Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kinkerkush

Eerste Buiten Oogst

Recommended Posts

Ik heb sinds twee weken geleden drie potten op mijn balkon. ik heb 3 25L bakken met daarin 3 Candy dawg og kush zaadjes in Lightmix.

als voeding heb ik terragrow, terrabloom en sugar royal gekocht.

Ik heb eerst de zaadjes laten ontkiemen en ze staan nu een week in de grond. Zijn al kleine plantjes naar boven gekomen. :)

nu was dinsdag een kat op mijn balkon die in een pot heeft geplast en omgewoeld... plantje lag onder de aarde maar was gelukkig nog wel heel, heb hem nu weer terug geplant. En de potten volgezet met sate prikkers zodat het niet nog eens gebeurd. Balkon moet ik nog even afschermen zodat die er helemaal niet Meern op kan.

 

Vragen die ik nu nog heb:

Als ik water geef, hoeveel moet het dan zijn? Heb ze gister nadat de grond weer droog was vest veel gegeven, maar ze staan ook in de volle zon. 

Wanneer is het juiste moment om de voeding erbij te doen?

 

thanks!!

Hier fotos van de planten:

 

 

4259FD60-EC7C-4B44-A1E7-1BCC1F554C42.jpeg

67625421-217E-4E02-B59E-1CF5745BF580.jpeg

BF327009-1AFB-48AA-9E90-262E77C263DE.jpeg

D2BA102C-BD64-4E50-9E6D-D093D61A8288.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak en hoeveel water geven is lastig te zeggen. De aarde moet vochtig blijven dus kwestie van goed in de gaten houden dat ie niet teveel en niet te weinig krijgt.

Als je het verschil in gewicht kunt voelen tussen nat en droog kun je ook de potten optillen en zo aanvoelen of ze droog zijn.

Ikzelf gebruik een plantenspuit als ze nog zo klein zijn en spray de aarde regelmatig vochtig.

 

Ik gebruik exact hetzelfde aan aarde en voeding en begin na 2 weken met een lage dosering (de helft van wat plagron aangeeft) groeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ingewaterd hebt, zou je tot ze groeien geen water hoeven geven buiten het vochtig houden van de buitenlaag, maar je hebt zwarte potten in e zon staan, die kunnen wel lekker gaan koken, potje witte muurverf ergens toevallig?

voor de kat gewoon een potje tarwegras neerzetten, dan zie je die nooit meer tussen je wietplanten

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze staan vol in de zon, ben soms 2 dagen weg en heb ze dan goed nat gemaakt. Alleen ben bang dat ik ze dan dus teveel geef. Maar zal erop letten dat het gwn goed vochtig blijft.

Kat is niet meer langs geweest :) (voorlopig haha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn planten gestut tegen bamboo met een klemmetje, nu is alleen de stengel van een plant scheef gegroeid. Is dit erg? En is het belangrijk dat ik hem weer recht krijg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beestjes :ph34r:    Dat hoort er bij buiten, vooral op balkons.  Je kunt er tegen spuiten, of lieveheersbeestjes gaan vangen ergens ;) 

Spuiten met iets BIO-spul uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog twee vragen:

 

- wanneer kan ik de dosis voedif kmhoog gooien? Zit nu al 2 weken op 2,5ML

- en wanneer zie ik dat ze in de bloei fase zitten?

thanks!

 

dit zijn mijn planten nu, haartjes beginnen al te komen. Tijd om te switchen van voeding?

 

image.jpg

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een paar voedingsbeurten kun je al meer geven.
Maar als je plant er gewoon gezond uitziet met mooie donkergroene bladeren is het niet perse nodig. 

Ik stap over op bloeivoeding als ze zijn uitgegroeid.
Op 1 soort na want die stopt niet met groeien. Dan stap ik over zodra er topvorming is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het verstandig om mijn planten om te draaien? Ze krijgen nu aan een kant zon waardoor ze voller zijn aan een kant.

goed idee om ze een halve slag te draaien zodat ze ook voller worden aan de andere kant of zo houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kinkerkush Ja,lekker iedere dag een halve slag draaien met die planten.
En ze lopen lekker genoeg voor 4 weken oud,geen achterstand te zien.
En als er haren komen in de kopjes beginnen met een zuinige dosis bloeivoeding,anders loopt de boel achter straks;)
Want st
 

Probeer een schema te downloaden van de voeding die je gebruikt,en die te gebruiken als leidraad.
Zo weet je ongeveer wat je moet geven.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je eigenlijk bloei en groeivoeding samen geven? Plant staat nu iets meer dan een week in de bloei. Vandaag halve dosis bloeivoeding gegeven.

ze groeien nog wel namelijk dus weet niet wat nu verstandig is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de heilige geest heeft jouw plant gezegend :innocent:

of gewoon meeldauw 

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, HUFFnPUFF said:

de heilige geest heeft jouw plant gezegend :innocent:

of gewoon meeldauw 

Haha, Wat moet ik doen als het meeldauw is?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is gevoelig voor ph maar zijn aardig wat dingen tegen te gebruiken, probeer de search via google

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit gebruikt

https://www.blumatshop.nl/bayer-garden-rosacur-schimmels-meeldauw-roest-50ml/P5753

Maat van me had het bij Hornbach gehaald geloof ik.
 

1 tot 3 behandelingen gedaan (sommige delen gingen eerder weg dan andere delen) en lijkt goed te werken.
Met een spuitflesje rustig alles ingespoten om de toppen niet/nauwelijks te raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...