Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

epiphone

1st timer - 4 autoflowers

Recommended Posts

Hallo

1st timer. Heb zo veel mogelijk proberen te studeren vooraleer ik begon maar vermoed niet genoeg.

Zaad 1: weet niet wat het is, gezaaid begin juni
Zaad 2: Autoflower Northern Light Automatic
Zaad 3: Royal Dwarf
Zaad 4: White Widow

Zaad 2, 3 en 4 zijn op 9 juli (17 dagen geleden) in aarde gezet. Ik moet wel vermelden dat ik ze de eerste kleine 2 weken helaas in een klein bekertje gezaaid heb. Allemaal mooi ontkiemd. En het verpotten is wel.... niet zo goed gelukt. Ben wel voorzichtig geweest maar bij zeker 2 zaadjes is de kluit volledig losgekomen. Ze leven zeker nog en zien er goed uit. Heb ze ook wat "Easy Boost Organic Nutrition van RQS gegeven". Easy grown en Easy Bloom tabletten heb ik ook in mijn bezit maar nog niet gebruikt.

De White Widow heeft ook wel een tik gekregen van een gordijn die waardoor er een knak in was gekomen. Met wat loshangende tape en ondersteuning te geven heb ik die kunnen redden "so it seems".

Als ik dit allemaal zo lees krijgen zouden die autoflowers kant en klaar voor oogst moeten in 10 à 12 weken.

Is het normaal dat er na zoveel tijd sinds zaaidag dat die nog altijd zo klein zijn? Die stam is ook zo superfragiel . Paar druppels water en die valt bijna volledig omver door die zwakke stam. Ik heb het gevoel dat ik met bonzai plantjes aan het werken ben. Of ben ik gewoon te ongeduldig? Ze staan ook mooi buiten en pas vanaf 15 uur in de volle zon. Water ook genoeg. Om de 48 uur. Grond blijft vochtig. Ook luchtig genoeg volgens mij.

 

 

 

IMG_4860.JPG

IMG_4856.JPG

IMG_4854.JPG

IMG_4853.JPG

IMG_4852.JPG

2018-07-15 12.03.03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je de tuinslang er op? Aangezien alles onder het water zit.
Aarde lijkt ook zeiknat te zijn. Ze verbruiken nu heel weinig. Gewoon vochtig aarde is momenteel voldoende.
En zeker de bladeren droog houden want die verbranden anders als de zon schijnt.

Lange dunne steeltjes komt omdat ze te weinig licht hebben gehad toen ze boven de aarde kwamen. Dan gaan ze strekken.
Zal de pot van die lange tot de rand met aarde vullen en die andere 3 ook een laagje aarde zodat ze steviger staan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin flessensproeier/spray. 

Nu net voor de foto heb ik ze water gegeven. Via tuinslang wel. Maar gewoon een minuut of 2/3 beneveld. Lijkt zeiknat maar minder erg dan je zou denken. 

Zal wat aarde toevoegen om ze wat betere ondersteuning te geven. 

Hoop toch echt wel dat ze eens een groeischeut krijgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gaat het er nu mee ? 
Jammer dat ze wat gestrekt waren ( bij mij ook) , als je ze wat dieper plant merk je er niks meer van .
Wel erg laat gestart hoor ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

Wel…. Heb er na advise hierboven meer aarde erin gezet voor betere ondersteuning en minder water.

Ben ze nu allemaal een bloeimix aan het geven van RQS. Exact nu 2 maanden en 3 dagen geleden dat zaadjes in aarde gezet zijn geweest.

NORTHERN LIGHT "K.I.A. :)"

Had een knik gekregen in het begin en leek wel door te komen alhoewel met serieuze groeiacherstand tov andere plantjes. Bleef klein en in 1 nacht ineens volledig dood. Deze dus weggesmeten.

ROYAL DWARF

Wel de naam zegt het zelf maar die blijft bij mij serieus klein lol. Maar ze krijgt wel mooie vettige topjes nu (3 weken geleden gestart) die wel goed stinken. Paar blaar gelig (weggevreten door slak denk ik paar weken geleden). Maar alive and kicking in bonzai formaat. Als ik er meer dan 5-10gr kan oogsten mag ik tevreden zijn denk ik :(

WHITE WIDOW

Alive and well. Klein maar wel groter dan de Royal Dwarf. Begint ook topjes te krijgen (meer haartjes).

ANDERE ZAAD (unknown)

Plant is redelijk groot en begint nu pas haartjes te krijgen
 

Ik vermoed dat het klein blijven vooral ligt aan

- Amateuristisch verpotten
- Te veel water in het begin
- Te laat begonnen

Is er zoiets als te laat oogsten? De bloei (toppen groei) periode, hoelang duurt die? Mag ik nog safe tot begin oktober wachten?

Mvg
 

2018-09-12 16.40.38.jpg

2018-09-12 16.40.41.jpg

2018-09-12 16.40.44.jpg

2018-09-12 16.40.49.jpg

2018-09-12 16.40.52.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde had veel meer ingezeten. Zou persoonlijk ook eind mei begonnen zijn ipv eind juli.

 

vermoed dat het klein blijven vooral ligt aan

- Amateuristisch verpotten
- Te veel water in het begin
- Te laat begonnen

Ik mis alleen het stukje meer LICHT. Plantjes zijn enorm gestrekt geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/12/2018 at 5:19 PM, epiphone said:

Is er zoiets als te laat oogsten?

Je kan te vroeg en te laat oogsten waardoor je weinig of niks zult voelen van de wiet.
Als je op Google zoekt op "wanneer wiet oogsten" o.i.d kom je genoeg info tegen wat je verder helpt.
Hoe staan ze er nu bij?

Gezien de laatste foto's staan ze er voor een 1e keer + een aantal fouten nog redelijk bij.
Genoeg kwekers gingen je voor met de eerste keer 10-20gr van een plant af halen.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

Ik heb al veel info opgezocht. 

2 weken voor mogelijke oogst beginnen spoelen (geen voedingstoffen) - check

Indicaties om te oogsten
- Gele blaren
- kleur van witachtig naar amberachtig
- 80% van haartjes bruin (maar niet zozeer bij autoflowers)

De Royal Dwarf heb ik vorige week geoogst. Staat te drogen op mijn zolder. Te weinig getrimd denk ik :/.... Ik had gelezen om soms tot een halve centimeter van de kleine blaadjes vol thc omdat ze krimpen in de toppen bij het drogen. Staat nu al 10 dagen te hangen. Geen mooie buds in feite. I fucked up here... maar ruikt wel lekker en toch wat sticky.

 

 

2018-09-24 08.56.15.jpg

2018-09-24 09.10.36.jpg

2018-09-24 09.45.16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de white widow (nu momenteel op kniehoogte).

Heel klein maar wel mooie bovenste top. Onderaan zijn ze wel heel wit...…. Je zou denken vol thc maar hoop geen Schimmel. Plant ziet wel gezond uit hoor.

 

2018-10-05 13.23.18.jpg

2018-10-05 13.23.27.jpg

2018-10-05 13.29.47.jpg

2018-10-05 13.30.01.jpg

2018-10-06 10.41.28.jpg

2018-10-06 10.42.22.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit is een feminized zaad dat ik ooit gekregen heb. Geen flauw idee wat het is maar bloeit veel trager vind ik. Mogelijks omwille geen autoflower?

Is bijna op heuphoogte

 

2018-09-12 16.40.52.jpg

2018-10-06 10.41.38.jpg

2018-10-06 10.41.57.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter 2 gram in de hand dan 100gram aan een natte plant.

White widdow ziet er potent uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 100 gram droog ik dan wel hoor ;)

2 gram is wel 200% meer dan niets! :likken:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HUFFnPUFF said:

2 gram is wel 200% meer dan niets!

Volgens mij kun jij niet rekenen!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 gram is 200% meer dan 0.67 gram.

0 plus 200% blijft 0.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee 100% is 1 dus 200% is 2

zeker nooit vvd wiskunde gehad :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@epiphone

Ach voor een eerste keer is het niet slecht,de kwaliteit lijkt op het eerste oog wel aanwezig te zijn.
Het is wel wit genoeg namelijk en geen rot ofzo.

Volgende keer zorgen dat je ze net in de bloei hebt rond ongeveer eind mei.
Dus dan moet je met een autoflower drie weken terugrekenen vanwege 3 weken groeiperiode.
Dus eind april/begin mei beginnen met kiemen?
 

Zorg dat ze geen regen op de kop krijgen tijdens de bloei,dan worden de haartjes gelijk bruin en stoppen ze.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...