Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wierie Wierie

Is dit nog de moeite waard ?

Recommended Posts

Hallo Jongens,

Na deze idioot hete periode heb ik de controle over mijn temperatuur een beetje verloren. 

Helaas is het dagenlang toch tussen 34 en 36 graden geweest in mijn hok. Gedurende de nacht daalde de temperatuur wel weer wat natuurlijk.

Ik heb lampen uit geschakeld en om en om aan gehad. 

Maar toch ziet mijn amesia er nu niet meer uit.

Ik zit nu in begin van week 7 bloei. Er zitten genoeg topjes in alleen het probleem is alles staat gigantisch open het zijn eigenlijk allemaal torentjes.

Niks is echt hard. En als dit droogt zal der niet veel van over blijven.

Ik heb echt geen idee wat ik hier mee aan moet. Ik kan straks wel 2 dagen gaan zitten knippen maar als ik daar 100 gram pluizen aan overhoud die totaal geen topjes bevatten dan heb ik daar niet eens zin in denk ik.

Ik kan ze eventueel wat langer laten doorbloeien maar tot half september maximaal aangezien we in oktober op vakantie gaan. Heb alleen geen idee of dat helpt voor mijn gevoel gebeurt er ook vrij weinig met de toppen. Nu is het gelukkig een stuk koeler.

 

Hier wat fotos , hoor graag of meer mensen dit hebben. Heb wel eens wiet gezien die te heet geweest is maar dit soort rare toppen heb ik nog nooit gezien.

 

 

 

IMG_1976.JPG

IMG_1977.JPG

IMG_1978.JPG

IMG_1979.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt lichtstress ??

Zijn er toevallig tandjes verkleeft ??aan je timer.

 

Als ze het echt te heet hebben gehad zou je ook kartelblad moeten zien (verdampingsprobleem)

 

Je kunt het wel door de tumbletrimmer doen is het makkelijkst denk ik.

En dan gewoon fijn grinden(als je het zelf rookt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen lichtstress hoor... dat weet ik 100% zeker. Kom ook geregeld in het hok als het licht uit is en dan alleen met een speciale groene led lamp voor in het donker. Dan doe ik soms ook wel eens de lamp even uit en het is echt pik donker in het hok.

 

Lampen schakelen ook gewoon naar behoren.

 

Ja begrijp er zelf ook niet veel van ze zijn echt zo gestrekt zelf tot verder onderin de plant. Er zit echt helemaal nergens een beetje massief topje in ofzo. 

Nu moet ik zeggen dat de laatste 2 dagen wel weer progress in zit. Dus misschien dat ze nog wat aan dikken de laatste paar weken wie weet.

 

Meer mensen een idee?

 

Had ook de lampen dit keer niet laten zakken gedurende de groei ik weet niet of dat ook een rol kan spelen? Maar het hok is maar 2 meter hoog dus denk niet dat dat zon ramp geweest is.

 

Zag trouwens nu dat het zelfs op 1 dag 38 graden geworden was in het hok

Edited by Wierie Wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt echt niet aan een groen lampie hoor.

Lampen én temperatuur hoog tot erg hoog lijkt me meer voor de handliggend als oorzaak voor deze extreme strek.

Kweet niet hoelang deze soort normaal nodig heeft om klaar te komen, als het een lange bloeiert is wordt het misschien nog wel wat, als het koeler blijft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding en te warm geven dit soort verschijnselen.

Ook de halfslachtige manier van werken (ik heb de lamp niet verhangen met de plant mee).

@HUFFnPUFF

groen licht wordt door de bladeren weerkaatst en niet tot amper opgenomen, daarom zien wij blad als groen en niet als geel of rood of blauw.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard, ik doe ook wel gewoon het licht aan als het moet, maar licht blijft licht, als je je daar zorgen over maakt moet je het donker houden, dus niet dat dat de oorzaak was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HufPuf, doe jij gewoon je licht aan als het uit is, je bedoelt gewoon normaal licht?:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, anders zie ik niets als ik er bij moet ;)

en als ik in de donkerperiode bij mijn veggies moet zijn, dan krijgt de bloeiruimte ook indirect licht (ja krijg je met al die spiegels) thats life :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/14/2018 at 11:07 AM, lostchild said:

Teveel voeding en te warm geven dit soort verschijnselen.

Ook de halfslachtige manier van werken (ik heb de lamp niet verhangen met de plant mee).

@HUFFnPUFF

groen licht wordt door de bladeren weerkaatst en niet tot amper opgenomen, daarom zien wij blad als groen en niet als geel of rood of blauw.

 

Klopt ben ik met je eens ik had de lampen ook netjes naar beneden moeten doen in het begin daarom heb ik ook de verstel mogelijkheid gemaakt.

Wat voeding betreft zou dat kunnen dit is me 2de ronde met een RDWC systeem en ik had op den duur gemerkt dat de EC erg gestegen was. Ik voegde gewoon telkens water in het voedingsvat met de juiste EC maar omdat het water in de potten nog best veel voeding bevatte liep de EC steeds meer op. Er kwam meer voeding binnen als de planten opnamen. Heb het daarna gelijdelijk weer wat laten zakken door het voedingsvat te vullen met een lagere EC.

Goeie tips. Aldoende leert men. Heb jaren lang op grond gekweekt. Altijd last gehad van gele bladeren. Dat heb ik nu niet meer maar ik ben wel te gretig geweest met de voeding. Dit is toch allemaal weer beetje anders.

 

Volgende ronde dus aanpassen. 

 

Wat betreft de toppen ze zijn nu toch een stuk dikker geworden alleen het is helaas allemaal niet zo compact zoals normaal maar het ziet er verder nog best goed uit.

Na deze ronde komen er nog wat aanpassingen in mijn hok mbt afzuig en dan de winter in met nog 2 hps rondes dan ga ik over op LED 

Edited by Wierie Wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is het nog goed gekomen met je planten?

heb namelijk hetzelfde probleem, alleen iets extremer :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild geeft al het antwoord denk ik te warm - teveel voeding -  wellicht lampen wat laag en luchtvochtigheid laag zorgt voor meer verdamping.

Wat ook nog een puntje is misschien hoe vaak ververs je het water, na een tijdje bij dwc weet je niet meer wat erin zit.

Wellicht zit er nu veel stikstof in en weinig kalium bv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...