Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
4TM

Nieuwste blaadjes van toppen worden geel.

Recommended Posts

Beste leden,

Hoop dat jullie me kunnen adviseren.

De nieuwste blaadjes van de toppen worden heel licht tot geel van kleur.... 

Zit in eind week 4, heb alleen in week 2/3 wat verbrande gele puntjes gehad en daarna puntje gezakt met de ec.

Setup:

canna coco slabs COGR, volledige canna coco lijn (niet de COGR voedings lijn, vraag me niet waarom niet...........Misschien zit het hier in? wel al eerder rondje op gedaan was niet goed maar niet dit probleem gehad )

Temp 30 dag 22 nacht

LV 60% dag 50% nacht

co2 750 PPM

EC 2.0 

PH 5.8

Drain EC van slabs is laag (al heb je niks aan de metingen volgens canna)

EC 1.2

PH 5.8

Drain is wel hoger dan 20%.

 

Bedankt voor met mee denken alvast!

 

Gr 4TM

 

IMG_6668.jpg

IMG_6669.jpg

IMG_6670.jpg

IMG_6671.jpg

IMG_6672.jpg

IMG_6673.jpg

IMG_6674.jpg

IMG_6675.jpg

IMG_6676.jpg

IMG_6677.jpg

IMG_6678.jpg

IMG_6679.jpg

IMG_6680.jpg

IMG_6681.jpg

Edited by 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er aan Patrick!

 

EDIT:

 

Drain was na het spoelen EC 2.0 en de volgende dag 0.3...... Daarom zal canna wel zeggen dat je er niks aan heb?

Edited by 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de foto's. 1 plant is overal geel geworden de andere echt alleen de bovenste blaadjes van de toppen. Had in week 2/3 al de verbrande puntjes... Toen ec iets lager gedaan van 1.9 naar 1.8 en langzaam naar 2.0 opgebouwd vorige week.

IMG_6668.jpg

 

IMG_6669.jpg

IMG_6670.jpg

IMG_6671.jpg

IMG_6672.jpg

IMG_6673.jpg

IMG_6674.jpg

IMG_6675.jpg

IMG_6676.jpg

IMG_6677.jpg

IMG_6678.jpg

IMG_6679.jpg

IMG_6680.jpg

IMG_6681.jpg

Edited by 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er zo heilig aan die EC 2.0 als je ziet dat ze er zo op reageren?

Verbrande punten, lichtere kleur in de toppen en links en rechts wegdraaiende bladpunten geven aan dat je met voeding te ruim zit.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, veel te veel zouten in de grond waardoor de plant geen voeding meer kan opnemen. Meer is niet altijd beter he. Doe keerje alleen water met enzymen? Dan komen voedingsresten goed los.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heren!

Ze hadden die puntjes al eerder dus was al gezakt en rustig aan gaan doen en toen ging het wel goed dus wist niet zeker of deze problemen de gele bladeren door een te hoog ec kwamen. Volgens het schema van canna kan ik tussen de 2.0 / 2.4 zelfs daarom dacht ik dat de 2.0 wel zou kunnen. Zit nu op de 1.9 zal ik nog meer zakken naar 1.8 ? Vind het lastig te zien wanneer ik dan weer kan verhogen of moet verhogen. Dat het dan flink opbrengst gaat schelen ofzo als ik te laag zit. Ben nieuw met coco en coco COGR dus veel aan uitproberen enzo. Altijd bio gedaan dus nieuw met e.c en ph meten enzo en daarop reageren.

Bedankt nogmaals als jullie nog verdere tips hebben qua watergift, hoeveel en hoevaak druppelen, ben ik zeer dankbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jluw geval beter elke dag een beetje ipv een dikke plens voor een paar dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Hatseee said:

In jluw geval beter elke dag een beetje ipv een dikke plens voor een paar dagen

 

Ja sowieso maar hoeveel en hoevaak vraag ik me af. Had voorheen om het uur 30 ML en later op ze top elk uur en zelfs nog in de nacht omdat ik verteld werd dat stekken droog kunnen staan in de nacht...... stekken groeiden heel langzaam dus en bleven klein. Zoek meer een advies als: wanneer stekken er in staan doe 4 x per dag 20-30 ML per keer, 3de/4de week 5/6 x per dag 40-50 ML per keer en op ze top rond 6e week 7 x per dag 60 ML. Dat is nu het plan. Kan ik in de nacht stoppen met druppelen? 

Edited by 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra mensen in milliliters water gaan praten loop ik weg,je bent geen cake of taart aan't bakken hahaha.
Schema is maar een leidraad,voedingsbehoefte verschilt per soort en per plant altijd opletten dus.
Alles gaan berekenen is onzin,en kost kostbare tijd.

Die plant met problemen heeft een voedings-overschot,duidelijk.

 

In de nacht neemt een plant niet zoveel water als overdag,dus verzuip de boel maar niet.
Een plant kan beter 1 keer in de 2 a drie dagen water krijgen,hangt ervanaf hoeveel blad eraan zit want hoeveelheid blad bepaalt de hoeveelheid verdamping.
Als je telkens maar een pis beetje geeft droogt de rest van je medium uit en heb je weer andere problemen.
Een goede cocos grond(van de praxis) toevoegen voordat je begint geeft al een makkelijkere waterhuishouding en drainage en kun je ze niet heel snel meer verzuipen.
 

Work smarter not harder my friend :D

 

 

 

Jah bless!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

Zodra mensen in milliliters water gaan praten loop ik weg,je bent geen cake of taart aan't bakken hahaha.
Schema is maar een leidraad,voedingsbehoefte verschilt per soort en per plant altijd opletten dus.
Alles gaan berekenen is onzin,en kost kostbare tijd.

Die plant met problemen heeft een voedings-overschot,duidelijk.

 

In de nacht neemt een plant niet zoveel water als overdag,dus verzuip de boel maar niet.
Een plant kan beter 1 keer in de 2 a drie dagen water krijgen,hangt ervanaf hoeveel blad eraan zit want hoeveelheid blad bepaalt de hoeveelheid verdamping.
Als je telkens maar een pis beetje geeft droogt de rest van je medium uit en heb je weer andere problemen.
Een goede cocos grond(van de praxis) toevoegen voordat je begint geeft al een makkelijkere waterhuishouding en drainage en kun je ze niet heel snel meer verzuipen.
 

Work smarter not harder my friend :D

 

 

 

Jah bless!
 

Bedankt voor je advies!

 

Drogen de coco slabs niet uit als je maar 1 x in de 2 a 3 dagen water geeft :o heb al 20 % drain bij 30 seconden druppelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hydro geef je niet om de 2/3 dagen water (kratjes rfx uitzondering) en al zeker niet een flinke plens voor een paar dagen heren aarde kwekers.

Mbt water geven en hoeveel moet je echt een beetje zelf uitvinden.

je geeft nu per plant 7x60 wat net iets meer dan 400ml is per 18u en dat is heel redelijk.

doe je nu aan drain to waste (dan heb je geen enkel obstakel) of hergebruik je voedingswater (waar van alles bij kan komen kijken).

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Soo heey helemaal in het rood geschreven,toe maar heey :lol:

 

@4TM Ik heb me verkeken op het medium dat je gebruikt,niet goed gelezen.
Ik had het over aarde en jij hebt slabs kerel:oeps
Druppelen heb ik ook geen verstand van,tenzij het canna olie is wat druppelt.

Dat betekent dus dat ik je niet kan helpen zoals ik zou willen bro,balen.
 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, lostchild said:

Op hydro geef je niet om de 2/3 dagen water (kratjes rfx uitzondering) en al zeker niet een flinke plens voor een paar dagen heren aarde kwekers.

Mbt water geven en hoeveel moet je echt een beetje zelf uitvinden.

je geeft nu per plant 7x60 wat net iets meer dan 400ml is per 18u en dat is heel redelijk.

doe je nu aan drain to waste (dan heb je geen enkel obstakel) of hergebruik je voedingswater (waar van alles bij kan komen kijken).

Klopt ik geef nu zo'n 7 x 60 ML eind week 5, 8 weken bloei soortje (Opium heet die, 50/50 indica sativa) verdeeld over 12 uur geen 18. Plus In nacht 1 x klein beetje maar twijfel of dat zin heeft om uitdroging te voorkomen.

Drain to waste, hergebruik het niet.

 

Wat ik nog moeilijk vind is zonder schema het EC te bepalen. Dit soortje kan weinig hebben qua EC vergeleken bij andere die ik heb gehad. Kijk nu naar het blad als die gaat glansen/vet er uit ziet dan schijn je op grens te zitten zolang puntjes niet verbrand zijn is wat ik heb gelezen een keer.  Maar als de puntjes al een keer verbrand zijn zoals nu is het moeilijk te weten wanneer ik nog steeds te hoog zit in de weken daarna of wanneer ik hoger moet of tekorten te verkomen.. Gewoon zorgen dat blad niet vet/glans er uit ziet of daar tegen aan blijven schurken?

 

10 hours ago, Collie Weed said:

@lostchild Soo heey helemaal in het rood geschreven,toe maar heey :lol:

 

@4TM Ik heb me verkeken op het medium dat je gebruikt,niet goed gelezen.
Ik had het over aarde en jij hebt slabs kerel:oeps
Druppelen heb ik ook geen verstand van,tenzij het canna olie is wat druppelt.

Dat betekent dus dat ik je niet kan helpen zoals ik zou willen bro,balen.
 

 

 

 

 

 

Dat vermoeden had ik al :P Bedankt voor de moeite evengoed! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de nacht druppelen kan je mee stoppen, plant is niet actief bezig met water opname en de slab valt echt niet droog in die tijd of jij moet heel verkeerde dingen gaande hebben in je setup.

Hoeveel voeding je kan geven is 1e keer met een nieuw soortje altijd afwachten.

Stel voor jezelf een max (bij mij is dat 1.3 met de voeding die ik gebruik) en ga er niet overheen wat anderen ook zeggen (is jouw start EC ook 0.24??) en je bespaart je en een boel meten en een boel kopzorgen.

Kan je die 1.3 tot het einde zonder noemenswaardige problemen geven en is het resultaat goed kan je proberen de volgende keer 1.5 te gaan halen als max.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een nieuwe slab inwatert is het handig om te meten hoeveel water je er ingooit en hoeveel water er weer uit komt als je het plastic insnijdt van onderen. Dan weet je precies wat zo'n slab aan water vasthoudt.

Als je dan ook weer meet hoeveel water je er bij het watergeven in moet gooien om drain te krijgen weet je ook weer precies hoeveel je planten verbruikt hebben sinds de laatste watergift. Ook kun je zo mooi bijhouden hoe dat waterverbruik oploopt.

En je weet dan ook hoeveel dagen zo'n slab eigenlijk niet bewatert hoeft te worden voordat hij vrijwel droog is. Bvb. als er zeg 10 liter water inzit en je plantjes verbruiken per dag 1 liter per slab dan heeft zo'n slab volgens Bartjens, theoretisch gezien, voor 10 dagen water. Natuurlijk is het beter om niet om de 10 dagen water te geven, maar om de twee uur is ook niet echt nodig.

Als je CO2 toevoegt zit je nmm snel te laag in je Ec, maar dat is ook weer iets wat je proefondervindelijk leert. Misschien is het wel beter om nu ook je CO2 wat te laten zakken, bvb naar 500ppm, of zelfs naar 400, gezien je problemen. Problemen worden door CO2 vergroot.

Edited by Twiet
Stukje tekst toegevoegd.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/29/2018 at 11:16 AM, lostchild said:

In de nacht druppelen kan je mee stoppen, plant is niet actief bezig met water opname en de slab valt echt niet droog in die tijd of jij moet heel verkeerde dingen gaande hebben in je setup.

Hoeveel voeding je kan geven is 1e keer met een nieuw soortje altijd afwachten.

Stel voor jezelf een max (bij mij is dat 1.3 met de voeding die ik gebruik) en ga er niet overheen wat anderen ook zeggen (is jouw start EC ook 0.24??) en je bespaart je en een boel meten en een boel kopzorgen.

Kan je die 1.3 tot het einde zonder noemenswaardige problemen geven en is het resultaat goed kan je proberen de volgende keer 1.5 te gaan halen als max.

Ik ga het proberen bedankt!

 

On 7/29/2018 at 1:09 PM, Twiet said:

Als je een nieuwe slab inwatert is het handig om te meten hoeveel water je er ingooit en hoeveel water er weer uit komt als je het plastic insnijdt van onderen. Dan weet je precies wat zo'n slab aan water vasthoudt.

Als je dan ook weer meet hoeveel water je er bij het watergeven in moet gooien om drain te krijgen weet je ook weer precies hoeveel je planten verbruikt hebben sinds de laatste watergift. Ook kun je zo mooi bijhouden hoe dat waterverbruik oploopt.

En je weet dan ook hoeveel dagen zo'n slab eigenlijk niet bewatert hoeft te worden voordat hij vrijwel droog is. Bvb. als er zeg 10 liter water inzit en je plantjes verbruiken per dag 1 liter per slab dan heeft zo'n slab volgens Bartjens, theoretisch gezien, voor 10 dagen water. Natuurlijk is het beter om niet om de 10 dagen water te geven, maar om de twee uur is ook niet echt nodig.

Als je CO2 toevoegt zit je nmm snel te laag in je Ec, maar dat is ook weer iets wat je proefondervindelijk leert. Misschien is het wel beter om nu ook je CO2 wat te laten zakken, bvb naar 500ppm, of zelfs naar 400, gezien je problemen. Problemen worden door CO2 vergroot.

Goeie! Ik ga er is naar kijken ! Bedankt man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...