Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OrYmans

4x silver haze verloren zaak?

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

 

Zit te denken om maar overnieuw te beginnen. 1 week 18/6 gestaan, staan nu 2 weken op 12/12. 

 

Ik denk teveel water gegeven? Blumat er gisteren pas in gedaan. Temperatuur en LV redelijk onder controle. 

 

staan in 80x120, RapidLed 375w cob’s, 600 canlite en 500m3 softbox

Wat denken jullie?

1D43AC75-F285-435E-AC21-DE1CCAF819C7.jpeg

5274F429-DAAD-4BFA-B971-9E0BF89E8165.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je klimaat is niet goed op orde denk ik zo te zien met dat kanoblad.

Je hebt beestjes erin zitten,thripsen of spint zo te zien.
Je hebt op de laatste foto een overbemest plantje als model.
Die bovenste is net boerenkool hahaha.

En er zit mogelijke windschade op je blad,je hebt toch niet de fan er direct opstaan met orkaanstand?
Of is dat verbranding van de voeding?:huh:

 

Aarde wegmikken met de plantjes erbij is de beste optie,je wilt geen beesten in je volgende run.
Tent of hok schoonmaken met dettol.
 

Eerst zorgen dat je klimaat op orde is,voordat er planten ingaan.
Weet welke grond je wanneer moet gebruiken,waar heb je die plantjes trouwens op staan?
 

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is en hoe ziet windschade er uit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bless Verbrande randen op een verder groen blad(dat blad net achter dat kabeltje)

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dat verklaard misschien ook mijn probleem. Echter is mijn fan maar een klein monkey fannetje. Daar komt niet zoveel wind vanaf. 

Edited by Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Collie Weed bedankt voor je reactie!

Klimaat, tja het is wel redelijk warm nu. Max 32 graden. 

Heb inderdaad thrips, was al begonnen met Neem olie. En ook staat de kleine monkey fan op de planten gericht( wel op de zachtste stand)

Plantjes staan in light mix.

Geen redden meer aan dus, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dus waarschijnlijk een combo van alles wat ze de das omdoet.
Begin opnieuw en laat de temperatuur onder de 28 graden als het even kan en zet een bak water in je tent als het warm is.

Doe je fan op gepaste afstand en zorg dat de blaadjes !net aan! heel zacht wiebelen door de wind.
Als het zo warm is is het ook beter om je lamp wat hoger te hangen of in geval van meerdere armaturen eentje uitzetten tijdelijk.

Je kan ook je tent op een kleine kier laten zodat er extra lucht aangezogen kan worden,wel dichtdoen als het bedtijd is voor ze !
 

Aarde wegmikken of steriliseren met de waterkoker daar zitten ongetwijfeld eieren in van die thripsen,die de volgende generatie plantjes van jou ook wel lusten.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed thnx, ik ga helemaal opnieuw beginnn. Eerst alles reinigen met dettol( ook de potten). Is fatsoenlijke aarde te krijgen bij het truincentrum/bouwmarkt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom staat de plant met pot in een andere pot en heeft het zo erg warm, staat uit of in een slechte wind?

Hoe heb je de verse lucht aanvoer van de tent geregeld?

Planten stikken de moord lijkt het wel.

Mogelijk hangt de LED lamp er ook te dicht op.

Trips zet 150 tot 300 eieren af in blad of bloem, waaruit larven komen. De larven doorlopen een aantal vervellingen. Voor het verpoppen laten tripslarven zich uit het gewas op de grond vallen, waarna ze in de grond verpoppen.

In de grond zit misschien een verdwaalde pop die voor een nieuwe plaag kan gaan zorgen maar geen trips eitjes Collie:search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild staan gewoon in 25liter potten, misschien lijkt dat zo?

 

led hangt op 70cm afstand en niet eens op vol vermogen. Ik heb onderin de tent 3 “luchtgaten” die open kunnen, die staan allemaal open. Ong 20cm diameter. Warme lucht blaas ik uit naar buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het inderdaad verkeerd met die pot, de weerkaatsing vd lamp en het lager vullen van de pot geven een optisch beeld dat het net lijkt alsof er een pot in een pot of bak stond (zeker op foto 2) voor mij:rolleyes:

Afstand lamp -gewas kan het niet zijn in dit geval met 70cm er vanaf.

Mag die LED er niet wat dichter op bij draaien op minder vermogen (vraag Wietefras, die heeft er kijk op, ik ben een LED leek) ?

Heb je de afzuiger gedimd via een dimmer (op temperatuur) of draait die volop?

Volgende keer je potten netjes opvullen of een slag kleiner nemen want wat ik eerder zei (staat uit of in een slechte wind?) blijft opgaan.

Trips kan je nu nog makkelijk bestrijden met bijvoorbeeld Neem of een andere (liefst biologische) insecticide.

Het zou kunnen dat je mutantjes in huis hebt gehaald, van welke zaadbank zijn deze SH's?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Thripsen dansen gewoon over de neem heen bij mij,de pineapple expressjes waren helemaal leeggezogen ondanks neem behandelingen,maar DIE thripsen waren ook resistent geworden tegen karate.:wacko:

 

@lostchild Ik denk dat het niet perse aan het zaad ligt L.C.,teveel kleine dingen in klimaat die niet echt kloppen.
Gewoon een gevalletje pech,gelukkig begint hij opnieuw.

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@colie

Bij mij legt alles het loodje als ik een Neem douche geef.

De taxus kever die een plant aan het kaalvreten was is door 1x spuiten nu ook alleen nog maar bij de buren te vinden.

Als tripsen over de Neem heen dansen dan doe je iets echt niet goed bij het aanmaken van de Neem:search:

Ik vraag naar de zaadbank omdat ik daar gewoon benieuwd naar ben en niet om het zaad ergens de schuld van te geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

Ze staan momenteel weer een weekje op 12/12. Ziet er een stuk beter uit! Alleen één probleem gevalletje(zie foto). Is dat gewoon een freak of ligt dit aan mijn kweekkunsten? 

 

30C4B6C4-75FC-47E1-B557-9B8009738B10.thumb.jpeg.504137aecdc3d92de167fdacbd7c4600.jpegEE5F41F9-4543-45AE-AFA1-73DB94FFD2A3.thumb.jpeg.83dfd701bf3519a83483f1984cd90b54.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die doet nog een klein beetje anders dan de rest maar trekt al wel bij he?

Ziet er allemaal een stuk beter uit dan eerst.:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal opnieuw begonnen, met alle tips van jullie! Wel weer wat last van thrips helaas, wel onder controle met Brimex. 

Plantje trekt nog wel bij? Dacht zelf aan overvoeding dus geef f niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te lichtgroen voor een overvoeding, een mutantje zal denk ik eerder het geval zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had de potten beter helemaal tot de rand moeten vullen zoals @lostchild ook al heeft gezegd. Nu creëer je door de hoge pot wanden een soort micro klimaat die te warm zou kunnen worden voor de plant.

Volgende keer toch echt HELEMAAL opvullen, de grond zakt namelijk gedurende kweek nog best een stukje in.

Ik heb momenteel ook last van trips, ik heb nog niks hoeven spuiten maar heb een heel leger roofmijten uit gezet misschien ook iets voor jou om te doen?

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Wat mij al wel opgevallen, grond zakt nog een heel stuk. Goed om te weten voor de volgende keer.

 

Brimex moet eigenlijk gebruikt worden icm roofmijt, mocht het weer verergeren ga ik deze erbij zetten.

@lostchild Mutant kan ik gewoon laten staan toch? Kijken wat er van komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OrYmans, ik zou gewoon die roofmijten bestellen als je het mij vraagt. Waarom zou je het niet doen of wacht je tot het werkelijk een plaag is? Want dan kan het je planten kosten.

Deze jongens kunnen je helpen en zijn zeker betaalbaar: Klik

Die misvormde plant kan je gewoon laten staan en kijken wat het wordt, tenzij je ziet dat je andere planten die ruimte kunnen gebruiken, dan zou ik hem weg doen.

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutantjes leveren wel vaker uitzonderlijke wiet op en als het niet in de weg staat en gewoon meedoet met de rest laat ik ze altijd staan.
Jammer genoeg is het niet geschikt voor produktie omdat ze meestal te weinig opleveren maar wat ze opleveren maakt veel goed en ik wou altijd dat ik er meer van had.

Ze zijn vaak ook wat eerder klaar.

Als je goed kijkt zie je meerdere hoofdtakjes, net alsof je vanaf heel jong dat plantje al een keer topte wat je vast niet deed.

De naam voor dit verschijnsel ben ik kwijt misschien dat een ander forumlid dat weet?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

autotopping (basiskennis )

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

waait die topping er dan niet af op de snelweg? hoppa hele a4 onder de aardbeiensaus! :o

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mutant plantje heeft geen last van overbemesting,is gewoon wat ''anders'' dan de rest.
Geen verbrandde bladpuntjes of klauw,dus die heeft gewoon goede bemesting en niet teveel.

Gewoon doorgaan zoals je gaat,goed blijven kijken en opletten.;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mutant plantje is goed aan het bijtrekken @Collie Weed

Nu nog een ander probleempje haha, kan beetje oogje maken volgende x.

 

plant rechts voor groeit niet echt de breedte in, blijft ook klein. Plantje is erg geel vergeleken met de rest, bijvoeden heb ik al gedaan..voedingstekort nog steeds?

 

1A6DDB55-239D-42A5-83EE-4CAD912FC8AF.jpeg

29763690-880C-4150-880A-A0A78DE316B9.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...