Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MisterX

van aarde overpotten naar kokos

Recommended Posts

de titel zegt het al

ik heb even niet genoeg kokos

nu wil ik mijn stekken in aarde stoppen 4 Liter en daarna als ze gewortelt zijn in de koko's zetten 100liter

kan dit zonder problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zullen er wel een oplawiebusje van oplopen .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ook met .

met name daar waar de ec en ph niet gelijk zijn geeft het zware shocks bro .

:punk:

 

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zware shocks want de ph van aarde uit de zak (5.8) ligt mijlenver van die van kokos (5.7) af + zwaar afwijkende start EC van kokos geeft ook alleen maar stress

:icecool

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan zonder problemen

 

heey lostchild ouwe ec-ph schommelaar !

welke ph /ec heeft de aarde van misterx dan heey ?

kan jij dat van uit je kidscave zien daar ?

en je weet ook dat ph  6.5 op aarde de  norm is ?

jij zit daar nog 0.7 onder ????

wel een beetje goeie adviezen geven hoor niet te nat vingeren met je start ph/ec .

je weet  toch verpotten liefst naar zelfde medium zelfde ph zelfde ec .

ander krijg je stress gele schrompelaars van planten bro .

 

 

childs-play-reboot.png

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook goedemorgen Mac:mobile:

Voordat je van leer trekt zou ik zorgen dat je het wel bij het juiste eind hebt dan..

pH 6.5 is die van het water wat je op aarde geeft en niet die vd aarde zelf?

pH waarde van aarde hoef je niet te raden want Mister X scoor(de)t een zak uit de GS, nergens heeft hij het over aarde uit de tuin of hergebruikte aarde.

Nog meer wat je kwijt wilt aan modder?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, lostchild said:

pH 6.5 is die van het water wat je op aarde geeft en niet die vd aarde zelf?

Maar welke ph geef je je water vervolgens? die voor kokos (grootste deel van de grond) of de 6.5 voor aarde (waar zijn wortels aanvankelijk in zitten)? In beide gevallen krijg je toch een ph schommeling?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh, planten staan in 4ltr potjes aarde dus waar haal je kokos pH geven vandaan?

Als de planten STRAKS in de kokos staan geeft misterX ze weer wat je terug kan vinden in zijn topic.

Ga je nu in elk topic waar ik reageer van die domme vragen stellen joh?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als kokos een andere ph van het water vraagt dan aarde. En je geeft een pot, die op de ene plek kokos heeft en op de andere plek aarde, water. Dan krijgt toch hoe dan ook 1 van die 2 plekken water met de verkeerde ph waarde?

Wellicht geeft het geen grote problemen, maar als je dat een domme gedachte vindt zegt dat meer over jou dan over mij.

En ja, ik blijf ondanks jouw onvermogen om normaal te reageren wel gewoon normaal doen. Zat op een roze wolk weet je nog

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

overpotten geeft altijd stress voor een plant .
en waar de ene mens een week tot 10 dagen vertraging een probleem vind ,

zegt de ander ""ja dat kan zonder problemen .
daar hoef je geen moddergooier voor te zijn om te zien .
wel kan ik na 32 jaar wietplanten verpotten wel uit ervaring door geven dat ze eerst een shock krijgen .
daar waar andere no problem kwekers zeggen ""ja dat kan zonder problemen .
 moeten ze dat later via allerlei aanames weer recht lullen .
maar ik ben er verders wel over uitgeluld lieve mensen .
en even goeie vrienden hoor .

ph en ec daar valt of  staat het het hele kweken mee .

:withstupid:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan, maar echt zonder problemen? Kokos moet je nat houden, aarde laat je liever wat opdrogen tussen waterbeurten door. Blijf je uiteindelijk zo'n natte plek houden waar die 4 liter aarde zit, kan misschien wat probleempjes veroorzaken. Maarja, het is 4 liter aarde op 100 liter kokos, als het nou een 7-18 liter pot had ik het niet aangeraden, maar 100 liter lijkt me niet echt zo'n gigantisch probleem.. 

Volgens mij heb je ze allang overgepot ook, beetje late reacties, hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey, jij snapt um :icecool
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Boven de grond stilstand zien na oppot, het gebeurt alle kwekers, ook de hydro kwekers die een plug op een mat zetten.

Dit is omdat de wortel uitlopers druk aan het werk zijn het nieuwe medium te verkennen en pas als er nieuwe (haar)wortels gevormd worden komt het qua groei ook weer op gang en tsja, dat kost soms wel enige dagen waar het bij anderen wat sneller gaat.

Sry hoor maar dit is echt basiskennis kweken en heel wat anders als een shock door een verschil in ec/ph waarbij je wel een enorm verschil moet hebben tussen de verschillende mediums wil je het daar aan kunnen gaan wijten en dat is bij verse aarde uit de zak zelfs met een hergebruikte kokos geen enkel probleem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...