Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Laantje

Plant groeit veel te sloom, grond te hard?

Recommended Posts

Hallo jong en lui ben dit jaar voor het eerst begonnen met de prachtige wietplantjes alleen het gaat me niet zo heel goed af.

Ik heb in totaal 8 zaadjes gekocht, allemaal zijn ze prima ontkiemd maar mijn hond heeft er 7 gesloopt. Nu maar een hekje om de overlevende gedaan en nog 2 gratis zaadjes die ik erbij kreeg laten ontkiemen.

De plant die het wel overleeft heeft, staat er al sinds het midden van mei. Het probleem is dat deze eeuwig in de zaailing fase gezeten heeft ondanks dat hij er gezond uit zag, ik had de hoop eigenlijk al opgegeven. Pas sinds 2 a 3 week terug is hij eindelijk stapje voor stapje een beetje verder gegroeid.

Ik heb ze allemaal in de volle grond, het is een OG Kush Autoflower en de gratis zaadjes zijn 2x Automazars. Mijn tuin is voornamelijk (met het snikhete weer van nu best wel harde) kleigrond, dus ik vroeg mij af of het door de grond komt.

Ik heb een foto van het plantje als bijlage gedaan, volgens mij is hij verder wel gezond. Hebben jullie enige verklaringen/tips voor mij wat er mis is en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Was namelijk wel van plan volgend jaar weer in mijn tuin te planten.

Alvast bedankt :)20180719_140304.thumb.jpg.3daf3ed21fc6d816c17924ddeb3aa9d6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze volgende keer in een grote pot stoppen (1 plant per pot) en speciale grond gebruiken (Plagron light mix gebruik ikzelf), plus voedingsstoffen geven volgens strak schema. Dan hou jet het veel beter onder controle.

Die grond van je tuin lijkt me niet erg geschikt en is bovendien met deze droogte kurkdroog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had begrepen door zoeken op internet dat volle grond het minst onderhoud nodig heeft, en aangezien ik van mezelf weet dat ik soms wel meerdere dagen weg ben of soms wat vergeet dacht ik dat dit de beste optie was.

Ik zal volgend jaar wel in een pot proberen, hopelijk gaat het dan een stuk sneller :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt een gat ter grootte van de pot gemaakt en hem daar in gezet?

volgende keer minaal 50cm diameter uitgraven en vervangen (of mengen met) geschikte grond, klei gevat veel grondstoffen (mineralen) maar weinig organish materiaal om lekker in te wortelen

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HUFFnPUFF said:

 

volgende keer minaal 50cm diameter uitgraven en vervangen (of mengen met) geschikte grond, klei gevat veel grondstoffen (mineralen) maar weinig organish materiaal om lekker in te wortelen

....en klei is qua structuur niet ideaal wat betreft wortelgroei.Voor wietplanten dan.Voor andere planten kan het soms wel.

Ik zou in deze situatie toch elke dag een klein beetje water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...