Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

actieve inlaat en afzuiging

Recommended Posts

hallo,

zoals misschien sommige van jullie weten zit ik in de laatste weken van mijn kweekverslag en is het bekend dat deze ronde ik een te kleine afzuiging had. Ik heb een tent van 1.50 bij 1.50 en een dimlux 1200 watt met een afzuiger van 700m3 dat was te weinig dus voor mijn volgende ronde wil ik een grotere aanschaffen. nu wil ik deze 700m3 gaan gebruiken als actieve inlaat en een 3250m3 aanschaffen(wil in de toekomst uitbreiden dus neem alvast een grote).

nu is mijn vraag de 3250m3 zet ik op de cli-mate controller alleen kan ik de 700m3 gewoon in de stopcontact steken en altijd op 100% laten draaien of kan die dat niet aan. omdat ze aanbevelen die op een controller te zetten die in en uitlaat combineert.

 

hoor graag jullie bevindingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 700m3 gaat geen indruk maken op je 3250, op 100% of gedimd. Ben bang dat je hier echt veel te veel onderdruk mee gaat creëren

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, rocking pot said:

Die 700m3 gaat geen indruk maken op je 3250, op 100% of gedimd. Ben bang dat je hier echt veel te veel onderdruk mee gaat creëren

alle andere gaten zet ik open met passieve inlaat 

Edited by maestro123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht als je de max frequentie op 25 zet en de min op 20, maar bij mij valt bij 20 de motor al stil,  en das geen aanrader. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3250 is dan wel weer een beetje overkill :) 

Uitbereiden, ok. Maar een tent van 150x150 eet hij op als je hem niet heel zwaar dimt. 

Als ik het me goed herinner is de grootste bottleneck bij jou het kanaal waardoor je afblaast. Had die niet een diameter van 125mm oid? De onderdruk van de tent zal in het niets vallen bij de druk (en herrie) die moet worden opgebouwd om alles daar doorheen te persen. En dat ga je dus ook niet verminderen met een actieve inblaas.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, cannarie said:

3250 is dan wel weer een beetje overkill :) 

Uitbereiden, ok. Maar een tent van 150x150 eet hij op als je hem niet heel zwaar dimt. 

Als ik het me goed herinner is de grootste bottleneck bij jou het kanaal waardoor je afblaast. Had die niet een diameter van 125mm oid? De onderdruk van de tent zal in het niets vallen bij de druk (en herrie) die moet worden opgebouwd om alles daar doorheen te persen. En dat ga je dus ook niet verminderen met een actieve inblaas.

dat wordt wel lastig dan want afblazen moet via die kanaal en wat @rocking pot zegt dan de maximale frequentie lager zetten. het is tenslotte maar voor 1 kweek want er komt een grotere tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou de editorial van whazzup

Ventilatie techniek voor dummies

eens door moeten nemen, wordt je een stuk wijzer van:mobile:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je dit plan doorzetten,  kijk dan goed uit met de freq.controller. als je lager gaat dan 20/22hz valt de motor van je afzuiger stil,  terwijl hij nog wel steeds stroom krijgt, alleen met een frequentie waar hij niets meer mee kan,   dit gaat onwijze warmte creëren die hij niet kwijt kan omdat hij zichzelf hoort te koelen met de lucht die hij normaal verplaatst. Ik neem aan dat ik je bijbehorend gevolg niet hoef uit te leggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, rocking pot said:

Mocht je dit plan doorzetten,  kijk dan goed uit met de freq.controller. als je lager gaat dan 20/22hz valt de motor van je afzuiger stil,  terwijl hij nog wel steeds stroom krijgt, alleen met een frequentie waar hij niets meer mee kan,   dit gaat onwijze warmte creëren die hij niet kwijt kan omdat hij zichzelf hoort te koelen met de lucht die hij normaal verplaatst. Ik neem aan dat ik je bijbehorend gevolg niet hoef uit te leggen...

hoe weet je wanneer je onder de 20/22hz zit 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, rocking pot said:

als je lager gaat dan 20/22hz valt de motor van je afzuiger stil

Dat is niet perse waar. Ik heb 2 afzuigers op mijn frequentiecontroller gezet en de ene (isomax) gaat gewoon tot het minimum van de regelaar, 5hz (10%) en de ander valt bij 18hz (36%) stil.

Dus dat zou iets zijn om na te gaan bij de aanschaf van de afzuiger. Zou ook zorgen dat de afzuiger thermisch beveiligd is, zodat hij gewoon afslaat als hij te warm wordt in zo'n geval. Ik weet dat de isomax dat heeft, maar kan me zo voorstellen dat er heel veel, zo niet de meeste het wel hebben.

9 minutes ago, rocking pot said:

B) je motor doet niets

lol

On 11 juli 2018 at 11:40 AM, maestro123 said:

het is tenslotte maar voor 1 kweek want er komt een grotere tent

En dan heb je ook een groter kanaal om in af te blazen?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, cannarie said:

Dat is niet perse waar. Ik heb 2 afzuigers op mijn frequentiecontroller gezet en de ene (isomax) gaat gewoon tot het minimum van de regelaar, 5hz (10%) en de ander valt bij 18hz (36%) stil.

Dus dat zou iets zijn om na te gaan bij de aanschaf van de afzuiger. Zou ook zorgen dat de afzuiger thermisch beveiligd is, zodat hij gewoon afslaat als hij te warm wordt in zo'n geval. Ik weet dat de isomax dat heeft, maar kan me zo voorstellen dat er heel veel, zo niet de meeste het wel hebben.

lol

En dan heb je ook een groter kanaal om in af te blazen?

Oké bij mij gaan zowel de 750m3(inblaas) als de 1500m3(afzuig) op z'n gat onder de 20hz. T zal m dan misschien in het type motor zitten ofzo? Ik gebruik die stalen softboxen en en climate frequentie controller.  Sowieso wel echt een super  systeem qua stilte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, cannarie said:

Dat is niet perse waar. Ik heb 2 afzuigers op mijn frequentiecontroller gezet en de ene (isomax) gaat gewoon tot het minimum van de regelaar, 5hz (10%) en de ander valt bij 18hz (36%) stil.

Dus dat zou iets zijn om na te gaan bij de aanschaf van de afzuiger. Zou ook zorgen dat de afzuiger thermisch beveiligd is, zodat hij gewoon afslaat als hij te warm wordt in zo'n geval. Ik weet dat de isomax dat heeft, maar kan me zo voorstellen dat er heel veel, zo niet de meeste het wel hebben.

lol

En dan heb je ook een groter kanaal om in af te blazen?

nee dat niet was meer met betrekking tot het dimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...