Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaptainMorgan58

Tijd om te oogsten?gele bladeren

Recommended Posts

Hallo!

Omdat dit mijn eerste kweek is kan ik wel wat hulp gebruiken omtrent enkele vragen die ik heb.

Deze Autos zijn geplant geweest eind April waarbij de het stekje zichtbaar was vanaf 4 Mei, dus we zitten momenteel ongeveer aan een 70-80 dagen sinds het planten.

De zaadjes waren van Barney's Farm en zelf werd er op de verpakking evermeld dat deze een flowering time habben van 60-70 dagen.

Deze werden eerst gezaaid in een pot van 2,5liter en dan verpot naar een pot van 10 liter tot vandaag nog steeds hetzelfde.

 

De ene plant had wat meer moeilijkheden met groeien of de andere , waardoor de ene(grootste) nog verder dient te bloeien of de andere.

Ik noem de plant met de meeste bladeren Plant A en degene waarvan meeste bladeren verbrand zijn Plant B

 

Betreffend de voeding heb ik deze altijd 'Hesi' Groei gegeven met daarbij Aptus Start Booster & Supervit Vitaminen en Aminozuren gegeven.

De eerste keer dat ik overgeschakeld ben geweest naar 'Hesi' bloei voeding heb ik waarschijnlijk de dosering wat te veel verhoogt en begon de bladeren van Plant B uit niets te verbranden.

Dit was ongeveer een twee weken geleden, ik denk dat dit aan de voeding lag want Plant A toonde ook signalen van verbrande toppen.

 

Sindsdien zijn de bladeren van Plant B niet meer terug gegroeid en blijven ze maar stilletjes aan opbranden, zelf geef ik ze correct dossering voeding met water. (nu gebruik ik enkel Hesi bloei en wat Supervit Vitaminen) maar lijkt het of deze aan het afsterven is. Is dit omdat deze aan het eind van zijn levenslicht is? of is er iets mis met de voeding?

De grote bladeren van Plant A beginnen nu ook sinds kort aan de toppen te verbranden en sommige grote bladeren beginnen volledig geel te worden, alhoewel deze nu volop in bloei is vind ik dit raar.

Mijn vraag is kan plant B al geoogst worden ik zie ook dat alle draadjes donkerbruin zijn , en ik wil niet te laat zijn om deze te oogsten zodat ik geen duffe high krijg.

En is plant A nog gezond? of is dit gewoon omdat ze op het eind van hun levenslicht zijn?

zijn er problemen die ik ook niet zie?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Bedankt alvast!!

InkedPLant A 1_LI.jpg

InkedPLant A 2_LI.jpg

InkedPLant A 3_LI.jpg

Inkedplant B 2_LI.jpg

Inkedplant B 3_LI.jpg

InkedPLant B 4_LI.jpg

Edited by CaptainMorgan58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt veel te veel plantjes in die potten staan, daarmee dat ze ook zo klein zijn. 1 plantje per pot was beter geweest. Ik zou ze sowieso nog een paar weken laten staan. Knip de verbrande bladeren er tussenuit. Geef je ze wel genoeg water (en voeding ?), of net te veel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste @mesa , voordat je andere mensen advies gaat geven koop eerst even een bril!!  En waarom moet TS de verbrande bladpunten afknippen, wat is daar het voordeel van volgens jou?? Als je een klein beetje verstand hebt van kweken hoef je volgens mij ook niet te vragen of TS zijn planten wel voldoende voeding geeft.

 

@CaptainMorgan58 Je planten zien er zo beroerd uit omdat je ze VEEL TEVEEL voeding hebt gegeven, auto's hebben over het algemeen niet heel veel voeding nodig. Als je begint met een goede potgrond is een klein beetje bloeivoeding meestal voldoende ;) 

Je kunt ze nu het beste nog minimaal een week alleen water geven, om de aanwezige voeding nog uit de plant te "spoelen". Mss zelfs wel 2 weken.

En aan de opkrullende bladranden te zien zou ik zeggen dat ze te warm staan, lijken ook wat droog te staan. Hoe veel en vaak geef je water?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding laten staan, enkel water, en misschien wat meer/of uit de directe zon zetten/zwarte pot afdekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste @vakman, ik zou de verbrande bladpunten eruit knippen om meer licht aan de gezonde te geven, maar hé het is maar een mening. Ik ben inderdaad niet de allesweter die jij blijkbaar claimt te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...