Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Samsx

Help pls

Recommended Posts

Kan iemand me vertellen wat er met mijn plant is? Ik heb het gevoel dat hij niet meer groeit. Een aantal blaadjes krullen naar binnen. Het was een dagje of twee iets te warm. Is hij dood of nog nut om deze te laten staan? De blaadjes zijn nergens verkleurd, ongeveer anderhalve week/2 oud. 

0203297D-4156-404A-904C-4755344CE9C1.jpeg

1B5BE8B4-6671-479E-8305-8D48D5B1C9B6.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk je luchtvochtigheid,  bij een (te) lage luchtvochtigheid willen je bladpuntjes gaan opkrullen. Alhoewel ik ook weleens heb gehoord dat t die teveel voeding kan komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een luchtvochtigheid aparaat waarmee ik het op 45% heb staan, los van die krulletjes oogt hij er gezond alle blaadjes nog groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het er erg droog uit zien

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, weetje said:

ik vind het er erg droog uit zien

Kun je duidelijker zijnn wat precies

Share this post


Link to post
Share on other sites

De poes van tante sjaan natuurlijk! 

Met 45% zou een zaailing wel kunnen dealen.

Weetje zal waarschijnlijk doelen op je medium, hoe vaak en hoeveel water geef je?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Verdampingsprobleem door te hoge temp.

zou moeten wegtrekken terzijnertijd.

 

 

Die grond word niet snel te nat,is cocos toch?

Gewoon naar behoefte wateren hoor :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Collie Weed said:

 

Verdampingsprobleem door te hoge temp.

zou moeten wegtrekken terzijnertijd.

 

 

Die grond word niet snel te nat,is cocos toch?

Gewoon naar behoefte wateren hoor :tu

Dat klopt het is cocos grond, ik geef eens in de 2.5 /3 dagen water wanneer het medium niet meer vochtig aanvoelt,zou her met overvoeding te maken kunnen hebben door de cocos grond? Teveel water doe ik denk ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuh niet echt.

wat ik voorheen zei,verdampingsprobleem door temp./klimaat issues;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit doen mijn plantjes ook af en toe

niks om je druk over te maken, ze hebben een keurig formaat voor een anderhalf week oude plant.
De nieuwe bladeren zien er goed uit, dit is belangerijk, de eerste 2 niet echt, zie mijn foto, die was er nog een stuk erger aan toe en is toch een mooie plant geworden.

En nee dood is hij dus echt niet..

 

20180524_141141.jpg

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de vochtigheid wat verder omhoog gooien naar 60% tijdens de groei... Het omkrullen van het blad lijkt me inderdaad door de warmte te komen; verdampingsprobleempjes voor de blaadjes. Op zich geen probleem als de te hoge temperaturen maar niet te lang duren. Ik zou de temperatuur niet hoger laten komen dan zo'n 27 graden, bij Sativa soortjes misschien nog wel iets lager. Ik heb 't zelfde probleem gehad toen het 34 (!!!) graden in m'n tent werd. Ik koel nu via een kleine airco en dat gaat prima. Ik houd nu 's nachts zo'n 24 graden aan, overdag 27 en de laatste week, anderhalve week van de bloei 's nachts zo'n 20 a 21 graden.

Overigens is dit mijn mening op basis van mijn ervaringen, er zullen genoeg mensen zijn die er andere meningen op na houden.

Succes!!!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat men zegt, vocht.

lv omhoog en op cocos moet je wel regelmatig sproeien he. Want cocos houdt niet zo goed vocht vast als aarde.

niets om je druk over te maken, maar wel bijsturen. Het LV percentage is relatief naargelang het substraat. Aarde vergeeft een lage lv sneller dan cocos. (Mijn ervaring met beide substraten)

 

mijn vetplanten groeien goed op cocos, maar om wiet op cocos te growen moet je eerder hydro dan aarde denken, zegt mijn ervaring.

Edited by Echep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...