Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Samsx

54watt led

Recommended Posts

Hallo ik heb een vraag. Ik gebruik een 54 watt led kweeklamp boor mijn plant, het verbruik is 23 watt. Nu is het zo dat ik meerdere van die lampen heb kan ik er nog een bij hangen voor 1 plant? Op een verkopersite staat “1 lamp per plant” 

Edited by Samsx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 54W kweeklamp die 23W verbruikt is sowieso al een veeg teken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat hij bedoelt lichtopbrengst en stroomverbruik. zijn namelijk twee verschillende dingen :) mijn led lamp heeft bijvoorbeeld een stroomverbruik van 15W maar een lichtopbrengst van 30W (290 LEDs x 0.1W).

Edited by kronik
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaaaaja ??

miele er is geen betere

 

ik zet op de plek van led zet ik hps .

mijn hps lamp heeft bijvoorbeeld een stroomverbruik van 150 watts maar een lichtopbrengst van 300 watts  (1 hps x 150 watts ).

er klopt hier iets niet ?

 

of moet ik dan redeneren van bijvoorbeeld ?
 

mijn hps lamp heeft bijvoorbeeld een stroomverbruik van 150 watts maar een lichtopbrengst van 300 wats (1 hps x 300 watts ) 

of ik ben zo dom of de leden hier hebben een kop als een   enkhuizer almaniak ,

:specool wietforum   Het Forum waar je nooit raakt uitgeleerd .

ik ga er zo nog eens mee puzzelen dit ga ik volgen :specool

 

ik heb em denk ik !!!:specool mijn hps lamp heeft bijvoorbeeld een stroomverbruik van 150 watts maar een lichtopbrengst van 300 watts ( 1hps x 150 watts x 299 _300 * 2 = 1 ? ook fout zeker ?

en hoe zit je dan met je umol onder par heey ?

 

 

 

 

Edited by macerror
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand snapt hier iets niet helemaal, en diegeen zou best ikzelf kunnen zijn maar niet noodzakelijkerwijs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kronik said:

ik denk dat hij bedoelt lichtopbrengst en stroomverbruik. zijn namelijk twee verschillende dingen :) mijn led lamp heeft bijvoorbeeld een stroomverbruik van 15W maar een lichtopbrengst van 30W (290 LEDs x 0.1W).

Hoe je het ook wendt of keert, het noemen van ficitieve wattages is een teken dat er iets mis is met die lamp. Het is een vorm van marketing die aangeeft dat ze je proberen te belazeren.

Lichtopbrengst meet je af in lm/W of umol/s/W. Niet in watt. Als lampen zich af moeten zetten tegen de lichtopbrengst van een gloeilamp dan is het zeker kansloos. Dat is meer iets voor spaarlampen of hele slechte led spotjes.

Maar goed, jouw voorbeeld (en ik neem aan deze "54W") gaat hoogstwaarschijnlijk niet over "lichtopbrengst", maar over het maximale vermogen van de gebruikte leds. Net zoals ze dat met speakers doen (of deden?) Dan hadden ze 1000W speakers staan, maar dat vermogen konden die dingen voor een fractie van een seconde aan. In de praktijk had je dan een speaker met 100W continu vermogen oid. Als het al zoveel was.

Met slechte led lampen heb je dat ook. Dan zitten er "3W" of "5W" leds, maar ze draaien niet op dat wattage, want dan zijn ze vreselijk inefficient en snel stuk. Niemand draait leds op het maximale vermogen, dus waarom zou je die maximum waardes optellen alsof het iets zinnigs zegt? Normaal gesproken draait men leds dan op de helft van het maximale vermogen (of liever nog veel minder). Dat is dan het daadwerkelijke verbruik en dus de enige zinnige waarde in watt die je kan geven.

Ik heb een lamp met 24 COBs erop die samen 2500W aan zouden kunnen en draai ze op 367W. Het interesseert toch niemand ene jota dat die leds op 2500W zouden kunnen draaien? Het is een 367W lamp want zoveel verbruikt het ding.

 

Anyway, meer als antwoord op de vraag dan, hoeveel licht je per plant nodig hebt hangt uiteraard ook af van hoe groot die plant wordt. Je kan 1 plant per m2 zetten of je kan er tot zeg 25 per m2 zetten. In beide gevallen heb je evenveel licht nodig.

Aan de andere kant, ik denk eerlijk gezegd dat je wel 25 van die lampjes nodig zult hebben op een vierkant meter voor goed veel licht. Als ze van een SOG uit gaan dan kan het best kloppen dus.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de car tuning industrie doen ze die grap ja "1000w aan bass in mijn fiat panda man" :spell:(misschien komt die disco???lamp wel uit de car tuning!)

ben met 150 "echte watts" blij dat mijn buren slecht gehoor hebben

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...