Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Gas explosie zonder gasaansluiting,BHO maken gone bad.

Recommended Posts

In de nieuwsuitzending van 31/07/2018 werd verteld dat er een explosie is geweest in een nieuwbouw appartementen complex.
echter werd beweerd dat er geen gasaansluiting is en dus geen gasexplosie.

2 mannen met fikse brandwonden gingen koelen in de sloot,de 3e was zwaargewond op de vlucht geslagen.
De gevluchte man is wel terecht nu en ligt in het ziekenhuis.

De 2 mannen uit de sloot zijn in later het ziekenhuis gestorven:cry 


De ondervraagde buurtbewoners vonden het daar al verdacht naar wiet ruiken telkens.
En een andere buurt bewoner had er altijd al een raar gevoel bij,ook af en toe rare lui aan de deur die eigenlijk daar moesten wezen etc.

 

Zo,n vuurbal hebben we eerder gezien op het web......:oeps
 

BHO maken met butaan,open extractie = gevaarlijk met droog weer/lage R.V. en zou NOOIT binnen mogen.
Een mengsel van max. 5% butaan of minder met 95% lucht,1 bus gas is al genoeg voor een dikke vuurbal.
Nooit synthetische kleding dragen,1 vonk is genoeg en het vliegt ook gelijk in de fik die kolere polyester.
Draag katoen of spijkerstof en bescherm je hoofd/gezicht met dezelfde materialen tijdens extractie,veiligheids-bril?
Een (licht)schakelaar kan ook al genoeg zijn.
En ga zo maar door.

Als je binnen bent kan het nergens heen,en schroei je weg als een marshmellow in de vlammen.
Buiten maak je nog een (kleine) kans als er iets gebeurd,een hele kleine kans welteverstaan.
Met windstil weer maar lekker uitstellen.

 

Mijn medeleven gaat uit naar de 2 overledenen en hun nabestaanden en natuurlijk naar de zwaargewonde in het ziekenhuis.:cry
 

Bronvermelding heb ik niet maar je kan het zien op het nieuws.

 

 

Edited by Collie Weed
  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legaliseren en laat de pro's dit lekker maken zeg, genoeg mensen in nederland met verstand van gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

BHO is voor kwartjesvolk...

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles goed en wel, maar de ontploffing werd veroorzaakt door het vervaardigen van synthetische drugs.

Moeilijk is de vervaardiging van synthetische drugs niet, gevaarlijk wel. Althans voor de amateur die denkt makkelijk rijk te worden. Veel zuurstof, damp van organische oplosmiddelen zoals ether of aceton en een klein vonkje zorgt voor een explosieve cocktail, zoals afgelopen maandag in de flat aan de Arnhemse Daphnestraat.

Bron.
 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ook gewoon legaliseren, mensen komen er toch wel aan, met deze gevolgen :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill sohee, wat ben je weer lekker glashard :lol:
Maar het was inderdaad wel een domme actie.
 

 

@HUFFnPUFF Ja en dan de professionals dat spul laten maken,en niet dit soort mensen.
Dit is gewoonweg te gevaarlijk voor welke buurt dan ook.
Ik ben fervent tegen harddrugs,maar ik gun anderen dit soort ongelukken echt niet.
Dan is het handiger als ze het gewoon kunnen scoren,i.p.v. eindigen als menselijke fakkel:cry

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Collie Weed said:

Ik ben fervent tegen harddrugs

Valt me van je tegen Collie, zo'n generaliserende opmerking.

Alleen omdat de Nederlandse staat ergens toevallig de stempel "harddrugs" op plakt, ben jij er fervent tegen? Wat is er aan te merken op LSD?! Mescaline en psilocybine, de werkzame stoffen van peyote en trip paddestoelen vallen er volgens mij ook onder. Jij was toch natureboy? Om nog niet eens over het therapeutische potentieel van deze stoffen te hebben.

Oh ja.. tijdens de vorige verkiezingstijd hoorde je al die politici het er steeds over hebben dat cannabis tegenwoordig eigenlijk harddrugs is, omdat het steeds sterker wordt. Ben je daar dan ook tegen?

Moest ik effe kwijt hoor ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K wou een x Dmt proberen, kijken of ik zo van m’n Cvs af kom, blijkbaar lastig aan te komen :no.

Xtc en coke wordt je dood mee gegooit

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Wiekspiet said:

K wou een x Dmt proberen, 

:wtf:   Wat is dat dan weer???  Deodorant Met Thinner? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, vakman said:

:wtf:   Wat is dat dan weer???  Deodorant Met Thinner? :lol:

Nee wasbenzine :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Wiekspiet said:

K wou een x Dmt proberen, kijken of ik zo van m’n Cvs af kom, blijkbaar lastig aan te komen :no.

Xtc en coke wordt je dood mee gegooit

Ik wil zelf voor ik pure DMT rook, het toch eerst eens op de natuurlijke manier gedaan hebben met ayahuasca. In zo'n ceremonieel gebeuren zegmaar (niet zo'n christelijke als bij de UDV). Lijkt me als het gaat om een therapeutische basis ook verstandiger, maar dat is puur speculatief van mijn kant.

Als je je weg een klein beetje weet op het darkweb kun je alles makkelijk krijgen hoor. Verreweg de veiligste manier ook mbt weten wat je precies koopt qua verhoudingen etc, door de de controlesystemen die die sites hebben.

 

Lekker on topic dit ook :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Nee dat bedoel ik niet.
Ik bedoel coke,horse meth xtc en al dat soort troep,niet tripmiddelen met een laag verslavings/lichamelijk risico.
Ik bedoel dat junkies spul uiteraard.
En dat zal jij generaliserend vinden dat ik dat spul niet in de buurt wil hebben?
Het is eerder verstandig ik heb al zat meegemaakt omtrent die troep,en ben ook al mensen kwijtgeraakt en zien stukgaan.

Nee paddenstoelen vind ik geen harddrugs,ook al ga je er wel best hard van(harder dan pillen)
Ook wel veel gedaan als natureboy natuurlijk.
Komt erop neer dat ik niet op de trimbos manier kijk naar drugs,hun zijn betweters die de klok hebben horen luiden....
Dus wees niet bang dat ik alles aan de schandpaal nagel,ik weet wel wat de troep is.
Tripmiddelen vallen nog mee qua lichamelijke verslavings risico's.
 

En nee..... een niet giftige stof word niet ineens giftig als je er meer van neemt(in het geval van THC)
Dus dat zijn mensen die wel de klok hebben horen luiden,maar zeker niet weten waar de klepel hangt.
En vervolgens lekker even een flesje stroh 80 (harddrugs) halen,en lekkere wiet van 30% verfoeien.
Het is haast grappig hoe onwetend dat soort schapen lopen te blaten,alleen maar richting het onbekende word er geschoten uit angst.
 

Ook al gooi ik hash olie in de stick,of pure thc kristallen.......... de scheikundige/moleculaire eigenschappen veranderen niet......
de schadelijkheid veranderd niet en de verslavingsgevoeligheid ook niet.
dus WAT maakt een sterke wiet dan harddrugs?
Juist,
propaganda onzin wat ooit een trimbos heeft geroepen omdat het wel juist leek.
en iedereen die het maar klakkeloos overneemt zonder research te doen of d.m.v. persoonlijke ervaringen de waarheid zoeken.

Ignorant people,or should i say sheeple?:lol:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collie wij laten de definitie van harddrug (of drug of welke betekenis dan ook) toch niet bepalen voor het cda? Verbieden is nooit een oplossing, moord is overal verboden, en niemand promoot uberhaupt openlijk moord, toch kunnen we dat niet voorkomen, laat staan dat mensen iets met een plantje in hun eigen huis doen, of op een berg in colombia, een grot in peru of in een lab met een berg meth, eduction is key

een vrij mens laat zijn eigen moraal niet bepalen door een heilig boek

Cannarie helaas is het in nederland dus ENKEL toegestaan met die religionzin erbij, anders zou je natuurlijk te helder bij geest blijven en iets aan die levenservaring hebben, met zon babbelpriester in je oor ben je verzekerd van een psychose :lol:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4 augustus 2018 at 10:05 AM, Collie Weed said:

een niet giftige stof word niet ineens giftig als je er meer van neemt(in het geval van THC)

Vandaar dat ik het voorbeeld LSD gaf. Dit is namelijk geen toxische stof, niet verslavend en staat wel op de opiumlijst. Aan de andere kant kan een beetje mdma op zijn tijd ook heel leuk zijn hoor :) Ga je ook echt niet meteen dood van. Hoef je ook zeker geen junkie type voor te zijn. En zelfs bij de echt ongezonde en verslavende dingen (amfetamines, coke etc) zijn er genoeg mensen die volledig kunnen functioneren naast hun gebruik hiervan. Ik zal het ze dan ook niet in de weg staan, is hun eigen verantwoordelijkheid. Bij mensen die in de knoop raken met middelen is het middel zelf doorgaans ook niet het primaire probleem.

On 4 augustus 2018 at 5:57 PM, HUFFnPUFF said:

Cannarie helaas is het in nederland dus ENKEL toegestaan met die religionzin erbij, anders zou je natuurlijk te helder bij geest blijven en iets aan die levenservaring hebben, met zon babbelpriester in je oor ben je verzekerd van een psychose :lol:

Dat is niet waar. Je hebt in nederland organisaties als de gewijde reis, die ayahuasca ceremonies begeleiden vanuit een meer shamanistisch oogpunt. Zij zijn dus ook geen officiele religie oid. Beetje zweverig is het wel allemaal, maar dat is niet de reden dat het is toegestaan, zoals bij de UDV en de Santo Daime kerk in de VS.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF It's not just blindly following a holy book,but just using it as a guideline my friend.:tu
Zonder kaart kun je geen oceaan oversteken :lol:(vroeger)
 

 

@cannarie Toch heb je wel wat gelijk cannarie,zoals jij het noemt heb ik er ook geen problemen mee.
Het boeit me niet echt wat een ander doet tenzij het een bekende is van mij;)
 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarietell me more, ik ben enkel bekend met de santo daime kerk en die zijn zeker christelijk, op die basis dus ook de uitzondering 

 

Quote

 

Geschiedenis

Santo Daime geschiedenisSanto Daime is opgericht in 1930 in Rio Branco, Brazilië door Raimundo Irineu Serra, later Mestre Irineu genoemd.

Mestre Irineu maakte door bevriende shamanen kennis met ayahuasca. Zijn eerste ervaringen met de drank brachten hem in contact met de Maagd Maria, in de verschijning van de 'Rainha da Floresta' (Koningin van het Woud).

Na deze kennismaking kreeg hij de opdracht om een spirituele doctrine op te richten, een syncretisme rond de consacratie van de sinds duizenden jaren gebruikte drank, binnen de context van de Christelijke cultuur en symbolisme, en gebruik makend van Indiaanse, Braziliaanse, Afrikaanse en Oosterse transcendentale wijsheid.

 

 

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, HUFFnPUFF said:

tell me more

De UDV (união do vegetal) is zo ongeveer het zelfde als de santo daime kerk. Als je goedkoop ayahuaca wil proberen is het een optie om een keer zon dienst bij te wonen. Maar dan moet je dus in het wit gekleed liedjes over jezus of maria etc gaan zingen. Wat mij betreft een recept voor een bad trip denk ik :)

Bij de gewijde reis of ayahuasca nederland (en zo heb je geloof ik nog wel wat organisaties) kun je aan een weekend deelnemen, waarin het dus meer op de shamanistische manier wordt benaderd. Hier betaal je dan wel ik geloof iets van 300+ euros voor. Hierbij ga je in groepsverband met onbekenden trippen en rare dansjes doen, in zweethutten zitten en weet ik veel wat. Lijkt mij best ongemakkelijk (met goede vrienden trippen kan al aardig ongemakkelijk zijn). En ik ben wel bang dat dat zweverige karakter me ook een beetje tegen gaat staan in zo'n situatie als ik er niet een beetje om kan lachen en relativeren zoals ik het met vrienden zou doen. Maar van beide genoemde organisaties heb ik van mensen vernomen dat het juist een hele mooie ervaring is.

Anders hier even kijken.. https://www.degewijdereis.nl/HOME/

Maar als je het echt goed wil doen zou je natuurlijk naar de jungle van Brazilie of Peru moeten bij een echte shaman. Maar zie er dan ook nog maar eens 1 te vinden aangezien er tegenwoordig veel ayahuasca tourist traps schijnen te zijn.

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Dat is nou juist het lastige van trippen,het is heel persoonlijk.
Daarom moet je echt op je gemak zijn,in een goede omgeving.
WAT dat precies inhoud is voor iedereen anders natuurlijk,dus ik zou daar nooit heengaan.
 

Ik hou niet echt van braken tijdens een trip,en van ayahuasca ga je toch flink je maag leeg purgen?
Mij niet gezien hoor,ik braak al bijna nooit want ik ben nooit ziek.
Dus dat zou voor mij flink de boel verstieren denk ik.
 

Doe mij maar een flinke zak gedroogde mexicaantjes in een mooi/bekend bos,daar krijg ik vaak een lachkick van en sleur andere mensen inclusief de sitter er automatisch in mee:lol:
Een echt goed trip feestje dus.
 

Hoe zit dat dan met die tourist traps?
Ze rippen je als je ligt te trippen?
Of pakken je alles af en dumpen je in het woud?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat "purgen" KUN je zowel van boven als van onder krijgen. Al denk ik dat ik dat zelf niet zo snel zal krijgen, omdat ik dat zoals jij ook niet zo snel heb als ik ziek ben. Zal wel naar zijn alleen om om je heen allemaal mensen te horen braken , of nog erger schijten. :) Want dat braken gaat gewoon altijd om je heen gebeuren.

Maar het lastige van trippen is dat je ook nooit precies krijgt wat je verwacht. Ik heb ik denk een paddenstoelentrip of 50 gehad in mijn leven en ben er ook vaak genoeg minder lekker op gegaan. Ook als ik van tevoren dacht dat de set en setting goed waren. Maar als je eenmaal weet hoe je hier doorheen moet komen (alles laten komen zoals het is), zijn het vaak de "bad trips" waar je het meeste van kan leren.  En dit is waar ayahuasca heel goed in zou moeten zijn. 

Trippen doe ik überhaupt niet echt voor de lol. Het is voor mij meestal meer vooral een heel ongemakkelijke bedoening. Maar verreweg de mooiste en indrukwekkende dingen die ik in mijn leven heb gezien heb zijn onder invloed van (soms hele grote hoeveelheden) psilocybine paddestoelen geweest. En dit zou ik echt voor geen goud gemist willen hebben. Ik beschouw het als een soort "hero's journey".

Dus uiteindelijk wil ik gewoon een  keer zo'n weekend meemaken. Met mijn trip ervaring, waar er ook veel beginners mee doen, moet ik het wel kunnen doorstaan denk ik :)

43 minutes ago, Collie Weed said:

Hoe zit dat dan met die tourist traps?

Die tourist traps zijn er gekomen door het toenemende ayahuasca toerisme. Gewoon mensen die makkelijk geld willen verdienen en dus niet de juiste begeleiding bieden (zoals een echte sjamaan dit vaak van generatie op generatie heeft meegekregen) en de juiste bereidingswijze van de ayahuasca hanteren. Door dit laatste zijn er zelfs toeristen overleden.

 

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt heel vet, dat laatste filmpje! Die kende ik nog helemaal niet.

En zelfs bij de viva doen ze al aan ayahuasca haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat we toch off topic verder gaan.. :p :icecream:

aankomende vrijdag ga ik naar een ayahuasca Privé ceremonie.. kost wel 300 euro mja. Maar het is dan iig wel onder begeleiding, en hopelijk niet van dat zweverige gedoe.

hopelijk vind ik men oude IK terug.

Eerste keer dat ik uberhaupt iets van psychedelisch (ofzoiets) gebruik.

 

thx nog voor de tip @cannarie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat filmpje Ayuhuasca is een scène uit de film Blueberry aka Renegade.Leuke Peyote's zie je ook voorbij komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Wiekspiet said:

aankomende vrijdag ga ik naar een ayahuasca Privé ceremonie

Goed man!

Het is duidelijk dat je het echt met een doel gaat doen. Maar als ik je een advies mag geven, probeer je verwachtingen zo veel mogelijk te beperken. Het wordt toch sowieso anders :)

Ben benieuwd iig. Houd ons op de hoogte!

goede reis ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...