Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Vaporizer ervaring?

Recommended Posts

Verdampen is gewoon totaal anders dan roken.

Bij mij komt het 10 keer heviger aan dan gewoon een joint roken.

Het effect duurt wel minder lang, maar dan laat je je verdamper nog eens op temperatuur komen en ga je er weer voor. Ik gebruik meestal als dosis de helft van wat ik in een joint doe en verschiet nog steeds van het effect. Ik heb een digitale van bij Tatanka uit Amsterdam. Hij kostte mij 80 Euro en ik stond er nogal twijfelachtig tegenover als ik hem kocht maar weet nu wel beter. Ik plaats binnenkort een foto als ik mijn nieuwe digicamera heb.

Let's vaporize :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green man smoking--Het effect duurt wel minder lang.....

 

Natuurlijk is voor iedereen de uitwerking verschillend, wel moet er als vuistregel genomen worden dat bovenstaande opmerking niet algemeen is.

 

Het effect van verdampen t.o.v. een joint is moeilijk te vergelijken. De tabak in een joint zorgt altijd voor een downer effect, in feite tegenstrijdig met een gewenste high.

Doordat een goede verdamper een zeer nauwkeurige temperatuur afstelling heeft wordt er maar een deel van de werkzame stoffen uit de wiet gedampt.

Het grootste deel van de verdampte stoffen zijn thc varianten die een psycho actieve werking hebben.

Dit zorgt ervoor dat je je helder high, energiek high gaat voelen. Een fantastische manier van high zijn waarbij je eigenlijk veel minder merkt van je high nivo. Op dit nivo kun je ook een hele dag blijven en functioneren.

Het is ook een manier van high die je kunt ervaren als "minder stoned"...... maar ondertussen...

Dat het effect van verdampen dus minder lang duurt zou ik ook niet als algemene regel willen hanteren.

 

Deze psycho actieve werking is dan ook de reden waarom er voorzichtigheid is geboden bij het gebruik van een verdamper als mensen;

-zelf al druk en fantasierijk zijn in hun hoofd.

-gevoelig zijn voor psychoses oid.

 

Als mensen voor de eerste keer gaan dampen is mijn advies: neem een damp en wacht dan 15 minuutjes voordat je weer een hijs neemt.

 

 

proost, weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheeers Weetje :lol:

 

Je gaf me daar een zeer duidelijke uitleg die ik ondertussen alleen maar kan beamen :specool

Ondertussen vaporize ik niet meer dagelijks. Maar het is en blijft volgens mij wel een fijne afwisseling op mijn jointje.

 

grtz

G.M.Smoking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf al sind '78 een pure wiet roker, "American Style".

Verdampen doe je puur en het is 4-6 keer zo zuinig als in een joint.

Heb thuis drie verdampers, de Vapir-one, De Volcano en de Verdamper van Evert.

Met de Verdamper bedoel ik het grootste model met de glazen gloeispiraal on top.

 

De Vapir is leuk omdat ie handig, klein en relatief goedkoop is.

De Volcano is technisch het beste apparaat, duitse technische perfectie

Bovenstaande apparaten hebben als nadeel (sommigen vinden dat een voordeel) dat je de damp uit een zakje moet inhaleren, clean maar niet echt gezellig he?

 

De Verdamper van Evert is groot en relatief kwetsbaar, maar:

1.Geeft het meeste rookplezier, je rookt uit een soort waterpijp. Als blower wil je uiteindelijk toch wat aan je lippen voelen en in je longen voelen kriebelen. Borrelt ook gezellig.

2.Geeft de meeste én een heerlijke smaak. Mischien moet ik zeggen, is de enige die smaak geeft?

3.Je kunt hem manipuleren door je hand op de gloeispiraal te leggen.

Hierdoor stijgt de temperatuur waardoor hij meer rook geeft dan damp.

Het effect wordt hierdoor wat steviger, lekker als je daar behoefte aan hebt.

4.De verdamper kun je dag en nacht aan laten staan zonder dat de wiet verouderd.

M.A.W. je kunt inhaleren wanneer je wilt, pas dan gaat de hete lucht door de wiet en verdampen de cannabinoïden. Bij de andere modellen (Vapir en de Volcano) moet je de zakjes na het vullen relatief snel leeg zuigen want na een kwartiertje of zo gaat de kwaliteit van de inhoud (damp) achteruit.

 

Conclusie: de Verdamper van Evert is de Rolls onder de Vaporizers

Is dit reclame?

Nee, wel een persoonlijke aanbeveling!

Evert is de meest a-commerciele figuur in het circuit, vertikt het b.v. om zijn verdampers in zijn stalletje op de wietbeurzen ten toon te stellen om verkoop te stimuleren. Rijdt voor het goede doel helemaal naar Spanje, Zwitserland of Engeland met een verkoop vooraad van een stuk of tien stuks en neemt zijn aparaten net zo lief onverkocht weer terug.

"Ik verkoop ze uiteindelijk toch wel " zegt ie dan "en ben tevreden met wat ik omzet"!

"Maar Evert denk eens aan de mensen die je blij kunt maken door ze op de beurs een verdamper te verkopen" probeer ik wel eens. Je kunt hun leven veranderen.

Dan twijfelt ie even, maar dan ook maar even, lacht wat, neemt een vette hijs en biedt je er eentje aan.

Daarna heb je meestal niet zo veel meer in te brengen.

 

Je moet ook echt moeite doen om zijn verdamper te kunnen/mogen kopen.

Kulu Trading wil er zo 50 van hem af nemen, "om mee te beginnen".

Gaat ie niet echt op in. Zegt wel ja, ja, maar doet het uiteindelijk niet.

Gek wordt ik dan van die man, maar ja, wel petje af hoor! :specool

Kijk maar even op mijn gallerij, krijg hier even geen foto bij geplaatst.

http://www.wietforum.nl/uploads/1182008384...1479_971876.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn verdamper van evert een jaar of 10 geleden gekocht op een soort wiet beurs in renkum..

 

ik heb nog de ouwewetse met een big ass paint stripper.. en moet zeggen. het blijft een geweldige uitvinding....

 

volgens mij verkoopt evert de uitvoering niet meer met de paintstripper... wel jammer want nu met die gloeispiralen is de lol er een beetje af...

 

maar goed het rookt nog steeds top zelfs naar 10 jaar heb maar 1 keer een nieuwe aanzuigbuis hoeven te bestellen om dat ik zo van de wereld was dat ik omviel.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou iig niet de vapir deluxe kopen..

 

van die werd ik compleet gestoord..

 

er zitten gewoon van die gaten in waardoor de rook kan ontsnappen.. ik werd er helemaal geflipt van..

 

2 x gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik loop er ook al lang over na te denken en vind tot nu toe de Verdamper van Evert het meest rielekst voor de klassieke blower die van de tabak af wil. Het heeft iets vertrouwds, zo'n waterpijp. Ik heb tijdens de hele Highlife beurs een stukje boven de grond gezweefd, dus over de werking hoor je me ook niet klagen. De Volcano is dan technisch misschien perfect maar dat plastic zakje vind ik echt vreselijk roken. Alsof ik aan de beademing ben. Dat laatste is iets persoonlijks natuurlijk, maar ik vind het niet erg een waterpijp-achtig ding in m'n kamer te hebben staan, naast m'n rokersstoel... je weet toch. Ik zie mezelf nog niet met een zakje aan m'n mond achter de geraniums zitten. :)

 

Wat betreft die breekbaarheid, Weetje je bent zelf de uitvinder van de oplossing! Die dingen stonden op de beurs in prachtige houten handgemaakte standaards met openingsscharnier. Vorm en functie... En omvallen doet het ook niet snel tenzij je van het type bent dat door gesloten deuren loopt. Volgens mij waren ze van de hand van een Noorderlijke ambachtelijke vakman, buitenkweker ofzo. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu al een maand of 2 een vapir2 (die waar die lucht langs ontsnapt), heel tevreden, maar het duurt toch een tijdje om het systeem onder de knie te krijgen om geen verlies te hebben met dit model (lade open/dicht verwarming aan/uit etc :innocent:).

 

ik ben van plan me een kleine gravity bong alla vortex te maken om de ballontjes te vervangen die je met de vapir1 en volcano kan gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een mediwiet gebruiker. Zoals algemeen bekend kun je het goedkoopst aan mediwiet komen via de stichting medicinale cannabis. (decannabisapotheek.nl) Hier kun je de volcano lenen voor een week als je er tenminste een bestelling doet (alleen met recept). Dit heb ikook gedaan. De volcano is een perfect apparaat. Het enige nadeel is dat je steeds weer een ballon moet vullen. Ik had drie ballonnen nodig voor dat ik vrij was van mijn spasmen. Nu heb ik de Reizer de luxe compleet klein van de verdamper. Het voordeel is dat ik nu net zolang door kan verdampen totdat ik mijn spasmen niet meer heb en kan dan lekker aan een stuk een uur of 4 a 5 slapen. Daarna kan ik eventueel weer verdampen met dezelfde vulling. Je kan er voor kiezen de verdamper aan te laten staan maar hij is vlug genoeg opgewarmde omdat niet te doen. Al met al de Reizer van van de verdamper is het voor mij helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amasdejo,

precies dit verhaal hoorde ik van de week ook, en ik kan mij best voorstellen dat dit doseren prettiger werkt dan toch de"verplichting"voelen om die hele zak weg te roken. Daarnaast bezinken bepaalde stoffen toch vrij snel in een zak, waardoor de werkzame stoffen vasthechten aan de zak, maar ook het roken wordt wat scherper.

 

van zulke resultaten gaan Everts hartje wel gloeien :nerd

 

 

 

Ik hoop dat de verdamper nog veel rust aan je kan geven,

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een vapormatic deluxe. Ik ben er super tevreden van, ook het zak systeem is uitstekend, je vult je komplete zakje en je komt weer een paar uur toe. Weinig rook indien je het op de juiste manier gebruikt. Het enige nadeel is wel dat het ding serieus lawaai maakt. Maar je het staat dan max 5 of 10 minuten op bij mij omdat ik gewoon de zakjes vul en dan klaar ben voor heel de avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben na 18 jaar gestopt met tabak en dus begonnen met vaporizen . ben nu ongeveer een maandje bezig met de vapormatic deluxe ( iid highpriest , dat ding maakt wel serieus veel lawaai ) . ondertussen ook de oxygen mini vaporizer aangeschaft voor op verplaatsing :nerd ( voor zo'n klein dingetje werkt het wel echt prachtig ) .

het enige nadeel aan het verdampen is voor mij het verlies aan smaak . vroeger bij mijn standaard jointjes proefde je echt de wiet en bij het vaporizen ben ik dit kwijt . nu , het effect van het vaporizen is veel lekkerder ( lees : higher ) dan bij een joint ( persoonlijke mening ) .

heb ondertussen al mijn binnen- en buitenwietje verdampt en er zit niet veel verschil in de smaak tussen deze 2 totaal verschillende soorten ( binnen : jack herrer , buiten : viking ) . is dit eigenlijk normaal ?

 

groeten magicorlando

Share this post


Link to post
Share on other sites

well magicorlando,

daar gaan mijn oortjes van krullen eigenlijk.

t moet gezegd: ik heb weinig ervaring met andere verdampers behalve die van de verdamper.

Maar het verlies van smaak verbaast mij..

Het is wat mij betreft juist andersom:

met de verdamper haal je de speciefieke eigenschappen van de wiet er juist goed uit. Laatst zat ik in een buitenwiet jury, en daar helpt een verdamper mij goed bij, om karakteristieken er uit te halen.

Zelfs bij het slechtste wietje haal je alleen de "lol"eruit.

 

En daar ligt eigenlijk wel een verschil met een zakdamp: je hebt de hitte hier veel minder in de hand, zodat je dus eerder gaat verbranden i.p.v. dampen.

De smaken van verschillende soorten zullen dan veel dichter bij elkaar liggen..

 

Mischien ken je een shop in de buurt die een verdamper heeft staan: probeer deze wietjes dan ok is zonder zak te dampen en kijk of je verschil bemerkt.

 

 

en bovendien: NIETS ZO PERSOONLIJK ALS SMAAK.

 

Greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje : tja , dan ligt het waarschijnlijk aan de verdampers zelf ! ik heb de verdamper van evert 1x in mijn GS geprobeerd en daar had ik er ook meer smaak van ( was wel met een wietje van de GSeigenaar ) .

of ik moet er andere conclusies uittrekken , en zit er niet meer dan "lol" in mijn wietjes !

de vapormatic delxe is nogal gevoelig voor temperatuur schommelingen ( ingestelde temp. = 177°C en actuele temp. varieert tussen 160°C en 206°C ) .

 

ondertussen de verdamper van evert gekocht : TOPDING :nerd , nu proef ik tenminste wat ik aan het roken ben . effect is super .

 

grtz magic

Edited by magicorlando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook vorige week de Vapir Oxygen gekocht. Ik weet niet of die van mij kopot is of dat het gewoon een waardeloos ding is, maar er komt bij mij helemaal geen damp vanaf. (Misschien ben ik te verwend met mijn Reizer groot deluxe van Evert, waar ik echt mee kan stomen. ) Maar wat een waardeloos systeem is dat ook, er stroomt helemaal geen lucht langs de wiet, je moet er zelf in blazen, en die lucht dan weer inademen ofzo... Er kan ook bijna niks in..

 

Maar Anyway de wiet/THC LIJKT wel verdampt te zijn met die Oxygen, maar als ik em daarna gebruik in die verdamper van Evert doe dan zie je dat er praktisch GEEN THC verdampt is. Ik kan de wiet helemaal als nieuw gebruiken.

 

Die van Evert is tot nu toe de enige die ik heb gehad die werkt.

 

Nou is mijn vraag; Zijn er al mensen die een PORTABLE vaporizer hebben (getest) die in de buurt komt van die van Evert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net een vaporizer volcano besteld bij azarius :P

Ik hoop dat ik hem dinsdag thuis heb, dan laat ik mijn ervaring nog wel weten :D

 

Gr,

Emilio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de volcano binnen gekregen, en ik ben hem natuurlijk meteen gaan uitproberen :D

Ik heb indertussen 2 ballonnen op en ik ben zeer tevreden over het resultaat ;) . Ik zit nu lekker relax achter mijn computer :P

 

Hier nog een foto van het complete paket.

med_gallery_6975_3646_338020.jpg

 

 

Gr,

 

Emilio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komaan man dat doe je toch niet alleen geef een balloon here :smoke Heerlijk zo volcano enkel te prijzig voor mij ik doe het met delux vapormatic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk ben ik wel een voorstander van ballonnen. Sommige vinden er niets aan, ik vindt ze net heel goed. Belangrijkste van al is de moblititeit die je krijgt, je vult je zakje en gaat lekker buiten zitten als het mooi weer is of je telefoneert leker terwijl je dampje rookt. Het grote voordeel van ballonnen is dat je niet vastzit in een bepaalde plaats.

 

Mobiliteit was nog niet besproken dus werp dat er effe in, en ik vindt het zakken vullen een ritueel zoals het jointje draaien. Ik vindt volcano geweldig systeem, zo simpel maar zo effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een herbalaire 2.1 ..

 

Dit is mijn tweede vaporizer, ik had eerst een digital air one..

 

Maar ik moet zeggen: Wow, wat een uitvinding...

Ben sinds 6 of 7 weken (ben de tel een beetje kwijt) gestopt met roken..

 

Vaporizen: Meer smaak (bij mij juist wel), snel high en als ik maar genoeg doorvape wordt ik vanzelf stoned...

 

Super uitvinding !

 

 

Ben geen voorstander van het ballon systeem, voor een direct monster hit ga ik me binnenkort nog eens de verdamper van evert halen, maar voor afentoe een hijsje is de herbal aire goed geschikt...

 

Ik wil niet meer terug.. vaporizen all the way :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf ben al enige tijd gebruiker van de verdamper van evert.

Ben er zeer blij mee en werkt goed, ik verdamp de hele dag door.

Gebruik tussen de 7 en 15 gram per dag.

Voorheen medicinale wiet voorgeschreven door huisarts,

deze heeft me nu teruggebracht in eens naar 30 gram per maand.

Dus tja, nu mijn leven dragelijker werdt door verdampen en voorheen

roken van wiet en hash, is er nu een einde aan gekomen.

Want nu kan ik hooguit me pijn verlichten naar hooguit als mee zit

3 dagen.

Nu zal ik wel moeten gaan kweken, alleen zit ik dan met meerdere

problemen die ik voorheen ook al had/heb.

Maar de verdamper van evert te gek, werkt goed en doeltreffend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan de verdamper van Evert te kopen, ik vind het een prachtding.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb mijn verdamper van evert een jaar of 10 geleden gekocht op een soort wiet beurs in renkum..

 

ik heb nog de ouwewetse met een big ass paint stripper.. en moet zeggen. het blijft een geweldige uitvinding....

 

volgens mij verkoopt evert de uitvoering niet meer met de paintstripper... wel jammer want nu met die gloeispiralen is de lol er een beetje af...

 

maar goed het rookt nog steeds top zelfs naar 10 jaar heb maar 1 keer een nieuwe aanzuigbuis hoeven te bestellen om dat ik zo van de wereld was dat ik omviel.. :o

 

De ouwerwetse verdampers met hete luchtpistool zijn nog steeds te koop, maar de 12 volt is makkelijker.

Uiteraard blijven voor het model met de hete luchtpistool altijd de glazen onderdelen beschikbaar.

er zijn nog ongeveer 75 hete luchtpistolen in voorraad.

 

Met vriendelijke en highe groeten,

 

Evert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me sinds 2-3 weken de verdamper aangeschaft, wel die met de kurk.

Ik stopte er de wiet in die ik normaal in een jointje deed, ik nam er 3-4 pufjes van zoals in de handleiding staat :smoke

Ik voelde hier weinig tot niets van na een half uur en heb nog een keer of 10 gelurkt op mijn gemak voor de televisie.

Het was echt lekker, ik voelde me precies wegzakken in de zetel, de high is iets volledig anders, veel helderder en preciezer.

Je bent ook niet zo tam als van een jointje je bent eerder gewoon even weg van de wereld, het is wel iets leuk.

 

Nu had ik de verdamper gekocht omdat ik astma heb, ik had al wat piepende longen voor ik ging verdampen, na het verdampen kreeg ik echt veel meer druk op mijn longen en moest ik stevig hoesten, ik heb toen mijn ventolin gebruikt. Toen ging het weer beter en heb ik verder verdampt, voor het slapen heb ik mijn ventolin nog eens moeten gebruiken.

Dit vind ik wel vreemd, want van een joint heb ik dit niet.

Gebruik ik de verdamper fout of ligt het aan mijn longen, ik weet het niet maar ik vind het wel vreemd/lastig.

Ik gebruik de wiet wel nog als hij bruin is, want ik word er nog steeds high van :kill:

 

Wat ik ook wel vervelend vind is dat het gaasje in de kop steeds loskomt, kan je ergens andere kopen?

 

Maar voor het effect vind ik het echt een magisch apparaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...