Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

waarom blijven me planten klein onder led?

Recommended Posts

Hallo allemaal :D

Terug van weg geweest maar begon toch weer te kriebelen.
 

Ik zit met een probleem en dat is dat mijn 3x lemon haze niet de hoogte in willen...
Ze staan onder kindled 750 led verlichting en groeien niet echt de hoogte in wel worden ze breder.
Ik heb rood op 50% staan en de rest op 100% en ze staan op 18/6.


Ik heb alle soorten lampen al gehad maar wou iets nieuws en dacht laat ik is led proberen :D 
Tot zo ver gaat het aardig want ze zien er goed uit alleen willen ze de hoogte niet in en ik ben er niet zo bekend mee met led dus misschien vergeet ik iets?
Aarde is light mix en zitten buffer tabs in sinds 3 dagen. Voeding bac groei en geef ze om de dag een slok want ze drinken minder dan onder HPS.

Wie o wie heeft de oplossing? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang staan ze er onder? In het begin heb je helemaal geen rood nodig, hoogstens 10%. Verder moet je in het begin niet hoger gaan dan 50% en elke dag 10% erbij. Wat is de afstand tussen lamp/plant?

Met led heb je sowieso veel minder strek en zijn de nodes korter, dus dat ze minder snel de hoogte in schieten dan een hps die er een meter boven hangt is normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrick,

Ik hou de richtlijnen aan die de fabrikant geeft en die ik overal op het web tegen kom 50-100-100 / 50-80-80 ik zelf gebruik heb hem op 50-100-100 staan.
Dat ze korter blijven heb ik onder vonden en is voor mij geheel onbekend want ben geen led gewent.
Wel leuke ervaring moet ik zeggen! Ik heb heel veel nodes en ze groeien vooral de breedte in.
Heb ze over gepot naar smartpots omdat ik ze al jaren geweldig vind en tot mijn verbazing bevalt dat ze wel want ze groeien nu wel de hoogte in.
Ze staan nou een week of 3 onder de led lamp. Ik maak me geen zorgen meer want ze groeien nu goed.

Even goed bedankt ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kindled dingen zijn helaas niet bijster efficient, maar op zich zou je er een vergelijkbaar resultaat als met 600W HPS mee moeten kunnen halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb door de jaren heen heel veel geprobeerd en getest tot ik het onder de knie had.
Led stond nog op me lijstje en wou dat is proberen. Dus we zien het wel hoe het verder gaat :D 

Heb er in ieder geval zin in en verwacht niks want met elke test leer je dus ik kan pas na een paar rondes vertellen wat ik er van vind.
Heb er ook maar 3 planten onder staan dit keer want paar zaadjes kwamen niet uit.
Volgende ronde heb ik stekken en zet er dan een paar meer neer. 

Als er nog andere mensen zijn die me meer kunnen vertellen dan hoor ik het graag want zelfs na 12jaar kweken vind ik het nog steeds leuk om te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...