als je water gegeven hebt, dus voor te droog hoef je niet direct bang te zijn.

Tip 2: meeste Cannabis planten hebben niet heel veel voeding nodig,  ze kunnen tegen best arme grond. Nu heb je alleen een potgrond die voorgemest is met waarschijnlijk mineralevoeding, deze voeding is direct opneembaar en kan dan er voor zorgen dat je planten "verbranden" door de hoeveelheid voeding in de grond. Je had beter moestuin grond kunnen nemen,  dit is (als het goed is) compleet organisch bemest, deze voeding komt pas vrij als bacteriën het omzetten in meststof voor de plant.

Tip 3: laat de voeding verloopig staan,  omdat in je grond al zoveel voeding zit.

Tip 4: kijk goed naar de planten en vraag mensen om raad op het forum. Je zou een kweekverslag bij kunnen houden zodat mensen kunnen zien wat je doet en daar op kunnen reageren.

 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Xaim said:

Thx voor de tips! Heb nu van 2 oogsten maar 20 gram weten te oogsten, echt een lachertje.
Dus mijn hele goal voor deze kweek is de bladeren mooi groen te houden

Volgende keer zal ik dan voor moestuin grond gaan
Ik ga nu ook nog de LV wat omhoog proberen te krikken het is nu maar 40% te laag voor deze zaailingen, vorige keer droogden ze ook helemaal uit.

Net een grote prullenbak gevuld met water en tussen 4 potten in gezet, ik ben benieuwd of dit echt  helpt. HPS zal er vast bij helpen door de hitte generatie. Als je nog meer tips hebt dan hoor ik het graag, want vorige keer heeft het de plant echt beschadigd (zie foto)

BTW nog een vraagje

Ik heb dus een waterzeil onder in mijn tent (mammoth ivory)

Is het verstandig om geen water te geven in de bloei en gewoon een bodempje water in de bak? Ik zoek naar de meest foolproof manier.

 

20180521_141123.jpg

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodem water zou ik niet doen, omdat dat kan gaan rotten als het te lang blijft staan.

Goed kijken wat de planten per dag drinken, en daar op je watergift aanpassen.

Zoek eens naar "Sannie's way",  dat is een vrij simpele manier van het kweken van wiet. 

Ook de opbrengst van wiet wordt bepaald door goede genetica, en hoeveel je voorgroeit. Mijn ervaring met auto's is ook niet altijd goed. :rolleyes:

Heb je bewust voor autoflowers gekozen? 

Gr. X

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Xaim said:

dacht dat het makkelijker kweken was, maar hoogte verschilt enorm bij auto's dus volgende keer wou ik normale gaan kweken.

Huidige zaadjes zijn van wietzaadjes.nl huismerk amnesia autoflower met 10/11wk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook zaadjes van Wietzaadjes.nl.

Als je een makkelijk plant wilt zou je Northern Light of Grapefruit kunnen proberen van Huismerk. Beide van deze soorten waren makkelijk te kweken. Grapefruit was het makkelijkst en bracht het meest op.

Hoogte verschillen blijf je altijd wel houden als je vanuit zaad kweekt, anders zou je stekken moeten nemen die blijven zo goed als even groot.

Gr. X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Xaim said:

Oww 

Dan ga ik volgende keer de grapefruit proberen!

Rookt hij lekker weg? Ik hou van veel smaken met oa fruit, maar niet van aardse plantachtige smaak.

En dus moestuin grond? Heb je nog voorkeur voor bepaalde grond, dan bestel ik ze.  Heb al een flesje moestuin potager staan voor bloeivoeding, die ik denk ik beter kan gebruiken dan 

Ik ga nu ook dagelijks een liter water in het waterzeil gooien, dat zal de LV hoop ik 15-20% verhogen.

Ik ga nu ook jouw tips betreft water geven aanhouden, als ze iets gaan hangen water geven. Even experimenteren of dit het probleem was met stervende bladeren. Trouwens de stelen van de bladeren die afsterften werden paars achtig.

Ik weet ook niet de ideale hoogte voor de lamp bij zaailingen, maar aangezien ik nu de ventilator niet aanheb (alleen afzuiger minimaal) heb ik hem op ong 60 cm hangen.

 

 

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sundurah, inderdaad je moet niet op quoten drukken, maar iets verder naar onder scrollen en op reply drukken :tu

Dan is Northern Light niks voor je, die is wat aards/Koffie. Grapefruit is geen hele zware wiet, maar wel smaakvol.

Met de volgende kweek neem dan Lightmix potgrond van Biobizz. Lightmix is een grond met maar 1 of 2 weken voeding. Het voordeel hiervan is dat je de voeding zelf kan regelen. Lees over de manier: Sannie's way. Dat is een zeer makkelijke manier van kweken met een leuke opbrengst. 

Laat ze niet uitdrogen hé! :P

Maak je trouwens niet druk op de luchtvochtigheid,  dat is alleen bij stekken zeer van belang bij zaadplanten niet. 

Lampafstand van HPS lampen is simpel, 250w=25cm 400w=40cm enz.

Voor nu zou ik hem van 60 naar 40cm zetten en 3 Dagen later 25-30cm.

 

Gr, X

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Guest Vakkie said:

Ik zal een verslagje bijhouden.

Vraag me nu alleen af of het inwateren met 1.5 L per 11L pot geen vergissing was, en ik de wortels niet verdrink. We gaan het zien.

Vorige keer konden ze 3 weken vooruit, ik ga nu 4 wk proberen want naar mijn idee drinken ze vrij weinig de eerste paar weken

Heb de potten ook afgedekt rondom de zaailing zodat de toplaag grond niet steenhard word, ik merkte het met water geven dat het niet goed opnam.

Dit word weer een experimentje, liever iets verkeerd in de groei dan in de bloei en ik weer 8 wk verspild heb. :P

Als er iets hierboven niks van deugd hoor ik het graag.

Wat je zei over LV bij zaailingen verbaasde me, maar de bakken water kunnen geen kwaad volgens mij ik wil ze niet weer laten uitdrogen.

Ik zal ook naar sannies way kijken.

 

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste @Sundurah bij deze nogmaals, gebruik het "reply-vak" onderaan de pagina als je een post wilt plaatsen. Die bruine balk met wit vlak, met de tekst: Reply to this topic....  Even aanklikken en je kunt je tekst invoeren.

Nu gebruik je de hele tijd de "Quote" functie en wis je de tekst van diegene die je zogenaamd quote, dan klopt er geen zak meer van en wordt het er niet duidelijker op. En het lijkt alsof het ge-quote member dingen heeft gepost die hij/zij helemaal niet geplaatst heeft.

Hopelijk snap je het nu.

 

En 1.5L in een pot van 11L is idd wat aan de ruime kant maar het zal niet zo'n probleem zijn, voorlopig even wachten met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sundurah, Inwateren had inderdaad iets minder gekunt maar komt goed.

ALS je toch een hoge luchtvochtigheid wilt bij de plant, pak dan een 1,5 liter fles en snij de onderkant er af, daar het dopje eraf en je hebt een soort mini kas gemaakt per plant. Zo hoef je ook niet zo veel te klooien met water. Je spuit dan de grond en plant licht in met water en zet je de fles er overheen, zo houdt je een mooie luchtvochtigheid in de eerste paar weken:tu

Als je al veel water hebt gegeven zou ik de grond zeker niet afdekken. Lekker de grond laten luchten, en af en toe dan zou je het in kunnen sprayen voor de luchtvochtigheid. Het sprayen kan ook helpen voor het opnemen van water. Als je de toplaag nat/vochtig maakt kan je daarna gisteren en zakt het er wat vlotter in, maar als je de flessen gaat gebruiken blijft de grond in de fles vochtig :D

Ben benieuwd wat je van Sannie's way vindt. Anders zou je nog in Sannie's topic aan @sannie zelf kunnen vragen hoe hij het precies doet.

 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...