Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

last van meeldauw ---> shatter

Recommended Posts

Kan ik nog mijn sugar leaves gebruiken om extracties mee te maken (BHO bijv of shatter of wat dan ook) terwijl ik geinfecteerd ben met meeldauw? 

Of komt dat dat in het eind product terecht? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw is een schimmel, ik zou het sowieso niet doen.

 

Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen, om jezelf te infecteren met meeldauw?? :lol:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel eens gehoord dat je meeldauw van je wiet af kunt wassen in water met een x hoeveelheid waterstofperoxide er in opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, cannarie said:

Heb wel eens gehoord dat je meeldauw van je wiet af kunt wassen in water met een x hoeveelheid waterstofperoxide er in opgelost

Klinkt echt als heerlijke wiet...     Is niet echt gezond toch, dat spul aan je wiet??

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, vakman said:

Klinkt echt als heerlijke wiet...     Is niet echt gezond toch, dat spul aan je wiet??

Breekt dat niet gewoon af in water en zuurstof dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na verloop van tijd wel (bron: wiki)

Bruine moet het zelf weten, ik zou het in de kliko flikkeren. Op de BBQ geeft ook een leuk resultaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ziet hoe instabiel het is op een droge substantie in de open lucht, lijkt mij dit een kwestie van seconden. Maargoed, ik heb het ook maar van horen zeggen dat je het zo kan doen. Is vast wel wat over te vinden op het web.

39 minutes ago, vakman said:

Op de BBQ geeft ook een leuk resultaat :lol:

haha ja dat doe ik altijd met de restanten uit mijn vaporizer. Heb er helaas nog nooit bar veel van terug geproefd op het vlees, maar het ruikt wel verdomd lekker :p 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers Als je extracties ervan maakt komen de stoffen die meeldauw aanmaakt er ook in terecht.
Tenzij je een antibiotica kuur nodig bent zou ik het maar niet doen,en weggooien.

In water afspoelen spoel je geloof ik ook bepaalde terpenen weg.
Als je een vers topje in een glas water op en neer plonst zie je olievlekken op het oppervlak,dus verlies van stoffen.:nerd

En meeldauw houd van vocht en kan zomaar door-dauwen:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hold on, dat process naar water en zuurstof is oxidatie? en dat is slecht voor thc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die cervantes altijd maar een overschatte "expert", maar om even aan te tonen at ik niet volledig uit mijn nek aan het lullen ben..

 

46 minutes ago, HUFFnPUFF said:

hold on, dat process naar water en zuurstof is oxidatie? en dat is slecht voor thc

Geen idee in hoeverre het de cannabinoiden aantast, maar in je vuilnisbak doen ze je ook niet veel goeds ;)

@Collie Weed als je bubblehasj maakt spoel je nog wel meer terpenen weg, maar kan toch ook wel lekker zijn. En ook hierbij geldt beter dan helemaal niks (of een longprobleem) zou ik zeggen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar in de kliko krijg je er geen longziekte van :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie jij rookt je toppen met toprot zeker ook gewoon op??  :lol:
Kan me er nog geen voorstelling van maken, mijn wiet wassen in een teiltje!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je me wel voor gek gaan verklaren, maar over de effectiviteit van de methode heb je me niks horen zeggen. Ik zeg alleen dat het gebeurd. Mag hij zelf de rest uitzoeken en een inschatting maken.

Ik kan me er best iets bij voorstellen dat het goed genoeg werkt, maar ik trek geen conclusies. Maar blijkbaar heb jij de wijsheid wel in pacht om tot een definitief oordeel te komen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet m'n bloeiende buitenplanten binnen als het gaat regenen, zodat m'n toppen niet zeiknat worden. Weet niet, maar vind het maar een raar iets. Zeiknatte wiet :o

 

Waar kom ik tot een definitief oordeel dan?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF Ja zoiets vermoed ik ook,verhoogde oxidatie.
Scherp van je.

 

@vakmanJe hebt zeker gelijk vakkie maar sommigen denken ik maak er bubble hash van dan zie je de schimmel niet als je het verkoopt.
Misschien worden ze er wel niet ziek van,dus boeit het ze niet als ze geld willen hebben.
Slecht slecht slecht.:no
Inderdaad natte wiet is een bron van smet in allerlei soorten en maten,beter maar voorkomen.
Droge schimmelsporen doen op zichzelf niet zoveel tot zich de juiste condities voordoen,meestal is alleen vocht genoeg.
Gelukkig zijn er resistente buitensoorten,en anders moet je wat extra sjouwen met potten.

 

@cannarie
Toch wel grappige info maar.......

Zal vast wel werken tot op bepaalde hoogte met die peroxide,toch maar liever de kliko in als je het mij vraagt.
Het is misschien wel alleen optisch dat de schimmel weg/dood is,maar toxinen zie je niet en zitten er mogelijk nog in.

Ik spoelde mijn autoflowers op die manier zonder peroxide,omdat er BBQ as op was gewaaid en van die kleine irritante zaadjes van een berk vanaf het lage dak.
Toen ik die olievlekken op het water zag moest ik wel even slikken,en het smaakte wel iets minder dan de ongewassen wiet.:blink:

Maar als je echt wat wiet wilt redden op de peroxide manier ga je gang........ ik doe niet mee haha 
De toxinen in de schimmel komen waarschijnlijk ook mee met bubble hash,daarom kun je beter goed materiaal gebruiken ben ik van mening.

Voorkomen is altijd beter dan genezen wat schimmel betreft,maar dat weet iedereen hier wel die tot nu toe een reactie gaf.^_^

 

Jah bless !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwam iets gek in mij op; verminderd droog ijs/co2 extratie de risico's? zou het mogelijk zijn een 'corrupted' product bewerkbaar te maken met moderne technieken?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, de trims kan ik dus wegsodemieteren :--) 

No way dat ik mijn toppen weggooi, ik zie alleen meeldauw op de bladeren :D niet op de toppen :D 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...