Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lemonplant

Beginner

Recommended Posts

Hi, ik heb wat problemen met een amnesia lemonater zaailing. Hij staat op zaai en strekgrond van de intratuin alles ging lekker tot dat er wat blaadjes geel en slap werden en het lijkt alleen maar erger te worden! Iemand die mij kan helpen toevallig? 

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaai en stekgrond zit bijna geen voeding in, dus hij heeft honger.

Geef m maar wat te eten, of een grotere pot met goed bemeste grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de snelle reactie! Toevallig nog een tip voor grond? Zal denk ik intratuin worden 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een zak goede potgrond, met meststoffen erin. Maakt niet zoveel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er op de zak wat er allemaal inzit? En wat voor korrels heb je?
Ik neem aan dat het een autoflower is? Die hebben niet super veel voeding nodig.
Less is more ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De iets grotere plant is waarschijnlijk geen autoflower wel heb ik een iets kleinere autoflower nog op zaai en stekgrond staan zal ik die ook overpotten? 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze beide overpotten, de auto zo voorzichtig mogelijk. Geen wortels beschadigen als het kan ;) 
Je N-P-K van je grond is 10-4-4, dat is wel voldoende N. Kippenmest hoeft er dus niet meer bij, dat is ook N. Mochten er nogmaals deze tekorten ontstaan (gele bladeren onderin) , dan kun je er altijd nog een handje korrels bijgooien.
Je zult ze waarschijnlijk wel tijdens de bloei wat moeten bijvoeden, dat kan met een flesje bloeivoeding.

Geef je ze wel voldoende water met dit weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties man echt super! Ik ga ze overpotten maakt de grote van de pot nog heel veel uit? 

Water durf ik niet te zeggen ben heel erg zuinig met water omdat ik dat overal lees hoeveel water zou je zon plantje moeten geven heb je daar nog tips voor? 

Nogmaals thanks wordt erg gewaardeerd! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groter de pot des te beter ;) 

Hoeveelheid verschilt nogal per geval, is dus moeilijk te zeggen. Je aarde moet een klein beetje vochtig (dat is niet nat) blijven, als je er bijv een stokje insteekt en uittrekt moeten er wat korrels aarde aan je stokje blijven hangen. Verkleurt (bruin) je stokkie helemaal staat het te nat. Komt je stokkie er hetzelfde uit als je het erin gestoken hebt (helemaal schoon) , staat ie te droog.
Je kunt je pot ook eens optillen nadat je water hebt gegeven om te voelen wat die weegt, dat optillen doe je dan gewoon regelmatig. Wordt je pot een stuk lichter, dan moet je weer water geven. Zo krijg je ongeveer een idee wat ze drinken ;) 

Die kleine lijkt wat droog te staan.
 

Edited by vakman
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

is de kaleharie in een notedop krijg er gewoon dorst van .

10 procent van de inhoud van je pot is de hoeveelheid te geven water .

staan ze vet in bloei en is het warm en of drinken ze veel dan wel tot 20 % .

je kluit mag niet verdrogen .

nooit te droog trekken die kluiten .

maar ook weer niet te nat plempen

het blijft lastig .

 

 

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Ga die kleine nog even overpotten grote staat in nieuwe pot met wat water hoop dat ze het overleeft! Wat denken jullie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is onkruid , komt wel goed. 

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij mag wel wat meer stikstof hebben als je het mij vraagt,dus geef hem maar een slokje voeding;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel een berg stikstof in zitten hoor, groencompost, hout, schors, rijstafval, ik mis juist de "fruitige kant" houtas, zaden, fruitcompost, gemalen botten of gesteente, dus even zakkie ecostyle fruitmest (3/10/10 oid) halen, en de rest van de pot bijvullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemonplant Ja,maar eerst je aarde aftoppen en dan pas bemesten en inwateren.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dus even simpel de mest op de aarde en dan met water per dag erin laten zakken? En moet ik voeding voor fruit of tomaat halen? Alvast bedankt voor je tips en de snelle reactie! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel mooi spul.
Inderdaad eerst je toplaag bijvullen met goede grond tot 1 of 2 cm onder de rand,en dan pas wat mest op het oppervlak meegeven(niet teveel want het is een autoflowert)
Vervolgens water je gewoon zoals altijd en dat neemt het mee de grond in want water lost op weetjewel:P

Als je grond ietsje vochtig is 'lekt' de voeding langzaam uit de korrels je grond in door middel van osmose.:nerd

En gewoon je voedingsschema gebruiken die bij je vloeibare voedingslijn hoort(als je die hebt),is meestal wel te downloaden als pdf ofzo.

 

Good luck !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...