Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Armand40

Bladeren slap

Recommended Posts

Wat is hier aan de hand ,het is bronnen naar het extreme warm weer Te veel water ?? 

 

821A26C6-2D4A-4A17-AF0F-6615B268EB98.jpeg

CAEBC2C1-ECDB-4D7E-ADE6-3557B4FC64A3.jpeg

94E0EE6F-CF0B-4439-AF0D-ABEF6301E70B.jpeg

4F7C0E5D-151D-4E0E-B0AD-110C9C89C001.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Armand40

Een grote boom in een klein potje,werkt niet zo goed.
Dus die zal wel van te weinig in 1 keer naar teveel water gaan,en het niet leuk vinden.
Dat gele is honger,omdat de pot te klein word en steeds droogtrekt.

 

Plant ze maar over in een grotere bak met goede grond en gooi er wat kippenmestkorrels op het oppervlak,dan kunnen ze weer even door.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn toch bijna 40 litter potten in heb normaal 65 litter maar dan werden ze te groot 

Sommige bloeien al een beetje dus zullen niet meer veel groeien ik laat ze dus maar staan

volgend jaar paar weken later beginnen dat ze wat kleiner blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel vocht zou er nou maximaal in zo'n pot zitten, 5 of 6 liter? Stel dat er door de warmte de helft verdampt en dat je boompie ook nog eens 2 liter per dag drinkt en tel daar bij op de je watergeefschema niet optimaal is. Dan komt je plant gewoon een groot deel van de tijd vocht tekort. Zo lijkt 40 liter ineens een stuk minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze waren niet helemaal gevuld zag ik net twee grote zakken grond gehaald en de potten flink gevuld ze staan nu goed erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar kun je ze beter gaan trainen,en gewoon dezelfde tijd beginnen.
Dan kun je ze laaghouden,en wat compacter.
 

Koop ook een goed grondje volgende keer die niet tijdens de groei al leegtrekt,en dus geen lege grond meer tijdens de bloei zoals nu.

Buffertabletten erbij is een goede optie.

Jah bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal prima zo als je 't mij vraagt... Even wat voeding geven en hij bloeit vanzelf weer op. En probeer de grond niet de ene keer kurkdroog en de andere keer weer overdreven nat te houden. De grond moet niet te nat zijn. als je de mogelijkheid hebt zou ik 2x water geven. Beter 2x normaal als één keer veel teveel. komt wel goed.

Als je ze niet te groot wilt laten worden, kun je beter voor autoflowers kiezen in 'n lekkere ruime pot (zoals deze)... Je hebt tegenwoordig echt goede keus, uitstekende planten voor buiten.

Succes!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze ook gewoon toppen als ze te hoog worden ;) 
Eventueel volgend jaar in een eerdere fase doen, zodat ze wat meer de breedte in schieten.

 

En lekker duur dan, betaal er bij de BB minder als een tientje voor volgens mij :huh:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ook weer zoiets ik top ze normaal altyd en dat wilde ik dit jaar voor het eerst eens niet doen

vorig jaar vaak getopt en met een storm is alles gespleten en geknakt kon alles weg doen

bedank voor jullie hulp 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Armand40 Ok,dat is degelijke grond maar de voeding is er wel een beetje uitgetrokken inmiddels vanwege de kleine pot of te grote plant(net hoe je kijkt).
Beter maar wat voeding bijgeven,en volgende keer toch buffertabs erin knikkeren als ze weer in dezelfde bakken komen volgend jaar.
Altijd aan het begin van de dag watergeven en in de lunchpauze even checken hoe droog ze zijn met die hitte van de laatste tijd;)

Je zou er nu ook wat buffertabs over je oppervlak kunnen verkruimelen,en dan trekken ze ook wel bij.
 

 

Dat extra buffer voorkomt gewoon problemen in zo'n buitengrow als dit.
Binnen flip je gewoon een schakelaar en ze bloeien(beperkte groei op maat),buiten moet je erop wachten terwijl ze groeien en dat kost vaste voedingsstoffen die je eigenlijk later voor de bloei nodig bent.

 

Als je ze hebt getopt en van die splijtbare takken hebt,moet je er goed gaas omheenzetten.
Dan heeft een storm minder kans,en kunnen je toppen dikker worden zonder teveel te gaan hangen.

 

Het zijn wel leuke planten,en ik hoop dat je ze erbovenop krijgt:tu

 

Jah bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan nu zo erbij 

voeding en flink wat nieuwe grond erbij gedaan 

krijgen nu 2 x per dag water 

DE617070-3AD1-4A80-8AEF-97E2CCAF6D23.jpeg

623D3FA1-77FF-4E49-AA16-513484C3736D.jpeg

5D50DFB0-2A6B-48DE-B07A-D3A8B18F82BA.jpeg

Edited by Armand40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...