Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Vaporizer ervaring?

Recommended Posts

Om dit topic eens even weer aan te zwengelen :P : ben zwaar geinteresseerd in een verdamper van meneer Evert ,maar de welke moet je nu hebben en met of zonder ventiel?

 

Is de verdamper ergens rechtreeks te kopen in een winkel?

 

Als degenen die op dit topic hebben gereageerd even een brul laten met een vervolgupdate.

 

Als dit ding me nou eens gestopt krijg met roken. Zijn er hier mensen gestopt met roken door dit apparaat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gestopt met roken!

 

Toch min. 4 jaar gerookt en moet zeggen, hoe meer je gaat blowen hoe minder moeite je ermee hebt! :P

Ik zou gaan voor de grote versie MÉT veiligheidsventiel.

 

Veiligheidsventiel zorgt er eigelijk voor dat het glas niet springt mocht je een keer flink gaan hoesten.

Voor mezelf heb ik dit niet gekocht, maar als iemand (een minder ervaren) blower rookt bij mij, wil ik hem ook nog heel houden ;)

 

klik hier voor verkoopadressen.

 

gr.

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mede dampers. Ben wel nieuwsgierig naar de uitwerking van deze verdamper:

gallery_20141_7200_15090.jpg

Iemand ervaring? groetjes Firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja potjandoorie,

hoe heeft Evert die voor me verborgen weten te houden?

of had die er nou wel wat over verteld?

 

Wodrt al een beetje draaierig als ik er te lang naar kijk geloof ik :wacko:

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat dat ding niet in het cannabis museum?

 

Anywho, mijn ervaring was dat de verdamper (geen enkele verdamper) mij kon helpen te stoppen met het mixen van tabak met wiet, het effect van de verdamper is een high effect, en ik ben nou eenmaal gek van het stonede gevoel van een joint!

 

Gr. El Shamano

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Weetje,

 

Ik kwam de foto tegen op http://www.fuckcombustion.com leuke site voor de dampestampetjes lijkt me lol.

Kun je Evert niet even aan zijn mouw trekken en vragen waar hij deze geweldige verdamper heeft verstopt? Begin dr van te kwijlen.

 

greetz Firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fuckcombustion is idd een leuke site!

 

Ik vond nog een plaatje van Eagle Bill in het hemp museum met een grote verdamper, is wel een andere dus...

 

Eagle Bill

 

Copy%20of%20eaglebill.jpg

1822-ccup08.jpg

 

Gr. El Shamano

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had mijne nog niet gepost.. alsnog;

 

gallery_18870_6283_85614.jpg

 

Foto zonder mondstuk :rolleyes: Er komt een tijd dat ik er een slang aan ga bevestigen, lijkt me eigelijk ook veel makkelijker.

Weet iemand nu waar je die lichtgevende effecten kan kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gave apparaten zijn het toch.

Dit is de mijne, en ben er wel goed over te spreken.

gallery_20141_7200_2148.jpg

Nu sparen voor een echte Verdamper.

 

greetz Firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lachen apparaat Firefox, een vaporizer met afstandsbediening :rolleyes:

Is dat dat apparaat waarmee je ook aromatische luchtjes kan verspreiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He El Shamano,

Ja met afstandbediening is reuze handig trouwens :rolleyes: relaxt op de bank slang in je mond en dampen maar. En ja je kan er ook aromatische luchtjes mee verspreiden. Er wordt potpourri meegeleverd.

Zie link: http://www.arizer.com/

greetz Firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chill! gebruik je de ballon vaker of liever de slang?

En waarom wil je nog een 'echte' verdamper kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin vaak de ballon gebruikt, maar nu steeds meer met slang. De smaak van de slang is beter/verser. Omdat de smaak beter is van De Verdamper.

greetz Firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf de Volcano Digital en moet zeggen dat ik het effect met de vapo veel rustiger en fijner aanvoelt dan als je het puur rookt of gemengd met tabak.

 

Het effect gelijkt meer op wanneer je een heleboel spacecake hebt gegeten en is dus erg sterk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

 

hoe maken jullie je verdamper schoon ?

 

Ik heb die van mij laatst met het ethanol natriumhydroxideoplossing schoongemaakt nadat bleekmiddelen het glas niet glimmend genoeg schoon kregen... Nu glimt het glas weer als nooit tevoren, alleen de logo's zijn er af...

 

Heet sop werkt niet voor mij, het is te simpel ook...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak het schoon met ''Gedenatureerde ALCOHOL 96%'' en wat zout.

werkt perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees

 

Ik maak de mijne meestal met een sopje met heet water schoon, met die borstels die je erbij krijgt.

Verder zou "pipe cleaner" goed werken.

Het einge wat je niet helemaal mooi schoon krijgt vind ik, is het cupje waar de wiet in gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees

 

Ik maak het schoon met medi alcohol. Ik zet de spullen er een nachtje in en dan afspoelen en alles is schoon, en als je de alcohol vaker gebruikt kun je het laten indampen en hou je een lekkere iso hash over.

 

greetz Firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier nog niemand iets zien posten over de verdamper die ik nu een half jaar gebruik, namelijk de HerbalAire.

Na 2 andere verdampers te hebben gebruikt... een glazen bolletje waar ik niet tevreden over was, en een redelijke verdamper waarbij de wiet werd verhit via een metalen bakje, ben ik tot de conclusie gekomen dat deze HerbalAire verdamper toch ronduit de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

 

Het is een compacte verdamper die precies doet wat je ervan verwacht en meer. Temperatuur instellen gaat zeer nauwkeurig en binnen 2 a 3 minuten is 't apparaatje al klaar voor gebruik!

Je kunt het op meerdere manieren gebruiken, zo kan je rechtstreeks van 't apparaat 'zuigen' via een slangetje of je zet er een klein verlengstukje op en dan sluit je een plastic ballon/zak aan op de vapo. Via een bijgeleverde pomp kun je dan in enkele minuten een zak vol krijgen, en dan relaxed op je eigen tempo rustig die zak leegtrekken!

Heb je goede kwaliteit wiet, dan heb je in verhouding met waterpijp/joint minder nodig om een hele fijne roes te krijgen. Ook de smaak van de cannabis komt in mijn optiek veel beter tot zijn recht met deze vaporizer dan met andere modellen!

 

Kortom, voor iedereen die iets meer uit wil geven aan een zeer goed werkende, effectieve en betrouwbare verdampert (hij is al enkele keren geflikkerd, maar omdat ie stevig gebouwd is en geen glas bevat, no problem at all!) dikke aanrader wat mij betreft.. het wordt ook wel de 'mini-volcano' genoemd. Als de mijne nu kapot zou gaan of gejat zou worden.. zou ik zeker een nieuwe kopen! Stuk prettiger voor mijn longen vooral en het effect en de smaak is heerlijk! Doe er je voordeel mee ;) (En mocht je er een hebben gekocht, meldt dan even wat je ervan vindt!)

 

Linkje naar het azarius filmpje over de HerbalAire: http://www.youtube.com/watch?v=w6n7uVLjakE

Edited by Rzoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik een 'Reizer Veilig' ga kopen van de verdamper. :rolleyes: ik gebruik nu een vap-bong, heel handig ter grootte van een wietpijpje en kan je in een hulsje doen die op een stift lijkt haha.

vapbong.jpg

kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een verdamper met / zonder transformator?

 

 

 

*edit; mocht iemand interesse hebben in m'n vapbong.. ik doe 'm weg om een grotere vapo te kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als je een verdamper wilt hebben met een verwarmingselement

moet je een voeding hebben van 12 volt.(de trafo)

Alleen de fohn(dubbele stip op de o) heeft geen trafo nodg omdat die op 22o werkt.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het lezen van onder andere deze topic ben ik helemaal naar Amsterdam gereisd (en geloof mij, da s n eindje van hier) om mij in de azarius-shop een Arizer Extreme te gaan halen. Uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog eens wat 'specialere' wietsoortjes te kopen die je in Belgenland niet gemakkelijk vindt.

 

Eigenlijk wou ik die van Evert maar die ziet er zo fucking breekbaar uit en dus onhandig op drukke stonede avonden en met een paar honden in de buurt dat ik maar voor de arizer heb gekozen (volcano is dan weer wat overdreven duur lijkt mij).

 

Ik heb het ook al door andere gebruikers bevestigd gezien dus ik ga er niet te veel over uitweiden maar het is idd ech wel een andere, actievere, meer trippy zelfs high, dan de stonedheid van een joint.

 

Heb toch paar vraagjes voor meer ervaren dampers:

 

1.Ik vraag mij af of er een punt is waarop alles verdampt is en je eigenlijk rook begint te inhaleren of niet? Na een 20 minuten kan ik mn wietjes dikwijls nog wat roeren de temp iets hoger zetten (185 naar 200 bvb) en nog 10 min 'dampen(?)'.

De smaak wordt dan wel langzaam slechter. Bij de arizer ligt de wiet in een glazen bokaaltje dus komt niet in aanraking met het verwarmingselement.

 

2.Sowieso vind ik dat alle soortjes zowat dezelfde smaak krijgen, ik weet niet of dit gewoon komt omdat ik jaren gerookt heb of door het type verdamper. Zouden er manieren zijn om de smaak wat aan te passen, bvb met etherische olie?

 

En tenslotte:

3.is het idd een goede truc om je restjes bij te houden en er cake ofzo van te maken? Heb gelezen dat deze veel cannabinol zou bevatten en dus ook een stonedmakend effect zou moeten hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik een vaporizer wil kopen en stoppen met roken, omdat ik een longaandoening heb.

 

Ook omdat mijn dochters nu beiden roken en hun wil doen inzien dat roken niet goed voor hun is.

 

Het is voor mij een stap in mijn leven, omdat ik nog langer mee wil dan vandaag.

 

Mij is de verdamper van Evert geadviseerd. Deze ken ik omdat ik deze geregeld in de toermalijn heb uitgeprobeerd

Iemand andere adviezen?

 

Medicinaal gebruik van Cannabis in de verdamper

 

Dit moet gezien worden als een vorm van fytotherapie, kruiden-geneeskunde. Het kan vooral palliatieve zorg, oftewel verlichting bieden. In veel gevallen verbetert het lichaamsbewustzijn van de patiënt door het gebruik van cannabis, waardoor hij of zij beter rekening kan houden met zijn klachten.

 

Werkzaam o.a. bij:

 

Werkzaam bij pijnen. Het werkt niet als verdoving, maar kan een betere ontspanning geven in de pijn, zodat men er anders mee omgaat. Pijnen verdoven of uitschakelen kan gevaarlijk zijn omdat men dan te weinig rekening kan gaan houden met de oorzaak van de pijn. Pijn is een vorm van een waarschuwing.

Het werkt spier-ontspannend, waardoor het hele lichaam beter ontspant. Bijvoorbeeld op de spiertjes in de luchtwegen waardoor de carapatiënt minder benauwd is. Of op de blaasspieren waardoor urine-incontinentie afneemt.

De bloedcirculatie verbetert, waardoor een betere warmte huishouding ontstaat en een betere doorstroming.

Spasmes verminderen, waardoor men beter slaapt. Het zijn vaak de spasmes, die komen als de patiënt 's avonds in bed ligt, die hem of haar wakker houden.

----EDIT----patiënten die een chemokuur ondergaan zijn vaak misselijk. Dit kan verminderen met cannabis, waardoor er weer meer eetlust komt en betere opbouw van het lichaam.

Cannabis werkt geestelijk verruimend, waardoor de patiënt minder gefixeerd is op de ziekte en er meer ruimte voor ontspanning komt en men beter kan relativeren. Men kan meer genieten van de wereld om zich heen.

Cannabis werkt sexueel stimulerend. Het helpt ter voorkoming van vroegtijdige zaadlozing en door de spierverslappende werking heft het erektieproblemen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke, de verdamper van Evert is makkelijk te gebruiken, geeft van alle verdampers toch wel de beste smaak vind ik en kan ook genoeg bevatten voor een paar uurtjes... Makkelijk schoon te maken... Iedere ochtend even uitspoelen en je kunt weer lekker dampen!

 

Wat een ervaring :rolleyes: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt Blowsterke ook lid van de dampestampertjes?

ik ben niet meer objectief: evert's verdamper is the best, hehehe

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...