Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zeeuwsehoop

Hoeveel watt aan leds cxb3590 300x150

Recommended Posts

Hallo

 

binnenkort ga ik aan mijn nieuwe ronde beginnen eerste Keer led en eerste Keer amnesia waar uiteraard een verslag hier op het forum van komt

mijn doel 1op1 1op1,5g/w of in iedergeval zou ik 2k willen draaien

nu zit ik nog met de vraag hoeveel watt aan leds raden jullie mij aan ik zelf dacht aan 1500watt cxb3590

mijn setup zal zijn

300x150 tent

36x 18Liters

plagron light mix

amnesia haze stekken

aptus voedingslijn (iemand nog aanrader voor bloeivoeding)

 

alvast bedankt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of eventueel mocht de 300x150 niet lukken zal het een 240x120 worden met ik denk 40 11l potten en 1200watt aan cxb3590 met als doel 1,8k te scoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja voor 800umol/s/m2 is iets van 350W per m2 is wel gebruikelijk als je de Cree CXB3590 op 61,5W per stuk draait. Of 320W als je ze op 50W per stuk draait.

Misschien wel een beetje erg enthausiast om meteen zo groot te beginnen?

625g/m2 is (1,8k uit 2,88m2) ook wel een stuk hoger dan 450g/m2 (2k uit 4,4m2).  Hoezo dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras ik had een ander topic gelezen van iemand met ook 40x 11l in een 240x120 tent met maar 1200watt led en 1,85k draaide vandaar die reactie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo luitjes 

 

ik wil gaan beginnen met het maken van de frames

de tent is geworden de 300x150

nu is de vraag hoe groot zal ik de frames maken 1x1 of 1.20x1.20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken verdelen we de COBs gelijkmatig over het oppervlak. Je zal dus eerst moeten bedenken hoeveel COBs je wilt gebruiken en in welke configuratie.

Als je gaat voor CXB3590 op 61,5W dan zou je er tegen de 25 nodig hebben voor dat oppervlak. Misschien dat 4x6 dan een optie is? Kom je ook uit op krap 1500W.

Met de 4 COBs dan 37,5 cm hart op hart afstand (150/4) en de 6 COBs op 50 cm hart op hart afstand.

Qua driver zou je 6 stuks HLG-240H-C1750 kunnen doen. Die driver levert 250W en stuurt dan 4 van die COBs aan op 61,5W.

Je kan dan per rijtje van 4 een apart armatuur maken. Zoals de TGL-220 van Todorowled of de Bridge van GPLeds.com. Op je zou ze per aantal rijtjes nog door kunnen verbinden zodat je wat minder hoeft te verstellen als je de hoogte wilt veranderen. 

Zijn er meerdere die een enkel frame hebben voor een 150x150 tent. Dus twee armaturen met ieder 12 COBs (3 rijtjes) zou ook nog prima moeten werken.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat LED gebeuren altijd zo lastig, maar dan ook echt. Ik wil gewoon weten wat ik nodig heb om meer grammen binnen te halen met minder watt dan ik nu doe :') Maar bij LED zijn er zoveel variabelen dat ik door de bomen het bos gewoon niet zie. 

Dan praten ze weer over umols per vierkante meter, dan weer over ppfd per vierkante meter, dan weer over ppfd per watt per dollar en weet ik veel wat nog meer allemaal :D 24 leds op dit of 12 leds op dat of zoveel ampere of zoveel ampere. Je moet tegenwoordig hogere wiskunde studeren om met LED te kweken :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bless said:

Ik wil gewoon weten wat ik nodig heb om meer grammen binnen te halen met minder watt dan ik nu doe :')

Betere kweek kennis op doen misschien?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet vooral ook leuk blijven toch? (echt rijk zul je met een setup als die van jou niet worden) En als het je niet aanspreekt om je er in te verdiepen zou ik er niet aan beginnen. Of je moet voor heel veel geld (goede) kant en klare ledlampen kopen.

Maar als je echt meer wiet voor minder stroom wil zou ik beginnen die airco de deur uit te doen? Wat verbruikt dat ding? Wattje of 1000? Voor 1000W aan licht kun je een boel extra wiet kweken.

Daarnaast wek je nog niet de indruk dat je heel veel ervaring hebt. Haal nou eerst eens alles uit de setup die je hebt (minus airco en wellicht wat grotere afzuiger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, als ik die airco er uit haal moet ik gaan werken met een minimaal 2500 kuub afzuiger :') En dan nog red ik het niet als het buiten warmer is als 25 graden is. Wat denk je wat voor herrie dat maakt :') Los van het feit dat ik met filters van 40 kg moet gaan slepen dan. Ik vind die 750 kuub al teveel lawaai maken voor de plek waar het staat. Ik zou niet eens weten waar ik naar buiten moet afblazen met een flensmaat van 25. Denk je dat ik zulke buizen uit het raam ga hangen? No way. Dan kan ik beter meteen een bordje ophangen: hier word gekweekt. 

Ik wil gewoon niet dat het niet warmer als 28 graden binnen word. Ook niet als het buiten 35 graden is. Liefst heb ik hem gewoon strak op 26 graden met een opti. Maar dat ding versplit zoveel water, dat me leidingen continu rammelen. 

Edited by Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas mijn 3000+ kuub afzuiger gewoon in de kleine kamer af waar mijn 1650W hps hok staat. Moet dan alleen zorgen dat die kamer goed geventileerd wordt. Dit doe ik met een kleinere afzuiger die tevens lucht van buiten aantrekt.

We leven niet altijd in een hittegolf he. Het is savonds zelden boven de 20C

Merendeel van de tijd draait mijn afzuiger op 30hz en heb ik helemaal geen last van geluid. Of neem desnoods een softbox

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke, maar niet elke locatie is hetzelfde als jouw locatie ;) Ik heb bijvoorbeeld geen ruimte om in af te blazen. Op mijn 1,5 bij 1,5 tentje gebruik ik 1500 kuub afzuig voor 1200 watt lamp. Wat een kabaal. Maar daar kan het. 
Ander ding is dat ik niet kan sjouwen.Te hoog, te kriegel, te opvallend alemaal. En 2500 kuub filters zijn gewoon zwaar, vallen op, moet weer een extra mannetje helpen met sjouwen, etc etc.

Maar goed, lets keep it LED B)

Edited by Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Bless said:

Maar goed, lets keep it LED B)

Dan zou ik zeggen ga je nog wat meer orienteren. Genoeg te vinden op het forum. En kom dan met gerichte vragen.

Ik heb mezelf laten overtuigen dat in een hobby ruimte strips the way to go zijn

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier een 25000 kuuber hangen als ik em op 50 % zet kan me eigen wijf net eens meer naar der werk zo klemt de voordeur dan man .

 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Bless said:

En 2500 kuub filters zijn gewoon zwaar,

En dan vooral te zwaar maar niet het gewicht..
Hoe kom je er op dat je een 2500 filter wil hangen aan een 1500 zuiger hoort???

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, oude rocker said:

En dan vooral te zwaar maar niet het gewicht..
Hoe kom je er op dat je een 2500 filter wil hangen aan een 1500 zuiger hoort???

Nergens, ik gebruik een 1500 kuub voor mijn 1500 zuiger. 

Maar als ik 2500 kuub zuiger heb zal ik richting een 2500 kuub filter moeten gaan. Ik heb hem nog staan hier de zuiger, en ik herinner me ook de filter die daaraan hoorde :D Dat ding weegde lood en moest ik met een mannetje extra de trap opsjouwen. 

Die airco heb ik gewoon voor 2 dingen.
2x1200 watt koelen zodat ik altijd onder de 28gradencelsius zit
Zorgen dat ik dus geen grote afzuigers nodig hebt. 
Heb een een mini afzuigertje nu maar nodig met een filtertje die ik gewoon onder mijn arm de trap mee opneem. 

Dat is goud waard voor mij. 

Edited by Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...