Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skatespeare

Autoflowers op balkon. Tips?

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ter lering ende vermaak heb ik eind mei drie plantjes op mijn balkon gezet. Ze zijn dus inmiddels ongeveer twee maanden oud, inclusief ontkiemen. Het zijn twee Amnesia autoflower en nog een onbekende. Ondanks dat ze op mijn balkon relatief weinig zonlicht krijgen (zo'n zes uur in de volle zon per dag max) lijken ze lekker te gaan. Vanwege het warme weer geef ik, volgens mij, veel water, want iedere dag is de aarde vrij droog.

Er zitten inmiddels mooie bloemen aan en zij lijken goed te groeien en bloeien. Sinds vorige week geef ik voeding die het bloeien zou moeten bevorderen (B'cuzz Soil Nutrition A en B van Atami, ongeveer 2ml uit beide flessen, om de dag).

Het lijk mij leuk om over een paar weken eigen teelt te kunnen roken, voor de lol, niets meer en niets minder. En ik ben op zoek naar het oog van een kenner, wat tips. Wat vinden jullie van mijn planten? Doe ik het juiste met het bovenstaande? Moet ik gewoon zo doorgaan? Waar moet ik op letten? Mijn dank is groot!

 

Op de foto met de drie planten naast elkaar is de linker de onbekende, en de rechter twee zijn de Amnesia. De bud is van de Amnesia.

alledrie.jpg

budamnesia.jpg

vlekjesamnesia.jpg

onbekende.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes hoor, gewoon zo doorgaan.......Geef je voeding mee? En ik zou de voorste pot nog eens goed afvullen met aarde.........

 

En je hebt last van beessies........... Thrips....... Geen ramp hoor, hoort nu eenmaal bij buitenkweken.

Succes!

Edited by CaveDave

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, CaveDave said:

Mooie plantjes hoor, gewoon zo doorgaan.......Geef je voeding mee? En ik zou de voorste pot nog eens goed afvullen met aarde.........

 

En je hebt last van beessies........... Thrips....... Geen ramp hoor, hoort nu eenmaal bij buitenkweken.

Succes!

Hoi Dave,

Dank voor je reactie! De beestjes zijn mij intussen ook opgevallen. Ik ga kijken of ik er wat lieveheersbeestjes op kan loslaten. Maar je zegt dat dat erbij hoort. Ik hoef me er dus niet al te druk over te maken?

Ja, ik geef voeding (zie foto). Ongeveer 2 á 3 ml per dag uit beide flessen op 1 liter water. Deze voeding is me aangeraden in een growshop.

Ik ga er wat aarde bijdoen. Nogmaals dank!

voeding.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je die trips gewoon kunnen laten doen? Heb er namelijk zelf last mee met mijn autoflower 12 dagen in bloei. Wou er bayer garden decis plus op spuiten maar zal slecht idee zijn ? 

Edited by razor17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes bloeien al dus dan is spuiten geen optie meer. Als het niet te erg wordt zou ik niets doen. 1 plant heeft er meer last van dan de anderen dus hopen dat ze daar dan blijven zitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan thripspoep roken, verhoogt ook de kans op rot ed, beter even een bio oplossing, zo gedaan, beter safe than sorry

google even naar koppert 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie der goed uit, niet te veel aan doen.

Wel zou ik wat aan de trips doen. Ik gebruik knoflookextract heb daar destijds een flesje van gekocht maar je kan het ook zelf maken evt. Dit kan evt ook tijdens de bloei worden gebruikt.

Lieveheerbeetjes kunnen idd helpen maar je kan ze beetje moeilijk aanlijnen.

 

Als je volgend jaar weer een rondje maakt zou ik ze lekker allemaal in verschillende potten zetten. Heeft vele voordelen imo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/12/2018 at 12:42 PM, BIK said:

Zie der goed uit, niet te veel aan doen.

Wel zou ik wat aan de trips doen. Ik gebruik knoflookextract heb daar destijds een flesje van gekocht maar je kan het ook zelf maken evt. Dit kan evt ook tijdens de bloei worden gebruikt.

Lieveheerbeetjes kunnen idd helpen maar je kan ze beetje moeilijk aanlijnen.

 

Als je volgend jaar weer een rondje maakt zou ik ze lekker allemaal in verschillende potten zetten. Heeft vele voordelen imo

Bedankt voor de tips! Die neem ik mee naar volgend jaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn inmiddels een paar weken verder. En ik ben weer even benieuwd naar jullie expertise. Hieronder een aantal foto's van de planten en wat ingezoomde foto's van de budds. Ik zie dat de trichomen wittig zijn en er veel bruine haartjes zijn, hoewel er ook nog veel witte haartjes aan zitten. Als ik het goed begrijp betekent dat dat ze bijna oogstrijp zijn. Delen jullie die mening? Of kan ik beter nog een poosje wachten?

Wel lijkt het dat de budds nog niet erg compact zijn... het zijn voornamelijk losse blaadjes en haren lijkt het zo. Of is dat normaal? Misschien dat het er door drogen en knippen meer compact gaat uitzien.

20180813_134938.jpg

20180813_134944.jpg

20180813_134947.jpg

20180813_134955.jpg

20180813_135002.jpg

20180813_135009.jpg

20180813_140244.jpg

20180813_140302.jpg

20180813_140314.jpg

20180813_140354.jpg

20180813_140404.jpg

20180813_140409.jpg

Edited by Skatespeare

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn pas net begonnen met de bloei, laat ze nog maar een maandje staan

met de regen verkleuren die haartjes heel snel, laat je niet van de wijs brengen

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, HUFFnPUFF said:

die zijn pas net begonnen met de bloei, laat ze nog maar een maandje staan

met de regen verkleuren die haartjes heel snel, laat je niet van de wijs brengen

Dank! 

De planten staan overigens op mijn overdekte balkon, dus last van de regen hebben ze niet. Of heeft dat met luchtvochtigheid te maken? 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer. Veel bruine haren inmiddels, maar dat dus, zoals hier boven gezegd, ook door de vochtigheid van de afgelopen dagen kunnen komen. Ik zie veel toppen waarvan de haren behoorlijk bruin zijn. Weinig witte haren meer. Maar dat kan ook komen, zoals hierboven beschreven, door de regen en de luchtvochtigheid. Toppen lager in de plant zijn nog wel aardig wit.Ik denk dat ik ze nog even moet laten staan en daarna misschien in delen oogsten. De bruine toppen eerst en de rest nog even laten zitten

De laatste foto is een ander type plant. Daar is het nog behoorlijk wit.

Wat denken jullie?

IMG_20180827_113915.jpg

IMG_20180827_113918.jpg

IMG_20180827_113922.jpg

IMG_20180827_113925.jpg

IMG_20180827_113930.jpg

IMG_20180827_113938.jpg

IMG_20180827_113950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig .

die kunnen nog wel een week of twee .

ps :ik zou dat ouwe gevallen gebladerte op je aarde opruimen .
want dat is een vergaarbak van thrips wantsen witte luizen vineermug rarevouwert meeldouw schimmelrot schild dop en rooie luis .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, macerror said:

goed bezig .

die kunnen nog wel een week of twee .

ps :ik zou dat ouwe gevallen gebladerte op je aarde opruimen .
want dat is een vergaarbak van thrips wantsen witte luizen vineermug rarevouwert meeldouw schimmelrot schild dop en rooie luis .

Dank voor je reactie! Het lijkt wel een soa-test :D Ik ga ze meteen verwijderen. 

Is het overigens verstandig om nu te stoppen met bloeivoeding geven, in ieder geval bij die planten die hun einde naderen? Die plant op de laatste foto bevat nog veel witte haren, dus die kan nog wel wat langer door denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou geen voeding meer geven .

lekker droogtrekken keer een dikke bak ijswater der achteraan en nogmaals droogtrekken omleggen twee weken .

is geen basiskennis maar zou zo ik dat doen.

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/28/2018 at 8:05 AM, macerror said:

ik zou geen voeding meer geven .

lekker droogtrekken keer een dikke bak ijswater der achteraan en nogmaals droogtrekken omleggen twee weken .

is geen basiskennis maar zou zo ik dat doen.

:specool

Thanks!

Maar de linker plant (onderste foto) heeft nog relatief weinig bruine haren. Die nog even doorvoeden?

 

En waarom een dikke bak ijswater? Wat doet dat? En hoe trek je ze droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

water laten verdampen door de plant .

en die linker kan nog wel wat hebben idd .

en door ijswater krijgt de plant een mega dikke laag extra trichromen en komt het nartuurlijke kleurenpallet bovendrijven in je toppen en bladeren .

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update van mijn kant:

Een paar weken geleden heb ik geoogst, geknipt en gedroogd. Ben ik tevreden? Enigszins. De wiet is behoorlijk sterk, zit vol thc en ik word er goed stoned van. Dat is het goede.

Maar het ziet er niet uit. De toppen bestaan voor bijna 100 procent uit blad, hij smaakt niet lekker mijns inziens. Ook is de stoned zelf niet heel chill. Nu ben ik zelf meer een hasjroker, dus ik ben niet dat heftige van wiet gewend. Maar de stoned is behoorlijk verlammend. Kan aan de soort liggen, maar ik heb gelezen dat dat ook kan komen doordat het wat te lang heeft gestaan. Ook zit het vol met haren. Heb ik het te lang laten staan?

Het was natuurlijk maar een experiment, voor de hobby. Maar ik had toch op wat mooiers gehoopt. Ik vraag me af of dit een beetje is wat het is, as good as it gets, of zijn er dingen die ik anders had moeten doen? De grootste beperking is, denk ik, dat ze maar vrij weinig zon krijgen: hooguit een uur of zes a zeven per dag, en dat dan maar van één kant.

In ieder geval, ik kan een paar weken mijn eigen kweek roken, en dat is natuurlijk altijd leuk.

IMG_20180921_192735.jpg

Edited by Skatespeare

Share this post


Link to post
Share on other sites

das buitenwiet/autoflowers he ;) 

toevallig had ik gister na 2 amnees jointjes een jointje gedraaid met wat hoemgroewn drysift, en daar werd ik mij toch een partijtje dom van :mellow:

when-youre-already-stupid-high-but-momma

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, HUFFnPUFF said:

das buitenwiet/autoflowers he ;) 

toevallig had ik gister na 2 amnees jointjes een jointje gedraaid met wat hoemgroewn drysift, en daar werd ik mij toch een partijtje dom van :mellow:

when-youre-already-stupid-high-but-momma

Hahaha

Dank voor je reactie. 

 

Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat dit ongeveer is wat ik kan verwachten van een autoflower buiten? Veel meer dan dit wordt het niet. 

Zou je hier tevreden mee zijn? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers is nog "nieuwe genetica" de laatste paar jaar worden ze wel steeds beter (minder blad en groter) maar niet alle autos zijn gelijk, het hit or miss gehalte is voor mij genoeg reden om het te laten voor wat het nu is

ben JIJ er tevreden mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...