Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Echep

Noekepoekensap

Recommended Posts

Hey growers,

 

ik heb eerst een research gedaan, 0 results.

ik was wat aan het lezen en ik zag peperplantgrowers hun planten noekepoekensap geven. Werkelijk, zo een verschil zag ik nooit. Maar het is water, bier, oude koffie en ammonia. Is ammonia ammoniak?

is dit brouwsel ooit gebruikt door wiettelers? Als het er uiteindelijk blijkt toe te doen kan ik op dat forum wel de juiste verhouding te weten komen. Tot nu benieuwd of wietplanten hetzelfde reageren als peperplanten.

 

iepz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ga ik volgen :specool:specool

nooit geprobeerd nog .

en in de legende van noekepoek gebruikte die amoniak waar die zn kasramen mee poetste .

hij of zij la we zeggen het stootte zn fles amoniak om en komt er niet toevallig een scheut in zn fles bier terecht ?

en zn koffie smaakte hem het zij ook niet meer dus er ook maar bij gegooid en er lag ook toevallig nog een handvol magnesiumkorrels dus er ook maar bij .

toen had ie het zij in een fles staan een x-aantal dagen en dacht kom laat ik dit eens aan mn tomatenplant geven 
ik heb de pics met eigen ogen gezien en na twee dagen was de gelige hangplant getransformeed tot een big jim diepgroen en vol met sappige trossen trostomaatjes .

kan geen toeval zijn !
ik las ook dat volgers van noek een mengesel gebruikten met 375 gram magnesium op 350 cl gekookt lauw water liter bier liter koffie flesje ah amoniak der bij .
dit heeft ie toen aan zn chilipepers gegeven .

afijn er hingen de volgende dag pepers aan zn planten die zo dik en inteligent waren als wat .
sommigen stonden de ramen van zn kas te poetsen ?
ja hij was kleurenblind en had de rode fles am verwisseld met de blauwe van spiritus en daar gaan pepers nu eenmaal raar op reageren blijkbaar .

intersante materie trouwens :punk:

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn pepers krijgen braafjes chili focus,zit alles in geloof ik. 

Als ik ze koffie geef zeuren ze namelijk gelijk om een koekje.
Als ik ze bier laat drinken vragen ze waar de worst blijft.:rofl

Maar best grappig,al zou ik het niet snel aan mijn wiet geven.
Ik geef mijn wiet ook maar geen chili focus,lijkt me net een beetje verkeerde doelgroep al zitten er wel allerlei spoorsel elementjes in.

Ik hoorde ook dat je ochtend urine kunt verdunnen,en dat geven aan je wiet.
Maar daar heb ik ook wel een beetje twijfel bij,stinkt je aarde straks als een dixie :P

Ook weleens bedacht een verdunde bak koffie te geven,maar ben bang dat het de smaak teveel wijzigt.
Alhoewel ik de geur van een espresso bar beter kan waarderen dan een dixie luchtje.

 

 

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt, bitterzout hoort er ook bij. Was ik vergeten. Voor een kleine verhouding van dat mengsel hadden zij goed voor ruim 300L water. Dit werd wel uitsluitend aanbevolen op aarde. Er zou voor hydro een andere bereiding van nodig zijn.

Maar door eens wat anders te telen komen we nog veel te weten. Ik heb geen klagen met mijn huidige voeding (op aarde, de transformatie naar hydro is gewoon opnieuw beginnen voor me). Maar dit is wel heel cheap met super resulaat. Dikke stammen en gezonde, strakstaande blinkende bladeren. Ik vind de ammoniak er wel raar in,maar werd wel enorm verdund.

mijn grootmoeder gooide altijd haar oude gemalen koffiebonen bij haar planten en bloemen in de tijd. Maar ik weet niet wat koffie op water zou veroorzaken. Sowieso heb je veel stinkgoedjes die uiteindelijk fantastisch smaken in het eindproduct :)

hier het recept:

NOEKEPOEKENSAP

Bitterzoutoplossing:
375 ml gekookt lauw water in pan
375 gram Bitterzout (Magnesiumsulfaat) erbij en mengen en verwarmen. 
Roeren tot Bitterzout is opgelost en af laten koelen.

Noekepoekenoplossing:
375 ml Bitterzoutoplossing 
0,5 liter Bier
1 liter koude koffie
187,5 ml Ammonia 
Alles mengen in container: Schudden !!

Mengen voor bemesting:
2 liter (regen)water + 20 ml Noekepoekensap, 1 x per 14 dagen geven.
Water en voeding op schotel gieten en plant naar behoeven laten opnemen.
(2 liter NPS is goed voor 250 liter voeding!)

Eventueel toevoegen: 1 asperine (mét acetylsalicylzuur!) op 7 liter water (ook wel strekpoeder genoemd).

Waarschuwing: deze bemestingsstof is géén volledige voeding. Daarvoor nog andere middelen toevoegen.

bron

Edited by Echep
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nog andere middelen moet toevoegen heeft het dus gewoon de werking van een soepsteen ?

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kijk in de volle grond kun je nog es wat expirimeteren .

maar op bekertjes emmertjes en potjes is het linke soep.

maar als het een beproefd recept is ja waarom niet dan .

en wat het belangrijkste is van hoe smaakt je wiet gevoed met noekenpoekensap ?

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Echep

@macerror

Wat is de NPK waarde van dit poekespul weet iemand dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen ik weet niet wat de npk verhouding is. Maar bitterzout is vooral magnesium en zwavel. 

Bijna alle pepergrowers op een forrum prijzen het de hemel in. Zij consumeren hun pepers ook, dus denk niet dat het veel invloed op smaak heeft. Men beveelt het maar 2 wekelijks aan. Dus voor smaak draai je maar wat guano in je aarde :)

Het moet wel gecombineerd blijven met voeding. Op dat peperforum doen sommige nog stekpoeder bij hun noekepoekensap.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt !

ik heb het ook op een zweeds peperforum gelezen maar daar noemen ze het neukenpeukensape .

pelle wiet de woa ?

:specool

 

  • Thanks 1
  • Haha 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...