Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nieuwe website, nieuw topic.

in eerder draadje ben ik bezig geweest naar het zoeken van goede medicinale strains. Nu zijn er deze honderden, maar welke het beste je past is persoon gebonden. Of je deze goed kan kweken hangt van je skills en set-up af. Ondanks dat je goede zaden haalt kunnen deze zomaar tegenvallen (is en blijft genetica/geluk) en zomaar overtroffen worden door een enkel freebee zaadje, maar  dat hoeft niet. Ik heb een wish list van breeders en hun soortjes, helaas kom ik "rescources", tijd en ruimte te kort om  alles te kunnen testen. Mijn droom is om alle soorten planten te kunnen zetten in de aantallen die ik wil, en zo het beste medicijn te hebben.

Helaas in Nederland is er gedoog beleid tot 5 planten. Dus ik hou me aan 5 planten. Om planten te kunnen bewaren die mij, ons passen ben ik deze gaan enten. Op een onderstam kunnen meerdere soorten tegelijk staan,elke lintje is een soort. Tot dusver geen problemen, alles lekker makkelijk in één pot. 

Wat nu vreemd is dat de ent  van CBD Charlotte’s Angel  gewoon in bloei gaat en de rest van de plant niet, wat is hier aan de hand? Moeder staat op op licht regime van 22:2. Heb ik nu een auto geënt?

 

CAM00082.jpg  CAM00068.jpg

Hier wordt (rechts onder) CBD Charlotte’s Angel geënt op een Ortega. Een latere aanpassing is het gebruik van Wasknijpers ipv touw.

Werkwijze, slang overdwars doorsnijden. Snij ent en onderstam onder de zelfde hoek met steriel mes (superscherp) schuin af, zorg ervoor dat stammen gelijke dikte hebben. Slang over onder stam, zet ent passend er boven op en klem (zachtjes). plasticzak erover voor de LV (beetje sproeien vooraf). Na 10 dagen zak eraf, als bladeren niet slap worden is  gelukt, slang kan er af (overdwars ingesneden :)  Anders zak erover en 5 dagen wachten. Ik smeer af met koude entwas voor wondbescherming

2018_-3.jpg 02018_-7.jpg

Wat nu biza ris

2018_-8.jpg

Vreemdt, link boven de  DP - Charlotte CBD staat in bloei? Excuses voor de slecht foto.

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic,

En een goede manier om je toch aan de regels te houden d.m.v. enten.

Ambitieus noemt men dat,:tu

 

Inderdaad dan ga je jezelf afvragen wat het mechanisme is wat haar op 22/2 laat bloeien?

De moederplant doet wel normaal,tsjah lastige kwestie.:huh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018_-9.thumb.jpg.6bba31d6177ef25b453afecdd1972093.jpg

Even een goede foto, voor de kijkers thuis dit is, één onderstam met  4 enten. Dus in totaal 5 verschillende genetica (indica/hybride/sativa) in één plant. En  één daarvan besluit te gaan bloeien, Sativa dominant CBD strain. Als iets traag is met in bloei gaan, is het wel Sativa.

Misschien even een nieuw pakje vragen? Dit kan ik toch zelf niet verklooten? Ik heb CBD nodig om olie aan te lengen naar juiste verhoudingen, nu moet ik opnieuw beginnen :(.

 

Edited by Hutseflutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leek te denken, slechte ent doorstroom, vermindering hormomen, dus maar bloeien, maar toen bedacht ik mij, komen bloeihormonen niet juist van de toppen??<_<

enten ga ik ook doen, als ze ooit willen aanslaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enten ging bij mij sneller dan stekken, ik was verbaast hoe makkelijk het ging. Soms topje een goede zaailing, om te scroggen, met die top kun je  woon gaan enten. Voor de zekerheid een stek er naast, lukt alles dan kan de stek in productie.

Hier (forum) en daar wat gelezen en gaan.

Edited by Hutseflutsel
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een keer een poging gewaagd, op een verhoutte moeder, met een die van zichzelf al bijna niet wou wortelen, is mij ook even wennen die dunne sprietjes enten, ipv een boompje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een beleefde email gestuurd naar de zaadboer-smartshop, met verzoek om een nieuwe pack. Met het verhaal, ik denk dat de strain nog niet stabiel is, of de zaden verwisseld met de auto. Ik ben normaal niet zo van het mekkeren als het resultaat wat minder is, want dat kan altijd gebeuren met genetica. Maar 13 eur per zaadje is aan de prijs, dus daar mag je dan ook eisen aan stellen. Ik heb hele mooie planten gehad voor helft van het geld, minder en voor niks. 

Even afwachten dus.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

overlevingstechniek van de plant .

gebeurd in de nartuur ook ,

tak breekt af bij storm en schiet in een oer overlevingsdrang om voor nageslacht te zorgen gaat bloeien .

en als je met je planten gaat kutten stressen stunten moet dan de zaadboer voor de gevolgen bloeden ?

je legt er zelf toch 13 eurie per boon voor neer ?

moet je ook niet gaan lopen ouwemekmauwen vind ik .

is wel heel gemakkelijk hoe je denkt .

is het restant van de plant ook in bloei geschoten of heb je hem weggemieterd ?

:specool

 

Edited by macerror
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Mac, fijn dat je me een update geeft, wat is het warm he ;) 

Nee, die staat op 12:12

mijn idee,

 - als van knakken & buigen cannabis in bloei schiet, dan hadden we daar al veel meer over gehoord

 - heel veel growers doen dit indoor, scrog/moederplanten/lst

- als mijn jaren negentig buitenplanten knakten dan gaven die aan het eind gewoon veel minder wiet. Niks vroeger in bloei en een lantaarnpaal was al genoeg om alles later te laten bloeien.

(vroeger in het jaar stillekes, toen je gewoon op de fiets een wietboom van 2 meter kon meenemen)

- als een plant die bloeit op basis van licht regime en meer dan 18 uur licht krijgt zal deze niet in volledige bloei gaan (staat buiten)

- als een plant de stress voor bij is zal deze reveggen, staat nu reeds 4 weken in boei. Gewoon mooi en lekkere (veel te kleine) toppen.

- Beetje Strain moet dit (enten) kunnen, misschien gewoond de verkeerde breeder, of strain (er waren er twee zaden: een groeit niet (indica looks) en bloeit klote , en een groeit goed (sativa looks, maar gaat in bloei)

- 13 eur Klopt ik had goede hoop bij deze breeder, dit is een tryout voor iemand met non hotchkin in ver gevorderd stadium

- Vandaar de teleurstelling,wilde graag sativa ratio thc:cbd  1:VEELmet goede terpetenen

- En een beleefde vraag stellen mag, er hoeft niemand te bloeden. Ik heb er genoeg vertrouwen om er nog keer energie in te steken, en dit op te nemen in een verslag. 

- Vagen mag, Nee is ook een anwoordt... Ja zou leuker zijn.

 

Het kan zijn wat je zegt, maar beter hier wat schrijven dan een negatieve strain review schrijven bij de site van de zaadboer voor wat extra korting. En als ik de kans voor nog een try krijg. Dan neem ik jouw advies te harte,  dan, 2x op 18:6 (ent en moeder) en 1x op 12:12 zelfde plantje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenstaand gaat slotje op, klaar. Door naar het volgende :spliff:...

Edited by Hutseflutsel
stoned, late night

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder de dames in productie. Links een NL#5 kruising, rechts een White Widow.  Alle twee stekken van oudere planten, en minsten 4-5 weken voor groei gehad. Terug gesnoeid en op 12:12. Foto's spreken voor zich denk ik. Ben tevreden met mn NL dame. Ze is geen toppertje of winnaar, niet de lekkerste, de beste of het meeste opbrengst. Maar gewoon betrouwbaar en nergens matig in. Alles een prima, voldoende, geur smaak opbrengst  0.8 gr/watt in 45 - 55 dagen.  Ze was mijn eerste keus uit de eerste batch en had rugnummer 1  en heeft ondertussen 25 zussen achter zich gelaten die allemaal wel iets hadden wat matig was. Scroggen moet bij haar, meerdere kleine hoofdtoppen geeft minder kans op toprot.

NL#5  -1 is geent op NL#5  -4,nummer 4 had heel veel stuwing en maakte dikke takken gaf mindere wiet en had last van toprot (uitval 30%). Maar nummer 4 bleek prima moeder, onderstam voor de rest.

Hydro | Mapito | 8 liter potten | 3x cxb3590 | verbruik 130watt | +/- 3 weken 12:12

2018_-12.thumb.jpg.d1668e376e96822bc6b861e363ec27ba.jpg2018_-13.thumb.jpg.4fac99afe99b0a6520a1fff719e2bb54.jpg

 

2018_-11.thumb.jpg.29aef097b98176d35b9bc93d4eef3425.jpg

Edited by Hutseflutsel
foutje
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor nieuwe genetica erbij. Nieuwe kandidaten: ASH (25% Afghan, 25% Skunk en 50% Haze) en White Rhino (Brazilian Sativa x South Indian Indica) staan in de start blokken. Het kriebelt en jeukt voor nog meer goede genetica.Iemand nog ideeen?

Goede en snelle genetica, wellicht van eigen stal Sannies? Polder? NAW? medicinaal gebruik!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder WW (links) en een NL 5# variant (rechts). Ik ben content. Ze (NL#5) doet het goed, geen stress, geen strek. Bijna te braaf. WW gaat prima voor een huismerk freebee, mint, citrus en aarde tonen.

2018_-17.jpg.0838a05e8e7769801eb21e6d804b11ec.jpg2018_-16.jpg.88339e21f86de7806a63854111adb30a.jpg

 

Meer en dimbare leds :verrygood en goede afzuiging zijn héél fijn met deze tropical temps

Off topic:

Nieuwe uitdaging ik ga/wil mijn hok verplaatsen, naar een koeler en groter oppervlak. De kelder, helaas is deze maar 97 hoog bij 190 x 105 cm. Gelukkig zijn wij indica fan's, dus dat maakt het van mission impossible naar bijna onmogelijk. Ik denk zelfs er over met eb en vloed systeem (hydro) te gaan werken (25-30 cm hoog inclusief pot/bak) samen met tci led strips. Platte watertank van een camper.  Alles micro, zou ik 50 cm boven gronds bloei/groei overhouden. De vraag is of dit gaat, of dat de beton vloer met 30/50 cm omlaag moet (kleine verbouwing). Iets om over na te denken. Grondwater NAP laat dit ruimschoots toe, kan nog veel dieper (maar dat doen we niet). Andere optie is boven verdieping 220h x 180 x 80 washok, maar ja waar ga je dan wassen en drogen?

Of wordt ik een medisch marihuana vluchteling en vertrek naar Tilburg?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima gaat dat, hoger moet je toch niet willen als je topkwaliteit(medisch) over wilt houden ivm penetratie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voornamelijk om afstand lamp tot onderkant plant niet meer dan 50cm te maken, topkwaliteit zit toch in de bovenste 20cm

Ik heb ook met 90cm hoogte gewerkt, had altijd wel zo'n 20cm over en dat is inc filter boven de lamp

Nu een maatje groter, werkt makkelijk maar thats it

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiekbriefje gemaakt voor me zelf, beschikbaar zijn ent of zaad:

  • Dinamed CBD (femmed) 2018-Z
  • Critical Haze (regular) 2017-Z (freebee, volgens leafly vrij paranoid)
  • Critical Mass (regular) 2017-Z okee voor pijn, helpt ontspannen | einde (werk) dag. Maar toprot, selectie ronde niet succesvol geen ent bewaard
  • Critical Skunk (regular) 2017-Z
  • Dreamtime
  • NL #5 Skunk (regular) 2017-Z
  • Nordle (regular) 2017-Z
  • Maple Leaf (regular) 2018-Z
  • Ortega 1 (regular) 2016-E scoort voldoende: goed tegen pijn, helpt ontspannen en slapen  | avond voor het slapen, potentie thc levels kunnen wellicht (veel) beter?
  • Ortega 1 #2 (regular) 2016-Z reserve zaad, eigen kweek.
  • Ortega 4 2017-E  top structuur is te houterig veel toprot, bloemkool bloemformatie, onderstam voor 1
  • Sin Tra Bajo #2 (auto) 2017-Z eigen kruising tegen vallende resultaten.
  • The Cure 2017-E
  • Walkabout
  • White Widow 2018-E (freebee) 
  • White Rhino 2016-E
  • White Rhino X Lemon Amnesia 2016-Z
  • White Rhino #2 2016-E&Z

:oepsnu hebben we meer zaad dan gedacht, het resultaat van enthousiast zoeken naar pijn verlichting...te weinig tijd en ruimte (5 planten regel)  en toch nog een set Maple Leaf zaden besteld. Want hier werkt "echte" afhgaan/indica  toch het beste tegen de pijn. Als je moet roken. Dan zit je niet altijd te wachten op een head rush, of mind fuck. Laat staan op een energetisch aanval.  Gewoon als boter in je bankstel kunnen weg smelten en even alles vergeten. Met als enige zorg hoe je wat in de koelkast staat bij je op de bank krijgt, of dat je in bed in slaap wilt vallen en niet op de bank.

Even onze bevindingen tot dus ver, voor diegene met pijn  die dit leest. Wij gaan voor: pijnbestrijding, full body stoned, ontspannen, lekker slapen (fybro). En in grotere hoeveelheden narcotisch, verdoofd maar je wel "normaal" blijven voelen (in control). Van laag naar hoog.

  1. Ortega,
  2. Critical Mass,
  3. L' ámnees vooral héél lekker, okee voor pijn en voor recreatief lekker happy joy joy, Bij hoge dosis Mind Fucker.
  4. White Rhino, white widow on steriods lange head rush, goed tegen pijn. Mind Fucker
  5. Skunk

 

Tips over goede painkiller strains zijn welkom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannies herijuana? grandaddy purple vond ik een goede indica 

Share this post


Link to post
Share on other sites

T.P.R van NAW , ik slaap er prima van :P  Pijnbestrijding weet ik zelf niet, maar diegene die deze strain ontwikkeld heeft zweert erbij. Heeft een ruggenmergaandoening ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herijuana maar dan samen starters pakket, dan probeer ik gelijk weer een keer aarde en bio :| ipv hydro. Maar eerst mijn hokje verhuizen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aantekening:

Zoiets ongeveer kruipruimte idee, betonplex (rood) met hdpe vijver folie, 25mm doorvoer, water reservoir 80L (bruine bak) , opvoer pomp en 10 x TCI Linear LED strip.

Voordelen een constant klimaat, continue door, nadelen hogere lv , veel werk, iets aan de lage kant.

underground.thumb.png.93359529540eb1bb2be95dca1d7a1085.png

 

Optie 2, Secret Jardin Dark Street Wide 120x60x170 cm (zolder) makkelijker hoger, meer temp schommelingen en zomerstop. Te Koud in de winter?

Edited by Hutseflutsel
chips gehaald, munchies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met kruipruimte idee?? Ga je die kast in de kruipruimte zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huts. Als je wil heb ik nog wel wat zaad voor je critical x skunk. Zou zomaar eens aan je wensen kunnen voldoen! En voor 0 euro per zaadje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jay thanks voor het aanbod, ik heb je een pm gestuurd.

 

@vakman 

Is een soort van inloop kelder, met klein stuk kruipruimte met betonnen vloer en nette wanden. Ik wil liever niet naar de zolder, ik heb dan geen idee wat er op flir en/of helikopter camera te zien is. Ik wordt liever geen PR blogje van de politie, dat ze het goed hebben gedaan. 

of kan dat (zolder) wel en heeft iemand nog tips voor bouwen? Isolatie en antidetectie folie? Max 400w led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 Watt gaan ze echt niet zien met de helikopter. Hoe ga je de lucht afvoeren vanuit die inloopkelder, zit er al iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...