Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Vaporizer ervaring?

Recommended Posts

Wernard vertelde eens dat het hoesten gezien kan worden als een soort reiniging van je longen die vuil zijn.. De damp van de verdamper is heel schoon, en als je dat niet gewend bent (door bijv altijd tabak te roken) kun je er (de 1e keer?) van hoesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik rook soms wel eens een sigaret.

Maar ik kreeg een beklemmend gevoel op de longen, misschien heb je wel gelijk.

Ik wil het best proberen van geen tabak meer te roken (buiten joints) en enkel de verdamper doen, eens kijken of het beter gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabak is zowiezo troep, gewoon lekker alleen nog puur verdampen :verrygood

 

Misschien dat Evert of Weetje je er iets meer over kunnen vertellen, er zal vast een reden voor zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay folks,

Gisteren, met uiteraard de nodige tamtam, minimeeting met keesthemad, whazzup, Aad en DrLinvingstoned, Everts verdamper aangeschaft.

 

De Luxe Vaporeizer met veiligheidsventiel. Het geheel komt in 3 dozen, erg degelijk verpakt.

Het uitpakken geeft me weer even het kinderlijke gevoel dat ik, als in Sinterklaas gelovend kind m`n pakjes uitpakkend. had.

 

gallery_7602_4793_752798.jpg

Alles uitgepakt

 

Zie dat de nodige borsteltjes bijgeleverd worden, evenals een potje vet.

De duidelijke handleiding volgend, schroef ik het houten blokje van de plank, sluit het snoer aan op de trafo en schroef het blokje terug op het plankje.

 

gallery_7602_4793_32632.jpg

Het resultaat na montage

 

gallery_7602_4793_55527.jpg

Tevens wordt er een certificaat bijgeleverd

 

gallery_7602_4793_272423.jpg

Klaar voor gebruik

 

Vanaf nu puur.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vanaf nu tabaksloze suf ?!

 

Prachtig, veel plezier er mee man!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de verdamper(standaard reizer) nu bijna een maand.

In het begin moest ik weleens hoesten maar dat wordt snel minder,wat vooral opvalt is de smaak en het sterke effect.

Ijsblokjes verminderd het hoesten maar ook het effect dus gebruik ik nu gewoon weer voor de helft gevuld met water wat het beste resultaat geeft.

 

Het screentje wordt wel snel vies,ik brand het eens om de zoveel dagen schoon met een kleine gasbrander.Ook heb ik 30mm screens gekocht die wat fijner qua structuur zijn.

Hoe doen jullie dat met die screens?

 

Wat me ook opvalt is dat bij het verwarmingselement(onder) wat olie op het glas zit,kan dit kwaad?

Edited by Art

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de Volcano Digital voor 1 dag en weer verkocht, ik vond het net gezegt zwaar tegenvallen, qua smaak etc... geef mij maar een gewone joint ofzo :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een digital Vulcano aangeschaft.

Na lang twijfelen (tussen de verdamper van Evert en de Vulcano) heb ik na veel gebruikers ervaringen gelezen te hebben

gekozen voor de Volano.

Het is een duur apparaat maar omdat ik niet meer tabac rook en mijn vrouw een chillum vind stinken was dit mijn keuze,

Ik heb hem gekocht op het internet bij de fabrikant en hij stond 3 dagen (jawel 3 dagen) later bij mij op tafel.

Eerste indruk, kwaliteit en nog eens kwaliteit.

Stevig Duits maar die zakken zien er toch een beetje raar uit.

Eerste rook ervaringen...........het is ongelooflijk.

Je wordt veel lekkerder stoned en je blijft veel helderder.

Ik consumeert meestal drie ballonen en ik moet je zeggen dat het effect beter is dan roken in welke vorm dan ook.

Je kunt zelfs je knipafval vaporisen, het verschil is nauwlijks merkbaar.

Schoonmaken is helemaal easy, je longen blijven redelijk schoon en de effect factor is 20 procent hoger dan een chillum.

Dus voor mij de Volcano all the way al blijven die luchtzakken een beetje raar gezicht.

Ik hoor graag van andere gebruikers.

 

Groeten van KC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook zo graag eens een goede verdamper willen proberen voordat ik er honderden euro's aan uitgeef.

Is er misschien iemand die mij daarmee kan helpen?

 

Ik heb eigenlijk de herbalaire op het oog, staat bij Azarius te koop.

 

Voordeel is dat ik al jaren puur rook en dus dat de smaak me wel niet zal tegenvallen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik heb mijzelf een verdamper gehaald voor 50 euro ,, het werkt op stroom en ziet er duurder uit

de naam van de verdamper is lamp of god ..er zit een temp regelaartje op alleen iets in het pools over te vinden .. het is ff oeffenen

maar het werkt redenlijk goed !!! alleen zit er geen water resovoir bij .. dit is natuurlij zo op te lossen door de slang waar je aan zuigt in een potje water te leggen ( 2de pijp ) mijn mening je kan de dure na bootsen ...

 

het enige na deel je moet soms wachten tot er weer damp in zit +- 3 minuten !!

voordeel door dat ik via het water damp blijft de stof uit de verdampe3r in het water achter wat anderns niet wwas gebeurd !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ricop2: die vaporizer is een zogenaamde "conduction style" vaporizer, deze verdampt door via een verhit bakje waar je je wiet in doet.

Het verschil met de duurdere is dat die de wiet verhitten op precies de juiste temperatuur door de verhitte lucht erlangs te laten stromen.

Daardoor heb je geen contact met de wiet waardoor er geen verbranding is.

 

Waar je dus vaak op moet letten met die vaporizers is dat je het niet te lang verhit, want dan zit je al gauw weer te roken.

 

Johan V: als je van de pure smaak van wiet houd, en je wilt een goed apparaat hebben kun je aan de hand van dit topic al wel lezen dat een verdamper van evert het beste voor je zou zijn. het nadeel is dan wel de mobiliteit... maar gebruik je hem alleen thuis is ook de fragiliteit geen issue. verder geen nadelen te bedenken over dit apparaat... ik gebruik zelf de luxe versie met ventiel.

 

Gr. jcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonet mijn verdamper uitgepakt en in elkaar gezet.

 

wat een mooi ding is dit toch. :(

gallery_5497_4910_71186.jpg

 

de verwarming 10 minuutjes voorwarmen (moet zo eerste keer),

en om te testen versgeoogste, halfdroge ko kush in de kop gedaan.

gallery_5497_4910_87013.jpg

 

en lurken maar.

 

dat was dus 2 uur terug,

nu pas kan ik terug zonder al te veel fouten schrijven, :D

 

wat een verschil met mijn vapir one.

geen geknoei met zakken wisselen en temperatuur afstellen.

nee hoor, de stekker er in,

beetje wachten en go, :o

 

bovendien compleet geluidloos. :D

 

straks eens wat drogere wiet van de vorige oogst verdampen

en als ik vanavond niet helmaal weg ben wat geperste polm. :tu

 

de verdamper: 10/10

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gfeliciteerd met de aankoop van het jaar! :(

 

Als je echt hele droge wiet hebt kan je het ook eerst wat vochtiger maken, dat verdampt een stuk beter :D

Ik doe de wiet een tijdje tussen wat sla-blaadjes, in tegenstelling tot aardappelschillen proef je dan niks en dampt het weer heerlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gebruik warm water.. Is ook erg lekker, maakt het geheel nog zachter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoo! Wakker worden met beide neusgaten open :execute Dat is nieuw :doctor:

 

Er komen dan geen dikke slierten damp uit zoals bij de vulcano en de verdamper,

maar hier blijft de vapir1 voorlopig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren (na een tijdje niet te hebben gedampt) weer even een klein kopje Redhair verdampt in de Catweazle. Ze hebben daar nog die oude staan van Evert (volgens degene achter de balie staat die er al een jaar of 12), met zo'n verfpistool, maar werkt inderdaad net zo goed eigenlijk. Lekker de hele middag rustig high geweest, niet te overweldigend, maar wel zeker aanwezig.

 

Moet zeggen dat vaporizen eigenlijk lekkerder blijft. Het gevoel van het vasthouden van een jointje is zeker bevredigend, maar die lekkere smaak van die wiet maakt het wel goed. Eigenlijk zo goed dat ik nu zelf eentje wil aanschaffen :execute. Ook de high was 'interessant' :D, was wel even aan het :doctor: halverwege de avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds 2 weken de trotse bezitter van een verdamper van Evert. Er zat iets niet helemaal lekker met de pot en vloog t ventiel eruit en sprong er even later een stukje van de hals af. Deels aan mezelf te danken want ik moest natuurlijk dat ventiel testen, maar was zo dom om t ventiel niet even vast te houden.

 

Flink balen (ziek eigenlijk) maar met een beetje tape weer tijdelijk gefixed en s gaan mailen met Evert. "dat gaan we oplossen" en zogezegd zat meneer hier gister samen met vrouwlief? op de bank. Niks moeilijk doen, gewoon nieuw spul uit de auto. Tijdens de uitleg dat dit eigenlijk nooit gebeurd sloopte hij er zelf ook nog 1 :P Erg gezellige avond gehad met deze 2 fijne mensen en de nodige tips gekregen.

 

De verdamper zelf is een pronkstuk die een prominente plaats heeft in de kamer, midden op de salontafel naast de bank zodat ie altijd binnen bereik is :dope: . Aangezien ik behoorlijk last van me longen begin te krijgen na 15 jaar zware shag roken is de verdamper een ware uitkomst. Met joints krijgen de longen het extra zwaar te verduren en in mn hoofd ging het ook regelmatig mis(PaRa :D ). Nu damp ik lekker de hele avond door zonder de tabak aan te raken en geniet ik met maten van een rustige constante high om vervolgens lekker rustig in slaap te sukkelen.

 

Ook wat mij betreft een dikke aanrader dus :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu 3 weken gestopt met roken mede dankzij De Verdamper.

Bespaar zo'n €20 per week(4 pakjes Samson) en gebruik een stuk zuiniger.

Wat me vooral opvalt dat ik van mijn hoest/slijm afben en me neus vrij is,proef nu veel beter de verschillen tussen de soortjes en lekkerder high zonder dat brakke duffe gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn verdamper is zojuist kapot gegaan, had hem omgestoten..zuigbuis afgebroken SHIT!!!

 

Meteen maar eventjes evert gebeld :tu

Hij vertelde me dat ik het beste naar de capri kan gaan ( in heerlen ) en daar vragen voor nieuwe onderdeel aangezien ze deze daar ook verkopen.

 

Kreeg ook de prijs te horen en dat was wel ok :) ben benieuwt_ tot 4 uur wachten dan gaat die open ..meteen een bezoekje brengen.

 

Ben benieuwt wat ik nou precies kwijt ga zijn

 

http://nl.youtube.com/watch?v=rbaI4PbyK70 :j nu eventjes de dampjes missen

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenmiddag

 

Ik gebruik evert zijn verdamper (de reiziger) nu zon 6 jaar naar volle tevredenheid. 'T Blijft een top-product. Ik moet zeggen dat die kurk nu na al die jaren wel heel erg broos wordt. Maar wat wil je na 6 Jaar !!!. Dit onderdeel kan ik gewoon nog kopen en als ik wil online !!

 

Service van evert is geweldig. :P en zijn product is top.

 

 

verdamper1uy8.jpg

w240.png

 

Kijk ik heb der nog 1 met een flexible zuigbuis. Vind ik persoonlijk beter dan wat ze nu hebben. Ik kan die buis naar mijn mond trekken en dan hoef je ook niet zo "stijfjes" te zuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde hem ook perse hebben maar kon geen zaak in buurt vinden die ze nog hadden met veiligheidsventiel.

Evert toendertijd gebeld en hij vertelde me hoe en wat.. helaas door drukte wat fout gegaan (alsnog zonder veiligheidsventiel)

maar zelfde avond nog geruild en de goede gekregen.. zelfs een extra grote versie ;) je krijgt er ook nog een verassing bij maar die verklap ik niet :P

 

Bedankt evert ben er reuze blij mee! :P

 

Alsnog mijn commentaar hehe.

 

gr

 

Nomar

 

PS: en Capricorn in Heerlen bedankt voor de service van een dampje tijdens het wachten! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...