Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Vaporizer ervaring?

Recommended Posts

Vaporisen vind ik persoonlijk heel lekker, alleen mijn longen krijgen een klap als ik dat doe. :blink: Ik raak dan in een verschrikkelijke hoestbui, :specool na ongeveer drie keer inhaleren, houd het hoesten op. :P

Dan is t pas echt lekker. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, ooit van iemand zo'n verdamper met steinel afgedankt gekregen..

Maareuh ik wor der ape stoned van, en als ik m zachtjes zet werkt ze perfect...wel een nadeel is dat dat lompe ding steeds omflikkerde..heb r dus een standaard voor gemaakt van een stukkie mdf. blijft een oerlelijk aparaat..

 

De vapir daarin tegen is een handzaam ding,, in die vapir heb ik alles wat ik in de keuken kon vinden al verdamp..

De brokjes nootmeskaat, gaven een weird gevoel, maar was beklemmend op onze longen..

Is een cool apparaat, maareuh mild effect...wel veel vrouwvriendelijker :blink:

 

Geld zou ik nooit aan zo'n ding uitgeven, tot nu toe veels te duur...

En zow vaak gebruik ik ze nu ook eigenlijk niet..

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week van mijn huisarts heb ik een verwijzing van mijn huisarts gekregen voor een vaporizer... medische noodzaak! op een briefje...

 

Eerst dacht ik aan de verdamper, maar nu denk ik meer richting volcano... is die ergens gewoon in Amsterdam in een winkel te verkrijgen?

 

Kan je korting krijgen op verdampers als medische cannabisgebruiker?

 

SB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Vertel es SB, hoe/waarvoor heb je die verwijzing gekregen? Ik denk eraan om zo'n ding voor mijn moeder aan te schaffen, maar als ze een verwijzing kan krijgen, moeten we nog es om de tafel :specool

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen korting gevonden... dus of er wat aan hebt weet ik niet, maar je kunt het gewoon aan je huisarts vragen... of je moeder aan haar huisarts...

 

Het briefje van de huisarts geeft me wel officiele erkenning van wat ik tot nu toe als zelfmedicatie deed... hij heeft me gecheckt en mijn longen zijn stukken schoner geworden sinds ik alleen maar puur rook... ik had last van astmatische bronchitus... maar daar ben ik nu dus bijna vanaf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is jou huisarts ook longarts??

En je bent er bijna vanaf.........hoe lang heb je het al dan??

Ik ben zelf ook zo'n c.o.p.d patient maar bij mij stagneert het,het gaat nooit meer uit je systeem hé!

Ik heb het ook geprobeerd met div vaporizers maar ik vind het niks!(mijn mening)

Ik heb zelf al 22 jaar astmatische bronchitus met sinds 1,5 jaar een nieuw medicijn(symbicourt inhaleerder) en die helpt beter als ventolien maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook gewoon rook(zware shag).

Het beste is om het gewoon te consumeren in bv pannekoeken,boter,of thee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Donderdag nacht weer heel de nacht de verdamper van Evert zitten roken.

En dat is toch echt een te gek apparaat zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb zelf al 22 jaar astmatische bronchitus... ... maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook gewoon rook(zware shag).

:verrygood lol geteerde longen, daar kan geen vaporizer meer wat aan doen. 22 jaar astmatische bronchitus en dan nog (zware shag) roken?

 

Vapormed rulez trouwens. :smoke Jammer dat ze zo godvergete duur zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jah......mensen begrijp het niet verkeerd!!

Een vaporizer is best leuk en het rookt ook eruuug lekker maar in de context van roken met aandoeningen aan de luchtwegen gaat niet op!

Ik heb voldoende aan mijn inhaleerder,echter geldt dit niet voor iedere c.o.p.d patient.

Ik ben blij dat ik nog kan blowen :verrygood

Maar meerdere aspecten spelen een rol,namenlijk ook je weerstand en je verdere lichamelijke gestel en ook het weerbeeld heeft een zekere invloed op dit alles!!

 

 

 

Ooh ene....whazzup....klopt wel een beetje hoor dat roken.

Alleen heb ik altijd dat ik ongeveer 2 uur van tevoren niks meer tot mijn longen neem.

Als ik dan lekker onderuit gaat zitten met een lekker gevuld reservoir uit de vaporizer is het heerlijk met een echt pure smaak en daarna een :smoke

Maar hier gaat het ook over een vaporizer die eruuug prijzig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn huisarts meldde dat vroeger 5 sigaratten per dag als niet roken gold... ik heb me altijd aan dat gemiddelde gehouden, maar sinds ik gestopt ben merk ik pas hoe allergisch ik voor tabak ben...

 

Ik heb overigens geen recept voor medische cannabis... maar daar heb ik ook niet om gevraagd... ik vertelde de arts dat ik elke avond pure hash of wiet rook... dat ik me hier erg lekker bij voel en dat mijn luchtwegen dan goed open gaan staan... hij zei dat hier geen probleem in te zien... toen ik zei dat verdampen wellicht beter zou zijn dan verbranden gaf hij me gelijk en schreef me een verdamper voor... medische noodzaak!

 

Ventolin gebruik ik alleen overdag als ik echt last heb... bijvoorbeeld bij verkoudheid of op het werk tegen de droge hoest vanwege de airco... van ventolin gaat je hartritme omhoog, daarom staat het ook op de dopinglijst... wiet en hash kalmeren meer... geven wijdere luchtwegen, rustige ademhaling en langer effect... makkelijk de hele nacht lang... geen gehoest of gepiep...

 

Cheech, je spreekt jezelf tegen met je mening dat vapo niets is voor copd patienten... en zelf aan de zware shag zitten... echt man, die tabak is gif!... pure wiet is beter... en verdampen is beter dan verbranden... zonder twijfel... in elke rook zit teer en dat in je longen is voor niemand gezond...

 

Nu heb ik nog geen verdamper aangeschaft... de volcano schijnt een goede temperatuur regelaar te hebben... maar is lastig schoon te houden... en het is een klein gedoe voordat je de damp kunt inhaleren... de verdamper is sneller te vullen en de damp te inhaleren... ook beter schoon te maken... geen ballon, maar meer als waterpijp... ik wil ze nog eens naast elkaar testen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen nog maar de vapir one gebruikt en dit apperaat bevalt me je kan er een ballon mee vullen of rechtstreeks aan lurken.:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Vulcano is in alle opzichten een topding en de werking is kinderlijk eenvoudig:

 

wiet verkruimelen en in reservoir doen.

reservoir op verdamper'huis' klikken.

ballon op reservoir klikken.

rode 'heat' knop indrukken.

wachten tot heatknop uitgaat.( dan is hij op temperatuur)

groene '' air'knop indrukken. (ballon wordt nu volgeblazen met THC-damp)

als ballon vol is, airknop uitdrukken.

ballon van het reservoir klikken

inhaleren

 

Ik heb nog een bijna niet gebruikte Vulcano staan.

Mag voor 350 euro weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vorige week van mijn huisarts heb ik een verwijzing van mijn huisarts gekregen voor een vaporizer... medische noodzaak! op een briefje...

 

Eerst dacht ik aan de verdamper, maar nu denk ik meer richting volcano... is die ergens gewoon in Amsterdam in een winkel te verkrijgen?

 

Kan je korting krijgen op verdampers als medische cannabisgebruiker?

 

SB

 

Via de apotheek kan je gewoon de Volcano bestellen. Is nog wel een beetje duur (iets van 400 E.) maar het is een stuk goedkoper dan jointjes (met tabak) roken. De Volcano heeft drie jaar echte garantie van de jongens van Storz en Bickel. Echte Duitse degelijkheid. Alleen die zakjes ja....moet je even aan wennen. Maar voor de rest....perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High allemaal

 

ik heb bijna alle vaporisators die die de loop der jaren zijn gemaakt.

ik denk dat elke vaporiser zijn eigen soort gebruiker kent. thuis zweer ik nog steeds bij de vaporisers van de verdamper waarvan alle onderdelen los te bestellen zijn, makkelijk als je hem jaren gebruikt.

voor mee te nemen gebruik ik een vaporiser uit Groningen. deze worden door een mij bekend persoon gemaakt en zijn te gek. ze werken door middel van een warmtelampje. het lijkt een beetje op een autoaansteker, deze past op tal van verschillende pijpen. in verhouding is dit de beste goedkope verdamper die er is (prijs rond de 150 euro) zeker een aanrader. Heb er drie aan enkel patienten gegeven en ze waren allemaal verrukt van de werking ervan.

indien iemand nog iets wil weten over de verschillende verdampers, laat maar horen.

 

Irie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm, als je de verdamper van Evert bedoeld dan ben ik het helemaal met je eens. Ik zie dat ik deze thread juli 2005 op dit forum heb geplaatst. Na 1,5 jaar veel gebruik en ik nu hier weer eens op het forum rondwaar (tijdje geen internet gehad) ben ik nog steeds even tevreden met De Verdamper! Ondertussen heb ik andere systemen veel geprobeerd, de Vulcano vind ik ook erg goed (al vind ik die zakjes persoonlijk minder fijn) maar wel heel erg duur.

 

Enige nadeel dat ik ondervond met De Verdamper is het feit dat deze van glas is. Na een verdamp sessie is deze een keer omgestote, gevolg; kapot. Ik schrok behoorlijk van de prijzen voor losse onderdelen (meer dan 200 euro voor element!)! Dat bleek behoorlijk mee te vallen omdat je na toesturen van het kapotte onderdeel een vervangingselement krijgt voor 60 euro. Het bleek ook een verbeterde versie (vooral steviger handvat) te zijn. Overigens zit de vaporizer, wanneer deze niet in gebruik is, in een metalen koffer met schuim aan de binnenkant. En heb ik er een alternatieve aansluiting op gemaakt voor gebruik in auto, camper, etc. Nu is 'ie compleet ;)

 

Vind nog steeds verdamper beter dan roken al blijft een pure joint voor mij heel lekker :whistling

 

-thuis zweer ik nog steeds bij de vaporisers van de verdamper waarvan alle onderdelen los te bestellen zijn, makkelijk als je hem jaren gebruikt.-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Die kwetsbaarheid vind ik ook een nadeel. Ik was vorig weekend in A'dam in het Marihuana museum en daar zat een gozer met een Vulcano en een grote glazen verdamper. Je mocht tegen een vrijwillige bijdrage of gratis proberen. Ik heb de Vulcano daar geprobeerd en het is een topding. De bediening is simpel, en de werking vond ik helemaal super. Het was een geweldige smaaksensatie. Een puurdere smaak proef je nergens. En je merkt niet eens dat je wat inademd.

 

Die gozer vertelde ook meerdere verdampers van Evert versleten te hebben in het museum omdat gasten em elke keer per ongeluk sloopten: daar zie je die kwetsbaarheid weer. Verder was deze verdamper wel helemaal top, eerlijk is eerlijk.

 

Maar ik ga zeker van mijn volgende oogst een Vulcano kopen. Ben echt helemaal om door de mildheid en die supersmaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk is eerlijk, helemaal objectief ben ik niet.

Al enkele jaren werk ik met Evert aan toepassingen voor de verdamper.

Het rookgedeelte is zijn verhaal, de toepassing voor gebruiker en coffeeshop is mijn pakkie aan.

De komende highlive beurs zullen hier enkele prototypes van getoont gaan worden.

Als vormgever ben ik zeer bekend met de term hufter-proof, ofwel hoe gaat het produkt het langste mee qua omgang. En natuurlijk is het dan extra moeilijk als onze vriend met glas gaat werken. Gebruik in het openbaar is lastiger dan andere modellen da's een feit.

 

Een jaar geleden formuleerde ik het gebruik van glas als volgt:

 

in chemische opstellingen is al een paar eeuwen gezocht naar het materiaal wat geen interactie aangaat met de gebruikte stoffen en gassen. Dit is borasilitaat glas, chemsich glas.

 

Bij het dampen van wiet proberen wij de thc op een zo schoon mogelijke manier tot ons te nemen, hierbij zoeken we dus naar een materiaal wat geen interactie aangaat met onze THC.... aha, chemisch glas dus.

 

Door de volledige transparantie zie je de aanslag goed, en ziet dus wanneer je hem schoon moet maken.

Dit schoonmaken kan met alle middelen en hittes(nou ja) kan door deze middelen niet opgeweekt worden en is dus werkelijk goed schoon te krijgen.

 

Door de massa van het glas krijgt de rook hierdoor extra koeling, mss een voordeel.

 

 

Voor alle mogelijke aanschaffers van een verdamper, probeer echt alle potten voordat je aanschaft.

Dit blijft een heel persoonlijke keus.

 

 

 

veel damp plezier met je eigen favorietje..

 

 

 

greet van weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om iets beter met de breekbaarheid om te gaan werkt mijn koffertje ideaal. Ik geloof dat ze op de site tegenwoordig ook (hard plastic) koffertjes hebben. Ik weet niet uit ervaring of deze ook goed zijn. Die van mij is van metaal (dun) met aan de binnenkant isolatieschuim (met van die noppen). Is prima op maat snijden en extra ruimtes te maken voor wiet etc.

 

Zelf laat ik het warmte element hier ook in opwarmen, gaat veel sneller.

 

Uiteraard is dit alleen handig voor vervoer en opslag, niet voor gebruik. (de fles altijd met water vullen maakt 'm wel veel stabieler!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat zojuist is op de site van Evert te kijken, en ik hoor hier iedereen zeggen "de verdamper van Evert" maar ik zie verschillende verdampers staan op de site.

Mijn vraag is: Welke hebben jullie dan en welke raadden jullie aan?

- Reizer

- Reizer groot met ventiel

- Luxe klein

- Luxe groot

- Luxe groot met ventiel

 

Jah peace :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit onnodig quoten!!!

 

ik sta nu ook op het punt om er 1 van evert te halen. evert zelf gebruikt de luxe grote. het ventiel is voor mensen die erin gaan blazen. maarjah je gaat ook niet in je joint blazen dus waarschijnlijk hoeven de meeste mensen geen ventliel:D

in de shop staat reizer compleet. die heb ik uitgeprobeert en werkt super. zelf ga ik denk de luxe grote of de luxe kleine nemen.. de kleine is wel minder stabiel maar dat is logisch...

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

evert heeft verschillende formaten verdamper gemaakt, zoals die in je post staan, je mag zelf keizen wat je het makkelijkst vind, de reis versie draait op 12 watt (kan dus in je auto, maar werkt langzamer) de andere versies verschillen vooral door de vorm van de "fles" en aantal aansluitingen erop...

 

de verdamper van evert slaat vooral op het verwarmings element en het glazen design.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...